ACCIDENT AVIATIC cu 20 de morţi, în 1970, la Vlădeasa. Răniţii au fost lăsaţi să moară în FRIG - FOTO EXCLUSIV
Un accident aviatic, din 1970, ţinut ascuns de Nicolae Ceauşescu, s-a soldat cu 20 de morţi. Oamenii au fost abandonaţi în frig şi zăpadă, iar supravieţuitorii nu au fost căutaţi de nimeni.
Accidentul din 4 ianuarie 1970 s-a produs în masivul Vlădeasa, judeţul Cluj. Un avion de linie care zbura de la Bucureşti la Oradea s-a prăbuşit în masivul Vlădeasa. 20 de oameni au murit, deşi 8 au supravieţuit, dar frigul i-a răpus.
Zborul RO-35 a plecat de la Bucureşti la ora 13.00, având la bord 21 de pasageri, dintre care 6 membri ai echipajului.
"Era un pilot militar, un locotenent colonel, care zbura şi la transport pasageri. A vrut să grăbească puţin aterizarea. Adică ce înseamnă chestia aceasta? N-a vrut sa mai urmeze standardul de aterizare pe radar", spune instructorul de pilotaj Gheorghe Manicea, conform Digi 24.
Pentru că era ceaţă, avionul s-a izbit de versant. Aurora Şinca, o jurnalistă din Oradea, îşi aştepta soţul acasă cu acel avion.
"Pe vremea lui Ceauşescu, toate aceste accidente erau cam ascunse, secretomania Securităţii şi a oficialităţilor nu ne-a permis sa aflam nici măcar faptul ca aveam aparţinători în avion", a spus ea.
Numai după trei zile s-a aflat de avionul prăbuşit. Răniţii au fost şi atunci abandonaţi în zăpadă şi frig.
"Opt au fost în viaţă după momentul impactului. Şi trupurile găsite au fost, foarte multe, aproape intacte. Autopsiile au relevat că cei opt au murit ulterior impactului, din cauza frigului. De ce? Pentru că trei zile după accident perimetrul a fost închis", a spus şi jurnalistul Adrian Crio.
Un singur rănit a supravieţuit, care a ajuns la poalele muntelui după câteva zile, cu genunchiul zdrobit şi o mână fracturată.
Supravieţuitorul accidentului se numeşte Ludovic Alexandru Sarkadi, care avea atunci 43 de ani. Timp de trei zile, Sarkadi s-a târât prin zapada şi a mers pe cursul unui pârâu, până la Scrind Frăsinet, unde a fost găsit de muncitori forestieri.
El a emigrat în Germania şi nu se mai ştie nimic de el.
Foto: Maria Moldovan
7 Comentarii
Apreciez mult astfel de informatii!
Despre așa-zisele coordonate false transmise de către medicul Radu Zamfir sistemului unic de urgență 112, la scurt timp după accidentul aeronavei Britten-Norman BN-2 Islander YR-BNP în Apuseni, s-au scris și discutat mult în ultimele zile. Pilotul Daniel Matei a prezentat o ipoteză privind o posibilă confuzie din partea autorităților și a echipelor… Citeste mai departe
de unde esti ca tot uit?
anonim......stai linistit ca a dat copy paste:))=))=)) e cva ciuriburii:))=))
Da, un inginer, doar el a supravietuit tirindu-se citiva kilometrii pina la prima asezare . Motoarele si echipamentul de bord au fost luate iar fuselajul zdrobit a ramnas acolo. Unii dintre sateni mai au si acuma scaune de Tarom in prispa si tigai facute din aluminiu fuselajului. Resturi din epava se mai gasesc si azi la locul accidentului iar pe o… Citeste mai departe
@ faceti poze va rugam...si publicati! faceti poze cu tot ce-ati spus aici (pomi, resturi ...pana si tigaile si scaunele de la sateni) ! Va multumesc.
La vara , acum e destul de greu accesul in zona . De la cascada "Valul Miresii" se continua drumul pina la fosta Cabana Forestiera , se paraseste drumul auto si se merge in directia V (vest) circa 2 ore pina pe coama muntelul , la 4-500 metrii de coama apar brazii retezati ce e si un punct de reper , imediat apare coada si ceva ramasite din avion .… Citeste mai departe