Arhitectul-șef al județului Cluj propune scoaterea mașinilor din zona metropolitană: „Dacă ne concentrăm pe trafic o să discutăm mereu doar despre mașini”
Claudiu Salanta, arhitect-șef la Consiliul Județean Cluj propune planuri mărețe pentru decongestionarea traficului în zona metropolitană a județului. Salanta prezintă și un exemplu de bune practici, modul în care au învață planificarea urbană orașe precum Paris și Barcelona, după modelul Groningen.
„Barcelona își propune să scadă cu 60% suprafața din oraș destinată transportului rutier. Orașul are nevoie de soluții la transportul individual și putem să învățăm, să analizăm, să testăm ce anume s-ar potrivi și orașului nostru.
Cum ar fi să apară studii de mobilitate care să permită construirea în zonele care au cele mai bune legături cu transportul public sau studii de mobilitate care să propună extinderi ale rețelelor publice de transport sau extinderi / conexiuni cu rețeaua de transport velo? Cum ar fi să discutăm despre studii de mobilitate, în care discutam despre deplasarea persoanelor/rezidenților și nu despre studii de trafic, in care discutam doar despre mașini?
Dacă ne concentrăm pe trafic o să discutăm mereu doar despre mașini. Mașinile nu au nevoie de deplasare, ci oamenii au nevoie!
Orașe pentru oameni: Paris & Barcelona au învățat planificare urbană de la Groningen - un reportaj care ar merita văzut și aplicat și în Cluj-Napoca - metropolitană”, a scris Claudiu Salanta pe pagina sa de Facebook.
Urban Cycling Institute existent
Urban Cycling Institute propus
Mai jos puteți urmări reportajul despre care vorbește arhitectul-șef al județului Cluj:
47 Comentarii
Sa nu mai parcati masinile in Gilau , Floresti , Km 17 , Jucu ... . Bontida ca nu mai vedeti metrou ii zona Metropolitana sau Napolitana ca ase vrea muschii mei '.
Ati inteles Mai Derbedeilor.
Ipocritul Salanta nu face nici 2 metri fara masina, dar i-ar pune pe altii sa-si arunce la fiare vechi masinile. E acelasi Salanta care a laudat cladirea sinistra a Bancii Transilvania. Si acelasi Salanta care i-a pupat undeva pe toti politicienii doar sa fie el arhitect sef. Asta e exact ca aia care cereau pe timpul pandemiei sa inchidem tara si sa… Citeste mai departe
Băi, arhitectu lu pește e ăsta. A avizat construcțiile fără locuri de parcare din Cluj. Acum a trecut de lăudarea caselor de la sate la planificare urbană de mobilitate. Multifuncțional, ca ăla din Scornicești.
Asta nu e arhitect, e un terchea berchea bisnitar din grupul mafiei imobiliare de la Cluj!
Putem discuta mult si bine pe domeniul acesta dar trebuie facut ceva. E clar ca in centru nu se mai poate cu masina desi la toti ne convine cel mai mult sa parcam chiar in fata magazinului de unde cumparam una sau alta. Probabil o limitare a traficului cu posibilitatea transportului in comun aici incluzand si taxi, Uber sau Bolt, o restrictionare de… Citeste mai departe
@Manolo: ghici ce o chestie numita centura are Roma... nu poti restrictiona accesul in centru cat timp acolo ai si tranzitul si spitale, scoli, administratie
@Manolo: Stimabile, prima data faci centura, nu obligi omul sa traverseze orasul prin centru. Faci parcari mari, nu Vivo, Profi, Kaufland, sa-si lase oamenii masinile si sa se perinde prin oras. In afara orasului, la periferia periferiilor, ex. zona aeroport, Floresti langa vivo, C Turzii, cu acces la Centura. Dupa poti interzice circulatia prin oras./… Citeste mai departe
@Manolo:
Problema este că și în cartiere nu mai poți parca. Locuri plătite puține, primăria montează periodic stâlpi și reduce locurile libere, nu s-au construit parkinguri suficiente. Vina mea, care plătesc impozite, este că sunt condus de acest gen de mafioți și incompetenți.
Cum sa oprești traficul în Cluj, dacă CluJul are doua străzi. Pe una mergi și pe alta vii. Pe care sa o închizi?
@As: amandoua, bineinteles
Cine este si avrenitul asta. Un excroc si jumatate care nu face nimic si s-a gasit draga sa ne compare cu Barcelona
desigur! cu micuta conditie ca transportul public sa uneasca fiecare punct din oras cu toate celelalte, iar frecventa de circulatie sa fie la maximum 10 minute
Noi suntem la ani lumina de asta. Pana nu dispar politicienii coruti pana-n dinti si hotii din primarii si prefecturi in tara asta nu se va realiza nimic. Totul merge pe criterii politice de la angajari pana la contracte cu firmele executante, toate institutiile sunt pline cu incompetenti si analfabeti. Nu vad nimic bun nici in urmatorii sa zicem 100… Citeste mai departe
Fix asta s-a gasit sa vorbeasca despre decongestionare, asta care aproba bloace peste bloace pe fiecare petec de spatiu verde ?!
Oamenii nu vin cu masina in centru din lipsa de ocupatie, vin pentru ca nu au de ales, fie nu au alta ruta alternativa fie au nevoie de servicii de la institutii care au sediul doar in centru, primarie, ANAF, etc.
Majoritatea folosesc masina din comoditate, lene si dorinta de a parea "avut" -- desi multi sunt rupti in cvr si traiesc de pe o luna pe alta. E o chestiune culturala aici.
Hai cu supraimpozitarea a tot ce inseammna euro 4 si sub. Si nu ma refer la 50-100 de lei in plus :)
@Diplo: Tu ai impresia ca aia circula cu euro 4 ca așa vor ? O fac pentru ca nu au de ales... Și au nevoie de mașină pentru ca nu iei permit sa stea mai aproape de oraș
@Kyro: aha, si aia cu euro 4 pe A6, A8, seria 3,5,7, X5, x6 Mercedesuri, aproape toate cu motor de 3000, tot ca nu au de ales, nu analfabetule?
io la Salanta de data asta ii spun sa isi vada el de CJ si sa lase orasul de 5 margarete in pace, sa nu le dea idei prostilor.... oricum pana nu ai centuri, poti sa scoti ce vrei...prima data fa variante si pe urma discutam...
daca prin centru nu se va putea circula, atunci din gheorgheni sa te duci pana la casa radio, o iei prin zorilor manastur,… Citeste mai departe
Păi faceți parcări, piste de biciclete, centură, metrou sau tren metropolotan care sa lege și satele vecine și lăsați vorbele, că de vorbit toți știm, idei toți avem.
Cum ar fi "să discutam''?pai doar asta faceți :discutați ,promiteți , bateți câmpii și mințiți.Dar cum ar fi că în postul de arhitect șef sa vina un om competent și corect care sa realizeze nu doar "să discute"?Cum ar fi că acest papagal sa plece fiindcă este incompetent și de rea credință?
Imediat cum se opreste mafia imobiliara pe care-l conduceti
Asta e doar inceputul. Se face tot posibilul ca prin ingradiri, reamenajari prin ingustari ale partii carosabile, tot felul de parcuri langa bulevarde, stopuri nesincronizate, treceri de pietoni in giratorii si chestii de astea proaste, sa bruieze cat de mult circulatia auto. Asta se aplica celor ce circulam in oras. Dar alora care vin la "studii",… Citeste mai departe
Nici Barcelona sau Paris n-au centuri ca si Cluj-Napoca? Intreb pt un prieten...
Cum ar fi sa conectati pistele de biciclete existente. Multe sunt izolat parca ati vrut sa isi plimbe mamicile carucioarele. Exemplu pista de biciclete de pe strada Buna Ziua. Daca pe Calea Turzii e mai greu sa faci asemenea piste, atunci gasiti alte solutii
Alt populism ieftin a la primaria detasata de rachitele. Bun scoateti masinile din zona metropolitana insa scoateti si impozitul pe ele. Asa sigur nu v-ar mai conveni,la cate masini is, cam cati bani ati pierde anual? Obezii de la locala ce-ar mai manca??? Cum ar zice o vb de duh: nu se poate si cu pla in chizda si cu sufletu-n rai...
Nu toti din Cluj îs ITisti să meargă la birou cu laptopul in ghiozdan, sau chiar sa lucreze de acasă și să le fie suficient transportul in comun sau alternativ. Mai sunt și constructori (cum duci betonul cu autobuzul??), livratori (nu tot timpul îi soare și cald să meargă cu bicicleta), montatori de termopane, taximetriști, samd.
Nu poți face din… Citeste mai departe
@Hank Rearden : ce pietonale are cj sulii .. 3 strazi pe care si acolo baietii destepti au scos stalpii ca ei tre sa intre .. ve zi in bv si tm cate strazi pietonale sunt ... la noi si ultima zona pietonala terminata toamna trecuta arata acuma ca dupa bombardament plus stalpul scos de a ****a pt ca stalpul mobil nu mai functioneaza .. dupa jum de an… Citeste mai departe
cum ar fi daca din Grigorescu pana pe Calea Turzii autobuzul nu ar face o ora si 15 minute dus, o ora si 15 minute intors? cum ar fi daca nu as pierde din viata 2 ore jumatate pentru visul lui Boc si Salanta? de fapt este simplu. fac cu masina 20 de minute din Grigorescu, pe la Sf. Ion si pe Calea Turzii. Cel mai bine ar fi daca Boc si Salanta si-ar… Citeste mai departe
@:): nu e vb ca nu pot .. nu vor .. tot ce fac e doar sa fca bani firmelor de casa cu lucrari marunte .. atat .. restul e doar gargara publicitara pt clujdenii retarzi dar f mandrii
@:): Nu reusesc sa va inteleg pe astia care stati cu orele bara la bara. Aveti f mult timp liber.
Sa fiti iubiti ...
Traficul ii pentru Traficanti 1-3
Cine te a angajat ? Cine te a invatat? Vrei si tu restrictii.....esti angajat in zona metropolitana?....atata poti? Esti proiectant de restrictii?Ce scoala sulii ai facut? Al cui caine esti?
Compari orase metropole cu satul din valea Somesului Mic a lui Pitic si navigabil? Ar fi minunat sa urci in autobuze, tramvaie, etc sa ajungi la destinatie rapid. Masinile le folosim in weekend cand iesim din Metropola. Le parcam in parkingurile de la periferia cartierelor. Dar ce facem cand ne vine masina de spalat, cand ne vine gresia si faianta,… Citeste mai departe
M-am oprit la "Barcelona are..."blaaaaaaaaaaaaablaaaaaaaaablaaaaaaaaaaa - Cluj e un catun din satul Cluj, ce dreaku zici tu de Barcelona?Esti proasta Claudia de putzi.
Am masina si sunt 100% de acord cu aceasta masura
@Kyro: bravo postache.... iar ai uitat de pastile?