Bicicliștii din Cluj cer ”descurajarea utilizarii autoturismelor și extinderea zonelor pietonale”. Citește APELUL lor complet
Circa 1.600 de clujeni au semnat un memoriu prin care cer promovarea utilizării bicicletei ca mijloc de transport în comun și să fie descurajată utilizarea autoturismelor.
Clubul de Cicloturism ”Napoca” (CCN) a depus in 24 decembrie 2013 la Primaria municipiului Cluj-Napoca un memoriu pe tema promovarii utilizarii bicicletei ca mijloc de transport in oras, insotit de un teanc de tabele cuprinzand peste 1600 de clujeni care si-au oferit semnatura olografa si datele de identificare si contact pentru sustinerea acestui demers.
Apelul solicita autoritatilor realizarea unei retele coerente de piste si alte cai de comunicatie specifice pentru biciclete in intregul oras, dar nu oricum, ci de calitate adecvata (de exemplu respectand latimea de minim 1,50 metri pe sens plus spatii de siguranta, marcare si semaforizare corespunzatoare, ridicarea masinilor care le blocheaza etc.), care sa nu ia din putinul spatiu ce a mai ramas pietonilor sau din spatiile verzi (ci din cele folosite acum de masini sau ocupate cu panouri publicitare, tonete etc.), care sa se realizeze acolo unde este cea mai mare nevoie de ele, nu unde e mai usor sau ieftin (trebuind sa se inceapa prin interconectarea zonelor de maxim interes, cum sunt zona centrala, principalele cartiere, zonele comerciale si de agrement, marile unitati de invatamant si industriale).
De asemenea, se solicita realizarea de rastele si alte facilitati adecvate de parcare in siguranta a bicicletelor (in toate zonele de interes public, precum si in cartierele de blocuri, campusurile universitare si alte zone unde parcarea lor in siguranta este acum o mare problema), deschiderea pentru traficul bicicletelor in ambele sensuri a strazilor care au la ora actuala regim de sens unic si exceptarea bicicletelor de la diverse restrictii impuse autovehiculelor si descurajarea utilizarii autoturismelor, extinderea zonelor pietonale, implementarea adecvata a regulilor de aprovizionare si acces pentru traficul greu, degajarea trotuarelor si spatiilor verzi de autovehicule si constructii si redarea, catre cetateni, a spatiului public.
Redăm mai jos apelul bicicliștilor clujeni:
”A P E L 2013 catre autoritatile locale pentru promovarea utilizarii bicicletei ca mijloc de transport in Cluj-Napoca
Noi, cetateni ai municipiului Cluj-Napoca,
Dorind sa avem un oras cu un sistem modern de mobilitate urbana, axata cat mai putin pe autoturisme si cat mai mult pe transport public, deplasare pietonala si circulatie biciclistica,
Vazand ca in ultimii ani Primaria clujeana a realizat concret pe linie de infrastructuri biciclistice extrem de putin din ce a promis (noi piste de calitate adecvata, proiectul de bike-sharing), ba chiar s-au si desfiintat cateva amenajari facute mai demult, iar putinul realizat a fost foarte prost calitativ (de exemplu netesirea bordurilor la trecerile de biciclete de pe asa-zisa pista de pe Calea Dorobantilor, mentinerea de piste de biciclete pe trotuare, necombaterea ocuparii pistelor de catre pietoni si masini, nerefacerea marcajelor reprezentand unele spatii de acumulare sau treceri pentru biciclete, pastrarea unor semnalizari rutiere gresite),
Constatand ca proiectele elaborate par inadecvate dar Primaria refuza in continuare sa faca publice detaliile tehnice (de exemplu componenta de piste de biciclete din proiectul de bike-sharing) si implementarea lor este mereu tergiversata (de exemplu adoptarea noului PUG, punerea in practica a proiectului de bike-sharing si noi piste);
Remarcand ca in continuare autoritatile locale manifesta insuficienta transparenta si nu respecta integral legislatia de acces public la informatii si participare publica la luarea deciziilor,
Reiterand ca bicicleta este o parte a solutiei, fiind un vehicul ecologic, eficient energetic, suficient de comod si rapid, care ocupa putin spatiu, nu face zgomot, nu emite noxe si are un efect benefic asupra sanatatii celor care il folosesc in mod regulat,
SOLICITAM DIN NOU
autoritatilor locale clujene:
1. Realizarea unei retele coerente de piste si alte cai de comunicatie specifice pentru biciclete in intregul oras. Dar nu oricum, ci:
- de calitate adecvata (de exemplu respectand latimea de minim 1,50 metri pe sens plus spatii de siguranta, marcare si semaforizare corespunzatoare, ridicarea masinilor care le blocheaza etc.)
- care sa nu ia din putinul spatiu ce a mai ramas pietonilor sau din spatiile verzi (ci din cele folosite acum de masini sau ocupate cu panouri publicitare, tonete etc.)
- care sa se realizeze acolo unde este cea mai mare nevoie de ele, nu unde e mai usor sau ieftin (trebuind sa se inceapa prin interconectarea zonelor de maxim interes, cum sunt zona centrala, principalele cartiere, zonele comerciale si de agrement, marile unitati de invatamant si industriale).
2. Realizarea de rastele si alte facilitati adecvate de parcare in siguranta a bicicletelor (in toate zonele de interes public, precum si in cartierele de blocuri, campusurile universitare si alte zone unde parcarea lor in siguranta este acum o mare problema);
3. Deschiderea pentru traficul bicicletelor in ambele sensuri a strazilor care au la ora actuala regim de sens unic si exceptarea bicicletelor de la diverse restrictii impuse autovehiculelor.
4. Descurajarea utilizarii autoturismelor, extinderea zonelor pietonale, implementarea adecvata a regulilor de aprovizionare si acces pentru traficul greu, degajarea trotuarelor si spatiilor verzi de autovehicule si constructii si redarea, catre cetateni, a spatiului public.
* * *
Apel lansat de Clubul de Cicloturism NAPOCA in Saptamana Europeana a Mobilitatii (SEM) 2013, cu ocazia celei de-a 72-a editii a marsului lunar al biciclistilor clujeni”.
17 Comentarii
Eu spun asa, da Doamne drepturi la ciclisti , dar sa nu uiti si de raspunderi. Adica ai trecut pe trotuar pe nemarcat amenda frate, mergi cu viteza mare si periculos, amenda. Asta inseamna drept , ai lovit un pieton raspunde, ai cauzat un accident, scoate asigurarea si uite asa. Pai in rest liniste va rog!!!!
Nu va e rusine nesimtitilor? Ce drepturi va mai trebuie cand voi nu le respectati nici pe cele care le aveti acuma!!! Hai sa va dau exemple concrete:
1. In Parcul Central aveti pista special amenajata pe marginea dinspre Somes, DAR pe care NU O RESPECTATI, cu toate ca la ambele intrari in Parc aveti semne de avertizare si de interzicere a bicicletelor… Citeste mai departe
Ba tu esti din orasul Cluj care se vrea capitala culturala si de tineret europeana sau esti un taran aciuat aici pe vremea lui Ceasca , mars la tara nu intr-un oras care se vrea Capitala Europeana de Tineret - va laudati gunoaielor cu univ. de top pt. tineri ce scot orasul asta din anonimat dar tinerilor care iubesc sportul si bicigleta le asigurati… Citeste mai departe
Sunt clujean get-beget, si daca tu ai fii realist ti-ai da seama ca nu mai exista loc pentru fanteziile pe care le cer biciclistii, DAR MAI REPET ODATA PENTRU ANALFABETI CA TINE( SUS AM ENUMERAT CATEVA DINTRE PROBLEMELE PE CARE LE VAD ZILNIC, STAU IN CENTRU) SI PE CARE TU NU VREI SA LE "VEZI", au fost create conditii ( in limita posibilitatilor urbanistice)pt.… Citeste mai departe
daca sunt cativa ce nu respecta regulile de circulatie nu trebuie generalizat
ANALFABETULE TU AI CITIT ARTICOLUL SAU DOAR COMETEZI AIUREA AI VAZUT CE SE SOLICITA
1- AMENDAREA CONTRAVENIENTIILOR COMENTEAZA ASTA PE SITE-UL POL. LOCALE JEGULE SUNT INTRU TOTUL DE ACORD CU AMENDAREA
2- PE B- DUL EROILOR SI HOREA SA FACUT O PISTA TOTAL AIUREA… Citeste mai departe
M-am cam saturat de povestea biciclistilor care te lovesc pe trotuar cand ti-e lumea mai draga sau, in cel mai bun caz, te claxoneaza de te sperie. Daca 1600 de cetateni ce eventual au platit o data in ultimii 15 ani un tva pe bicicleta sunt asa de importanti, cei peste 100.000 de soferi ce lunar iau fiecare benzina de 250 lei (adica platesc accize… Citeste mai departe
Cand vor acorda respect in trafic vor fi si ei respectati. Marsul lunar al biciclistilor clujeni incalca cele mai elementare norme de circulatie si de bun simt. Exemple:
1. Sensul giratoriu interservisan. Ei veneau de pe titulescu, si mergeu spre unirii. Bai putoilor, daca eu sunt in sens, nu intrati si voi, ca vine unul cu mai putin disernamant… Citeste mai departe
1,5m / banda = 3m = banda de drum >= latime trotuar in zona centrala. Nu sunt posibilitati practice, FUCK OFF.
@Mentalitate : Amenzi pentru biciclisti, votez. Am fost lovit , ca pieton, de 3 ori de catre biciclisti indisciplinati care au intrat "pe rosu" printre masini si m-au lovit pe trecerea de pietoni. Moarte idiotilor! Scoala de soferi, permis,… Citeste mai departe
niste transpirati, nu vrei sa stai in birou cu un "puturos" din asta transpirat ce a venit cu toagla la servici.
Nu inteleg de ce biciclistii ar trebui sa aiba mai multe drepturi decat soferii.
Daca vor drepturi sa plateasca RCA, impozit pe bicicleta si rovigneta.
Astia uita ca din banii soferilor se construiesc drumurile pe care le folosesc si ei.
Cand vom scapa de mentalitatea asta, atunci o sa intelegem ce inseamna civilizatie,
Sunt de acord cu mentiunea ca in aceste zone ar trebui interzise si bicicletele.
E periculos modul in care biciclistii se strecoara cu viteza printre batrani si copii.