Vineri 22 Noiembrie

Ai mașină de serviciu de la firmă și o parcai pe locul de parcare cu abonament de lângă domiciliu? Din 31 martie 2021, NU MAI AI PARCARE în Cluj-Napoca

Regulamentul de parcare din Cluj este schimbat periodic  in Cluj-Napoca la propunerea Serviciului de Parcari din cadrul Primariei Cluj-Napoca, care vine cu tot felul de idei, parca intentionat pentru a-i pune pe clujeni pe drumuri.  Practic, din cand in cand acest serviciu lasa pe dinafara mii, poate chiar zeci de mii de clujeni care primesc masini din partea firmelor la care lucreaza.  Se pare ca, in secolul al XXI lea in Cluj sa primesti masina de la firma este considerat un lux de Primaria Cluj-Napoca, chiar daca nu detii o masina pe numele tau, si practic, acea masina de serviciu este singura pe care o folosesti.

 In 18 iunie 2020, Consiliul local a adoptat Hotararea nr 412/2020, prin care a anulat toate hotararile anterioare in ceea ce priveste parcarile din oras. Pana acum, daca aveai o parcare pe numele tau, dar masina pe care o foloseai era proprietatea unui firme, firma iti dadea imputernicire din care sa rezulte ca tu folosesti masina. Acum asta nu mai e destul pentru serviciul Parcari din cadrul Primariei Cluj-Napoca.  Potrivit  hotaririi din iunie 2020,  daca ai o parcare pe numele tau, dar masina este a unei firme si o folosesti ca masina de serviciu, din 1 aprilie 2021, nu mai ai parcare.

Potrivit actualei hotarari adoptate in 18 iunie 2020, Serviciul Parcari din cadrul Primariei Cluj-Napoca cere ca firma sa mearga la politie si sa inscrie in certificatul de inmatriculare ca tu, angajat,  esti utilizatorul.  Daca firma are 20 de masini date angajatilor, practic trebuie sa faca 20 de dosare pentru a inscrie in certificatul de inmatriculare al fiecarei masini ca acel angajat este uitlizatorul, in cazul in care respectivul vrea sa isi relungeasca locul de parcare de langa domiciliu.  Aberatia pare gandita in asa fel incat nicio firma sa nu fie de acord sa faca o asemenea modificare in certificatul de inamtriculare. Doar societatile pentru care patronii si-au luat masinile pe firma vor accepta o astfel de situatie. Asta pentru ca daca cumva angajatul pleaca de la firma, si masina este data altui angajat, firma trebuie sa faca alt drum la politie, cu alt dosar in care sa schimbe utilizatorul. Imaginati-va ce se intampla in cazul a zeci de angajati. Deci  principiul, „reducem birocratia”, nu a ajuns inca la Serviciul Parcari din cadrul Primariei  Cluj-Napoca.  Dimpotriva,  ei par sa aplice un principiu mai vechi, de care ne dorim sa scapam de 30 de ani: „cat mai multe acte si cat mai multe drumuri la ghisee, pana cand renunti singur”

Hotararea in vigoare prevede:

Art. 7. (1) Prelungirea anuală a abonamentelor se realizează cu respectarea condițiilor inițiale de alocare și cu prezentarea în original a următoarelor documente:

Pentru persoane fizice: cartea de identitate/buletinul de identitate al abonatului din care să rezulte domiciliul sau reședința în apropierea parcajului (imobilele adiacente parcajului) și certificatul de 2 înmatriculare al autoturismului cu inspecţia tehnică periodică în valabilitate, din care să rezulte calitatea de proprietar sau utilizator.

Pentru persoane juridice: certificatul de înregistrare sau certificatul constatator al abonatului, din care să rezulte că are sediul social sau punctul de lucru în apropierea parcajului (imobilele adiacente parcajului) și certificatul de înmatriculare al autoturismului cu inspecţia tehnică periodică în valabilitate, din care să rezulte calitatea de proprietar sau utilizator.

 

Singura solutie pentru a elimina aceasta aberatie legislativa adoptata in iunie 2020 si care pare sa fie facuta pentru ca nimeni sa nu indeplineasca aceste conditii, este adoptarea proiectului de Hotarare nr 3, care este pe ordinea de zi din 22.02.2021. Potrivit acestuia se modifica  paragraful in care se solicita inscrierea in certificatul de inmatriculare al masinii a angajatului ca utilizator, si se lasa si varianta adeverintel eliberate de angajator in cazul autoturismelor utilizate permanent, prevedere care exista anterior hotararii din iunie 2020. 


regulament nou.png

De-a lungul ultimilor 15 ani, Serviciul Parcari i-a lasat in off-side de mai multe ori pe clujenii care aveau masini de serviciu primite de la firma. Ba le-a cerut  sa aiba parcarea pe aceeasi firma pe care este si autoturismul- inainte de anul 2010- asa ca multi si-au trecut punct de lucru al firmei acolo unde aveau si domiciliul, pentru a-si putea face abonamentul de parcare pe firma. Dupa cativa ani, in 2010, aceasta aberatie a fost scoasa,  pentru ca, evident, angajatul se deplasa de la domiciliu la firma si inapoi, deci masina era parcata peste noapte la domiciliul acestuia, nu la sediul firmei.

O alta situatie cand serviciul Parcari al Primariei Cluj-Napoca i-a lasat in off-side pe clujenii cu masini de serviciu a fost in 2010, cand a hotarat ca pur si simplu acestia nu au dreptul la parcare. Asa ca parcari primeau doar clujenii care aveau masini pe numele lor. Aceasta aberatie a fost scoasa mult mai repede, intelegandu-se totusi ca in realitatea mileniului III, exista si firma care le ofera angajatilor masini de serviciu, si ca acestea trebuie parcate undeva. Asa ca s-a revenit, introducandu-se varianta in care daca aveai adeverinta de la firma ca esti utilizatorul permanent al masinii, puteai obtine parcare. Acum nici aceasta nu mai e suficienta. E nevoie de inscrierea in certificatul de inmatriculare ca angajatul este utilizatorul.  Poate hotararea din 22 februarie 2021 va modifica acest lucru.

 

Practic, an de an, in loc sa existe aceleasi reguli , pentru ca odata stabilite sa le cunoasca toata lumea, clujenii trebuie sa verifice ce nastrusnicii le mai trec prin cap angajatilor de la Serviciul Parcari al Primariei Cluj-Napoca si sa se asigure ca anul urmator indeplinesc conditiile pentru a-si prelungi locul de parcare pe care il folosesc de ani de zile. 

Comentarii Facebook