Duminica 22 Decembrie

Boc are tupeu maxim! A bifat în raportul pe 2022 drumul de legătură dintre DN 1 - Tureni - Autostrada Transilvania


Primarul Clujului, Emil Boc, se laudă în raportul de activitate pe 2022 cu proiectul realizării conexiunii la Autostrada Transilvania din DN1, pe la Tureni, adică pe raza unei alte primării.

Oricum ar fi proiectul a fost aprobat de Guvern, nu are legătură cu Primăria Cluj-Napoca și va fi realizat de Compania Națională de Autostrăzi. 

Cu aceste acestea, proiectul ”Drum expres pentru realizarea conexiunii la Autostrada Transilvania Proiectul”, apare în raportul lui Emil Boc drept o realizare a Primăriei.

Construire drum expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (zona Turda) și drum național DN1 (zona Tureni)” - conectarea Clujului la autostrada Transilvania - a fost aprobat de către Guvernul României, în prezent fiind în derulare etapa procedurilor de expropiere. Drumul expres are o lungime de peste 5 kilometri, la care se adaugă mai multe bretele. Acest drum expres este necesar pentru asigurarea unei legături mai rapide pentru accesul în municipiul Cluj-Napoca din Autostrada Transilvania, în prezent accesul fiind posibil prin municipiul Turda (zona de Sud) sau prin Vest, prin Floreşti şi DN 1. Acest segment de drum va asigura legătura dintre două căi principale de transport din județul Cluj și anume: conexiunea dintre autostrada A3 (Turda) și drumul național european DN1/E81 pe raza Tureni. Drumul Expres va costa 663 de milioane de lei și va fi realizat în 18 luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor. Acesta va avea o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens. În proiect sunt prevăzute 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor”, se arată în raport, fără a spune când va fi finalizat. 

Pe lângă faptul că nu a fost realizat sau propus de Primăria Cluj-Napoca, menționarea acestui ”succes” este cel puțin ciudată, pentru că drumul abia a fost scos la licitație. Dacă totul merge bine, șoseaua de 5 km ar putea fi gata prin 2026, dar după cum decurg lucrările în România ar trebui să luăm în calcul o perioadă de 10 ani. 

Comentarii Facebook