Avionul Fly Egypt care a suferit un incendiu la aterizarea la Cluj: Avea pneurile uzate și pilotul a ”trântit” aeronava


Directorul Aeroportului Internațional ”Avram Iancu” Cluj, David Ciceo, a declarat că avionul Fly Egypt care a luat foc la aterizare vineri, 15 octombrie, avea pneurile uzate și pilotul a ”trântit” aeronava la aterizare. 

Autoritatea va face o ancheta complexă. La 19:35, vineri seara, la aterizare, au explodat toate cele patru pneuri de la trenul principal de aterizare, datorită faptului că janta s-a frecat de pistă, probabil au ieșit scântei și a izbucnit un incendiu. Pompierii aeroportului au intervenit foarte bine, în 90 de secunde au fost la avion și au reușit să stingă focul într-un timp record.

Au sosit în timp util și echipajele ISU, dar deja incendiul era stins. Sunt eroii Clujului acești pompieri, deoarece au evitat o catastrofă pentru că erau peste 3 tone de combustibil în rezervor, putea să se extindă, să ardă. Dacă nu interveneau la timp puteau să ardă toți acolo”, a declarat David Ciceo, la ZIUA LIVE.

Incidentul de vineri, 15 octombrie, a avut la bază 6-7 erori. ”Din primele concluzii și vizionând camerele video, avionul avea viteză prea mare și l-a trântit, deci nu a fost o aterizare corespunzătoare, dar există și uzura pneurilor sau alte motive. O astfel de anchetă durează peste 6 luni, pentru că trebuie să decodifice cutia neagră, să vadă înregistrările.

Este foarte important să vedem dacă este o problemă tehnică, o problemă de pregătire a pilotului sau o problemă a companiei. Este o analiză completă și foarte importantă pentru toată lumea în astfel de cazuri. Mereu se analizează detaliat un astfel de caz, deoarece aceste date ne vor ajuta pe toți să îmbunătățim sistemul”, a explicat David Ciceo.

Directorul Aeroportului Cluj a spus că vor fi făcute exerciții de protecție în caz de accidente aviatice.

Comentarii Facebook