Benzi reversibile pe drumul Florești - Calea Florești - Moților - EXCLUSIV
Poliția Rutieră Cluj împreună cu reprezentanții Companiei de Transport Public Cluj analizează de câteva zile implementarea unei soluții pentru decongestionarea traficului.
Soluția acceptată este de a se institui benzi reversibile pe distanța Florești - Calea Florești - Moților între anumite ore. Astfel, de la ora 6.30 la 8.30 și de la 16.00 la 20.00, ar urma să se schimbe sensurile.
Dimineața, din patru benzi existente, trei să fie pentru intrarea în oraș și numai una pentru ieșire. ”Este trafic foarte mare și prin montarea unor semne că s-a suplimentat o bandă de circulație pentru intrarea în oraș sperăm să mai rezolvăm puțin traficul. După amiaza am face același lucru pentru întoarcerea spre Florești”, a declarat un oficial al Poliției Rutiere.
Directorul CTP Cluj, Liviu Neag, a confirmat discuțiile și a spus că autobuzele rămân blocate în trafic zeci de minute, fiind nevoie de o soluție pentru reglarea și afluirea traficului.
Dimineața, la orele 8.00, un clujean care pornește de pe Calea Florești face până în Mărăști circa 45 de minute, iar un autobuz din Florești circa o oră.
----------------------
”După o serie de discuții, care s-au întins pe durata a mai bine de 4 ore, în două reprize zilnice, reprezentanții DRDP, ai IPJ Cluj Serviciul Circulație, în frunte cu șeful Biroului, comisar șef Lucian Bob, ai CTP, în frunte cu directorul Liviu Neag, alături de primarul comunei Florești, Horia Șulea s-au căutat soluții pentru fluidizarea traficului pe DN1 și în interiorul comunei.
Cei prezenți, după discuții în care s-au analizat fel de fel de variante, au decis să demareze un studiu privind introducerea unui sistem de benzi reversibile pe DN1, Avram Iancu.
Concret, este vorba de circulația pe trei benzi, dimineață între orele 6 - 8.30 pe sensul de mers către municipiul Cluj-Napoca și după amiaza între orele 16.00 - 19.00 pe sensul de mers spre Florești, de la sensul giratoriu din centrul comunei, până după unitățile militare”, precizează reprezentanții Primăriei Florești.
”Suntem pregătiți de această variantă, probabil unică în România. Ne dorim să fluidizăm traficul, să venim în întâmpinarea floreștenilor. Am convenit cu cei de la DRDP, administratorul drumului, ca în cel mai scurt timp să ne furnizeze un proiect în acest sens. Primăria Florești va suporta toate costurile legate de acest proiect, adică marcarea drumului și panourile de semnalizare electronică”, a spus primarul comunei Florești, Horia Șulea.
”Nu am uitat nici de sistemul inteligent de semaforizare, care va dirija circulația și va interzice virajul la stânga de pe DN1. Pentru implementarea acestuia avem însă nevoie de două sensuri giratorii, unul la ieșirea spre Gilău și unul în zona BMW”, a spus primarul comunei Florești, Horia Șulea.
52 Comentarii
"Spre Grigorescu este un drum acum" - iti trebe TANK sa mergi pe acolo.. Ala e un drum agricolo, chiar impotentul de Sulea o zis. Acum e spart tot, mergeti sa vedeti.
masuri naziste
asa o cetit Sulea in Mein Kampf....
din 2011 nu ai fost in stare sa faci un drum de 5 km, primar incompetent si nenorocit!
E nevoie, pentru Silicon Vallley de Cluj! Sa ajunga mai repede indienii europei la munca :))
Interzis sa se faca stanga spre Cluj.....ar ajuta 100% la fluidizarea traficului !
ASTA AR FI O SOLUTIE, cel putin sa fie interzis intre orele de varf!!
masuri bune luate de niste incompetenti. in mana prostului, creionul devine mitraliera
Nu trebuie sa termini Facultatea,si un liceean si-ar da seama de masurile ce trebuie luate si absolut necesare pentru fluidizarea traficului:1.Centuri.2.Pasaje subterane si supraterane:3.Eliberarea carosabilului de masinile parcate(prin construirea de parcari subterane si supraterane.4.Unde verzi la stopuri(in Wienna am numarat mai mult de 10(ZECE).5.Treceri… Citeste mai departe
DA NESIMTIREA CTP-ULUI CU CE POATE FI CONTRACARATA? Cand stai cu copil mic in statie dimineata si autobuzul M26 nu vine la timp ca de a fost aglomerat drumul .Pai introduceti masini mai multe ca dinspre Cluj spre Floresti nu e deloc aglomerat la acea ora SI RESPECTATI -VA ORARUL STABILIT DE D-VOASTRA .
like, like, like
Adevarat.si cand ajunge autobuzul nu ai loc sa stai jos si tii copilul in brate 40 de minute pana ajungi in cluj.trecem prin asta in fiecare dimineata.
In momentul schimbarii sensului sa vezi accidente cu toti taranii de pe sate
de acord si fara blocaje , ha, ha, haaaa , ha
perfect, accidentele nu le-au "prins in schema" si nici pe cei care se "plimba" de pe o banda pe alta si te trezesti cu el in fata ta fara sa mai scapi de "buf" si esti de vina,l-ai plesnit din spate.....centuri ocolitoare "primarilor".....ce ati facut cu taxele obtinute prin vanzarile de terenuri si atatea constructii....DNA-ule, prin Floresti nu te"… Citeste mai departe
foarte buna ideea cu benzile reversibile ! nu mai plecam la 07:15 sa ajungem unde avem treaba ci plecam mai tirziu si mult mai multi, pe la 7:45 si tot atitia ajungem deodata si nu pe rind ca si pina acum pe strazile pe care se intra in Cluj unde o sa ne strecuram prin canale !!! bravoooo
... cine isi aminteste circulatia cu semnalizarea cind… Citeste mai departe
daca banii pt. centura de sud, prin spatele Polus, i-a papat tarcovnicul Martis, cu catedrala lui inutila si finantata din bugetul Floresti....
Fraierii sa se inghesuie si sa injure in trafic, ca Martis mai are nevoie de bani de la buget 2-3 ani sa termine Catedrala lui Sulea.
Principial, ideea este foarte buna, insa nu o sa functioneze. In manastur, in zona billa sunt foarte multe masini parcate prost pe margini si benzile 1 de pe ambele sensuri sunt mai mereu inutilizabile. Daca vor fi lasate ca singurele benzi permanente o sa iasa un dezastru.
Cumparati-va masini si poluati ca sa fiti oameni normali. La biciclete nici sa nu ganditi. Parcati oriunde, cat mai aproape de locul unde va dati jos, ca asa fac majoritatea. De ce sa nu fii un om normal? Fiti comozi, chiar daca costa mai mult. Bicicleta nu trebuie sa fie o oportunitate la traficul care va deveni de cosmmar cat de curand. Bicicleta… Citeste mai departe
Ai dreptate. Nu era vorba ca da drumu' la pista de biciclete intre Floresti si Cluj in 2014, care tocmai se termina ?
Clujenilor voua nimic nu va place, Ar trebui sa nu se mai faca nimic.
Benzile reversibile nu sunt o solutie. Cele 4 benzi de acum de multe ori se fac 3 cand sunt portiunile special marcate de virat la stanga. Deci in unele locuri o sa se circule tot pe doua. Si la podul de la Polus ce o sa se intample? O banda o sa ocoleasca podul prin partea stanga? Ganditi-va ca veniti dinspre Floresti , o sa o luati prin stanga podului,… Citeste mai departe
Ma, tu ai tras ceva tare pe nas ! Metro de la Gilau pana in Apahida ??? Tu ai habar cat costa o bazaconie de-asta ???
Da, vreo 500 de milioane de euro.
Uite un calcul naiv, dar simplu: In conditiile actuale de aglomeratie, unul din Floresti pierde o ora pe drum in coace, o ora inapoi (minim). Total pe zi doua ore. Daca se reduce totalul asta la o ora, se castiga o ora timp in care omul ala poate munci si contribuile PIB. Si daca nu munceste se relaxeaza, se… Citeste mai departe
mai Panait tu crezi ca primaria are bani de fantezii? Nu vezi ca nu-i in stare sa foloseasca niste pasaje subterane facute de ceasca daramite sa mai faca altele unde locul si spatiul le permite (ex sens giratoriu marasti)
Pe centura floresti grigorescu iti trebuie masina off road.parca tancurile au circulat pe acolo
Taximetristii sunt cei mai spurcati oameni niste jegosi si nespalati care au impresia ca si au cumparat toate strazile din cluj. 10030 de intersectii blocate de taximetristi.. au 5 locuri de stationate pe stand ei sunt 10 fara sa conteze ca ocupa o banda de circulatie. Ar trebui retrasa licenta la nesimtiti! Desigur asta nu ar rezolva problema cu aglomeratia… Citeste mai departe
De unde ai scos asemenea cifre mai jegosule!
il sustin pe primul vlad. va urasc pe unii taximetristi. aia bolovani si care mergeti cu spatele. unii care nu reusesc in viata si se fac taximetristi. bravo voua.
Vad ca ai ceva special cu taximetristii. Da este adevarat ca sunt putine locuri de stationare in standuri dar multe standuri sunt ocupate cu masin parcate. Cu aia nu ai nimic? Exemple? Capat calea Floresti, vis-a-vis de Bila, Sirena, Dambovitei etc. Tu nu observi ca sunt multe tablite de Stand Taxi si e plin de masini parcate. Ca vineria si sambata… Citeste mai departe
Sincer, aceasta nu e o rezolvare, dar poate fi un compromis temporar util ! Problema traficului in Cluj va fi rezolvata doar odata cu construirea unui inel de centura in jurul orasului, dar la ce si cum se construieste la noi in materie de drumuri, cred ca ceea ce am exprimat mai sus devine literatura SF...
In sfarsit. O idee buna,. cea mai buna!
Solutia = centura sud "manastur-someseni" si faceti o data ceva si cu masinile parcate aiurea
Ideea nu e rea numai ca la un moment dat se termina cele 3 benzi si acolo e jale, deci o sa fie coloana Floresti Centru pe 3 benzi nu pe 2 .
Solutia asta trebuia analizata de la inceput. La noi se cauta solutii NUMAI dupa ce se intampla ceva. Acum iar se cheltuiesc bani pe firme care proiecteaza si analizeaza solutii cu benzi reversibile, deci iar se FURA bani multi. Culmea ca altii analizeaza solutii dinainte sa faca ceva.. altii analizeaza comportamentul unui zgarie nori inainte sa-l construiasca..… Citeste mai departe
Aceasta solutie, care se practica eficient in Occident, este buna daca: (1) pe banda unica care ramane: (a) nu sunt parcate funduri de masini, (b) nu opresc brusc taximetristi, (c) nu ies masini de pe drumuri lateral si din parcarile aflate de-a lungul drumului, (d) nu opresc autobuze; si (2) soferii sunt disciplinati si nu incearca sa pacaleasca, sa… Citeste mai departe
primar mai prost ca asta nu o vazut florestiul
Sa vedeti acum accidente !
Asta mai lipsea, si asa sunt multi dementi care nu tin cont de nicio regula de circulatie dara de ora.
Va fi politie in trafic, amenzi si rapid invata.
Benzile reversibile sunt o solutie.
In alte tari de foarte mult se practica. Bine ca s-au trezit si ai nostri.