Avion Blue Air a ratat aterizarea la Cluj. Pilotul a avut un DIALOG incredibil cu turnul de control
Pilotul avionului Blue Air care a ratata aterizarea la Cluj-Napoca, în dimineața zilei de 7 ianuarie, a avut un dialog incredibil cu turnul de control, imediat după ce a ajuns pe sol.
Celor din turnul de control nu le venea să creadă că avionul a ajuns pe câmp, după ce alte 7 aeronave au aterizat și decolat de la Cluj-Napoca, în cursul dimineții de joi, 7 ianuarie.
Pilot: Să daţi luminile pe high, vă rugăm!
Turnul de control: Sigur, un moment.
Pilot: Turnule, 9301 - tocmai am ieşit din pistă.
Turnul de control: Confirm. Bine ați venit! Continuați spre Delta (n.r. altă pistă), către poziția de îmbarcare.
Pilot: Nu m-ați înțeles. Este PAN, PAN (N.r.- cod de urgenţă) Am ieșit din pistă.
Turnul de control: Sunt turnul, confirm, mulțumesc!
Pilot: Suntem ieșiți din pistă, nu s-a întâmplat nimic, suntem pe sol. Motoarele încă funcționează. Ne uităm la situație și pe urmă vom proceda la o evacuare.
Turnul de control: Sunt turnul, confirmăm, anunțăm imediat solul! O să vină imediat utilaje pentru asistență.
Pilot: Turnule, 9301 - tocmai am ieşit din pistă.
Turnul de control: Confirm. Bine aţi venit! Continuaţi spre Delta (n.r. altă pistă), către poziţia de îmbarcare.
Pilot: Nu m-aţi înţeles! Am ieşit din pistă.
Turnul de control: Sunt turnul, confirm, mulțumesc!
Pilot: Suntem ieșiți din pistă, nu s-a întâmplat nimic, suntem pe sol. Motoarele încă funcționează. Ne uităm la situație și pe urmă vom proceda la o evacuare.
Turnul de control: Sunt turnul, confirmăm, anunțăm imediat solul! O să vină imediat utilaje pentru asistență.
Turnul de control: Toate stațiile de la sol au fost anunțate, o să vină pentru asistență. Dacă puteți să comunicați, ați ieșit din pistă? Aveți avarii? Să știu ce să comunic la sol.
Pilot: Deci, am ieșit din pistă, pe partea dreaptă. Suntem în proces de oprire a motoarelor. Și din câte vedem, e posibil să fi atins cu motorul. Confirm, fără victime.
Turnul de control: Am confirmat pe partea dreaptă, am să comunic la sol. Confirm, fără victime, acum o să vină asistența. Am considerat pista ocupată, blocată, până se eliberează.
Pilot: Așteptăm o mașină de la dumneavoastră, de la pompieri, să evalueze situația de prin afară, pentru că noi nu vedem tot avionul. Momentan noi suntem bine, nu avem pericol de foc. Dacă îi vom evalua pe slide-uri (n.r. tobogane) sau vom coborî pasagerii pe scări.
Turnul de control: Am confirmat, am vorbit cu dispecerul, prima mașină care a ajuns lângă dumneavoastră nu a observat daune ale aeronavei.
Pasagerii au tras o sperietură pe cinste, dar, din fericire, nimeni nu a fost rănit.
Conducerea Aeroportului Cluj a precizat că avionul a aterizat de urgență pentru că rămânea fără combustibil, fără a mai aștepta curățarea pistei de zăpadă, operațiune care era în derulare.
Cei de la Blue Air resping aceste acuzații.
8 Comentarii
alo ...alo... aici turnu
ce ...ce?
turnu
domnu turnu
da poftiti pe la noi
aaa .. curatati pamantul ca vrem sa aterizam
da unde sa dam zapada
dati-o pe pista
Poate scapam in sfisit de directorasul asta ,sa poate intra si in Romania pe intern zborurile low cost
Mergi in italia cu 20 euro ,1500 km si la BUCURESTI ,450 km / 200 euro
Monopolu Tarom sa dispara !!
NEMAIPOMENIT,ASTEPTAM RYANAIR
Am iesit din pista = Am eliberat pista si rulam spre platforma
PAN,PAN,PAN , la sol = May-day in zbor
+ alta convorbire ,precedenta celei publicate , care nu poate fi descarcata de pe Live ATC.
Asta-i tot?
Dar in aer, inainte de aterizare, pilotii Blue Air numai atat au comunicat cu turnul?
Ce facaturi periculoase!
Ia sa faca SRI o investigatie ca lumea!...sau poate o are facuta dinainte!
ma cretinilor, voi ati fost vreodata cu avionul in viata voastra de 16 ani? voi intelegeti diferenta dintre o aterizare si o oprire? a ateriza inseamna a ajunge pe pamant, tampitilor, a opri inseamna a decelera pana la viteza 0. avionul nu a ratat aterizarea, daca Doamne feri se intampla asta era o treaba foarte grava, ci a avut probleme la oprire.… Citeste mai departe
Intelege omule ca titlurile trebuie sa fie pompoasa ca sa atraga vizitatori. Cu cat numarul de vizitatori e mai mare, cu atat vor baga mai multe reclame si vor face bani. In Romania, atat televiziunile cat si siteurile de stiri fac totul pentru bani, si aproape foarte putin pentru a te tine la curent. Daca un autoturism face pana de cauciuc, astia vor… Citeste mai departe
Mare lucru ca ati gasit si voi articolul de pe hotnews dupa 3 ore de la publicare.
Felicitari!