"Am mers cu trenul 8 ore la peste 38 grade”. Ce scuze au găsit catastrofalii de la CFR Călători
CFR Călători spune că instalațiile de climatizare din trenuri nu mai pot atinge valorile de regim optim de funcționare, dacă temperatura exterioară depășește 35°C.
Românii care merg cu trenul trebuie să suporte acest coșmar. ”Am mers aproximativ 8 ore la peste 38 grade. E strigător la cer aşa ceva!”, spune o femeie care a circulat recent cu trenul
Trenul mergea spre Mangalia, iar o copilă a leșinat, din cauza căldurii din vagoane. Aceasta a fost preluată de o ambulanță cu convulsii, spun martorii, care au filmat intervenţia echipajului de salvare.
”Este 3 iulie, ora 18, și sunt într-un tren ce a plecat din Mangalia cu destinația Bucuresti Nord, asta însemnând o călătorie de aproximativ 4:20 ore. Afară sunt cel puțin 30 de grade, iar în tren s-a produs o saună îngrozitoare. Tineri, copii, bătrâni, oameni cu probleme medicale sunt nevoiți să suporte condițiile inumane oferite de CFR Călători. Aerul este aproape irespirabil, lucru ce a dus la un caz de leșin. O copilă a fost luată cu SMURD-ul din gara din Constanța din cauza căldurii din vagoane, având la plecare convulsii pe targă. Mi se pare inadmisibil ca în această perioadă din an să nu se ofere aer condiționat, iar ce este cel mai absurd este ca la începutul călătoriei, timp de vreo 5-10 minute, a fost distribuit în vagon aer rece, după care a fost stopat. Mi se pare ca dați dovada de o nepăsare fără margini față de călători și de condițiile de bun simț pe care ar trebui să le oferiți. Este critic ce se întâmplă. Nesimțirea atinge cote inimaginabile. Meritați sa fiți dați in judecată”, scrie călătorul revoltat de experiența trăită în tren pe pagina de Facebook CFR Călători.
Ce scuze oferă CFR Călători
"CFR Călători informează că reglementările privind condițiile normale de funcționare a instalațiilor de climatizare a vagoanelor sunt prevăzute în clar în Normele tehnice feroviare autohtone și internaționale.
Valorile parametrilor de lucru pentru instalațiile de climatizare sunt reglementate de către Organisme Internaționale la care sunt aliniate toate statele care dețin căi ferate, inclusiv toate statele membre ale UE, cu referire directă la UIC – Union Internationale de Chemins de Fer, Asociație din care și România face parte ca membru fondator. Documentul de referință este Fisa UIC nr.553-1/2005.
Referitor la cele prezentate facem următoarele precizări:
România este încadrată în zona climatică II ceea ce înseamnă că temperatura maximă optimă pentru funcționarea în parametri nominali ai vagonului este de +35°C, iar umiditatea de maxim 65%.
Având în vedere că media temperaturilor exterioare din ultima perioadă este de peste 35-38°C°, ajungând conform determinărilor și a înregistrărilor din black box-ul procesorului de climatizare, în condiții de funcționare la temperaturi de peste 45°C – 48°C, temperaturi exterioare dezvoltate la nivelul carcasei vagonului și umiditate de 80% (parametru raportat de către ANM), instalațiile de climatizare să nu mai poată atinge valorile de regim optim de funcționare.
Singura modalitate de a îmbunătăți valorile de regim termic în interiorul vagonului sunt operațiile de mentenanță preventivă și monitorizarea în parcurs cu personal de specialitate a trenurilor care circulă în condițiile descrise anterior, lucrări care în acest moment se efectuează de la începutul sezonului cald în permanență, cu mențiunea că nu poate fi eliminat în totalitate impactul generat de depășirea pragului de temperatură și umiditate.
Menționăm că gradul de ocupare afectează confortul călătorilor. Astfel că pentru a avea o predictibilitate a cererii de transport și pentru a ne putea adapta cât mai bine capacitatea de transport la numărul de locuri solicitat și folosind întregul parc de material rulant tehnic disponibil, în special pe rutele ce înregistrează cele mai mari solicitări de trafic, CFR Călători recomandă pasagerilor să își planifice din timp călătoria, să utilizeze toate trenurile puse la dispoziție în graficul unei zile de circulație și să își procure din timp legitimaţiile de călătorie, folosind toate canalele disponibile în acest sens”, se arată în comunicatul de presă transmis de CFR Călători.
5 Comentarii
Are legătură cu temperatura de fierbere a tipului de freon. Dacă s-ar folosi alt freon, de uz tropical, ar fi ok. Tocmai asta e problema, trebuia proiectat de la inceput pentru temperaturi mari, pentru că nu am nevoie de 18°(asa cum am mai pățit) când afară sunt 25°, ci as prefera să am 25-28° când tablele trenului se incing la 60°
Mai bine cu bicicleta ;)
Aceeasi poveste pe ruta budapesta Cj .. iar idiotii de controller nu au zis nimic ca Este un vagon gol in care merge clima..
Pana cand nu va muri cineva in tren nu o sa creeze conditii normale!Si atunci vor zice ca e din vina pasagerului!Niciodata nu e de vina CFR , ci oamenii ce calatoresc, platesc bilet si stau in iad.
Prost sa fi sa mergi cu trenuri CFR. Pe langa caldura, mizeria e de nedescris. Si daca ajungi la destinatie la timp e un eveniment care va fi preluat de toate ziarele din lume.
CFR e o institutie de bugetari pusi pe furat, nu o companie de transport.