Arafat, despre dispecerul care a umilit doi părinți la Cluj: „Nimeni nu acceptă un astfel de mod de adresare către un apelant 112”
Șeful DSU, Raed Arafat, spune că modul în care dispecerul de la Ambulanță a vorbit cu doi părinți din Cluj, care solicitaseră ajutor la 112, este „inacceptabil”. El spune că, deși nu era o urgență, situația putea fi rezolvată trimițând un echipaj pentru a consulta fetița la domiciliu.
„Este inacceptabil. Modul de a vorbi cu oameni care solicită ajutor nu poate să fie în acest hal. Chiar dacă tu, ca personal medical, consideri că nu e o urgență, pentru părinții respectivi, faptul că văd cum copilul lor are sânge în urină sau e cu sângerare este ceva care îi sperie”, a spus Arafat la Digi24.
„Putea să se rezolve ușor, vorbind frumos cu ei, discutând, explicând. Și se poate trimite o mașină de consultații la domiciliu să vadă fetița sau să fie fetița transportată cu unul dintre părinți la o unitate de primiri urgențe. Existau alternative pentru medicul respectiv”, a adăugat șeful DSU.
Arafat spune că a solicitat o anchetă disciplinară:
„Modul în care a fost abordată problema din păcate nu este unul profesionist, pentru asta am solicitat și o anchetă disciplinară. procedura durează 3 zile, trebuie să o asculte pe doamna, să ia declarația, să asculte ce s-a vorbit acolo. Decizia nu are cum să fie, după părerea mea, că și-a făcut treaba corect. Nimeni nu acceptă un astfel de mod de adresare către un apelant la 112, mai ales că oamenii vorbeau politicos, nu au jignit-o. Deci nu pot să spun că a reacționat pentru că cineva a agresat-o telefonic. Sunt părinți care au solicitat ajutor și trebuia să fie tratați ca atare Nu ai cum să spui unui părinte care vede copilul că are dureri și urinează sânge: așteaptă până mâine când vine medicul de familie. Modul de discuție a fost deplasat, comentariile nu erau la locul lor”, a mai spus acesta.
Arafat este de părere că surmenajul și turele suplimentare ale celor de la 112 nu justifică modul în care operatoarea s-a adresat celor doi părinți.
Bărbatul care a sunat la 112, Iosif Zigor a povestit la Digi24 că a reușit să obțină o ambulanță pentru fetiță abia la al treilea apel, când a vorbit cu un alt dispecer. A doua oară când a sunat la 112, a vorbit cu aceeași operatoare, care i-a spus că nu va trimite o ambulanță.
„Doamna care a vorbit m-a jignit că nu știm să căutăm de copii, că ea și-a crescut copiii”, a adăugat el.
11 Comentarii
Asa din curiozitate, cat castiga o telefonista-dispeceriista de asta? Cate sporuri o umple de salariu nemuncit si de fund labartit de scaun? Asta trebuie sa fie data afara de alaltaieri, sa mearga la Kaufland la aranjat legume fructe!
Bravo d-nu reporter ! ai reusit un excelent copy/paste de pe digi 24.ro fara macar sa ai bunul simt sa dai sursa.
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/arafat-despre-dispecerul-care-a-umilit-doi-parinti-nimeni-nu-accepta-un-astfel-de-mod-de-adresare-catre-un-apelant-la-112-1453180
@Tizu: E trecută de cel puțin 2 ori. Tu știi ce înseamnă sursa data?
MOR OAMENII, repet MOR OAMENI grav bolnavi si Doamna MAMA “că când” nu stie recunoaște o banala infecție urinară, tara de needucati si nespalati la Că Când.
@Pe BUNE?: tu vrei sa invatati acum in al 12-lea ceas limba voastra materna???? pana-i *****
@andi: TI-O TII IN MANA, ASHE-I?
Arahat - DEMISIA! Au murit 18 oameni în urma incendiului de la Matei Balș și totuși rahatul ăsta stă pe post cu un tupeu inimaginabil.
@ : mortii cu mortii, vii cu vii. ce
,,Mai ales ca nu au agresat-o TELEFONIC.,,Cum vine asta,tembelule.Cum poti agresa pe cineva telefonic///Romania.Tara in care cei din privat trag la saiba ca parazitii de la stat sa aiba sporuri,salarii nemeritate si vouchere de vacanta.Adica un angajat in mediul privat lucreaza puternic ca un kt de milipulitian sau un jeg de colonel din armata poolii… Citeste mai departe
DEMISIAAAAAA BAAAAAAAAAAAAAA
Afara din sistemul de sănătate publică cu astfel de oameni
Nimeni si cu nimic nu este mai presus de lege