Boc continuă războiul cu taximetrele: Nu au voie să circule pe banda dedicată de pe Splaiul Independenței
Primarul Emil Boc le transmite taximetriștilor că nu au voie să circule pe banda dedicată de pe Splaiul Independenței, care se va deschide din 2 august.
Pe Splaiul Independenței, pe sensul spre Teatrul Maghiar vor circula autobuzele, tramvaiele, bicicliștii, dar taximetriștii nu au voie.
”Nu, deocamdată așteptăm la finalul lunii august studiul care va stabili unde circulă în oraș taximetrele. Legea spune foarte clar că se poate circula în oraș, dacă nivelul de circulație permite. Noi trebuie să stabilim dacă nivelul de circulație permite ca taximetrele să circule. Noi am dat drumul la un studiu, să ne spună unde pe benzile dedicate prezența taximetrelor nu creează probleme pentru transportul în comun. Acest studiu ne va spune. În unele locuri nu se poate deloc, în unele se poate tot timpul, pentru că nu este circulație prea mare cu autobuzul. În unele se poate numai dacă taxiul este plin, în altele numai între anumite ore. Studiul va fi pus în dezbatere publică și va fi votat de Consiliul Local. Atunci devine cu o forță juridică obligatorie și se va respecta.
Eu merg pe reglementare nu pe atitudini de forță. Până când nu va fi hotărârea de Consiliu Local, regula e că nu se circulă”, a spus primarul Emil Boc.
----------
UPDATE
Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania precizează:
”Având în vedere declarațiile făcute de domnul Emil Boc, primarul municipiului, la o emisiune transmisă live, facem următoarele precizări:
- Articolul 20, Alineatul 5 din Legea 38 stipulează cât se poate de clar, fără posibilitatea unor interpretări, faptul că ”taxiurile POT circula în localități pe pistele special amenajate pentru mijloacele auto de transport în comun fără a perturba circulația acestora”.
Legea 38/2003 NU arogă autorității locale stabilirea segmentelor pe care au sau nu acces taximetrele.
Menționăm că serviciul de taximetrie din municipiu se conformează și funcționează în baza Regulamentului Local aprobat în 2019 și Legii 38/2003
Nici un studiu de trafic făcut de administrația locală NU poate deroga o normă regăsită în legislația națională.
Așteptăm cu nerăbdare dezbaterea publică pe marginea acestui studiu, așa cum a declarat edilul municipiului.
Circulația taximetrelor, pe viitorul tronson destinat exclusiv CTP, cuprins între strada Coșbuc și Opera Maghiară, NU poate fi împiedicat în nici un fel!
În continuare, așa cum am solicitat încă din 2019 administrației locale, suntem deschiși oricăror dezbateri sau dialog constructiv pe această temă”.
16 Comentarii
Emilut face legea in cj.??? Lăsate taxiurile ocupate sa circule pe banda pt autobuz...ar fi ideal ai normal ..zic eu exact că și un țările civilizate...da la Răchițele ..nu ai de unde ști treabă asta
Vorbește prostii. Legea evde partea taximetriștilor. De vreo două luni nu s-au mai dat amenzi pentru circulația taxiurilor pe benzile de Bus. Toate amenzile au fost anulate în instanță și primăria a suportat cheltuielile de judecată. Așa va fi și pe tronsonul de pe Splaiul independentei.
Si la Constanta s-a facut banda dedicata. Doar autobuzele si taxiurile au voie sa circule pe ea. Asta in teorie... In practica insa, absolut nimeni nu respecta lucrul asta. Banda dedicata este folosita ca si a 3-a banda. Toata lumea circula pe ea iar pe autoritati le doare in cur. Nu am vazut pe nimeni sa fie oprit si amendat. Veniti aici, studiati,… Citeste mai departe
Taximetristii oricum circula pe unde vor si cum au chef. Mai si opresc aiurea in mijlocul drumului.
Nu ai ce sa le faci, mitocani.
Pulitie, oricum doar in birou vezi. Asteapta acolo sa implineasca 45 de ani ca sa primeasca pensie speciala nesimtita.
@ : Si ce vrei sa le faca Politia daca ce ai descris tu este permis prin lege?
Logic ! CALCUL SIMPLU. numarati oamenii din busuri de pe o strada si oamenii din masini.in masini stau 3000 de oameni in busuri 300. De ce prioritate au busurile.e o porcarie ordinara.
Latite dru.jrile,taiate benzile de biciclisti oricum fac numai tampebii si accidente,busurile sa stea la.rand ca si masinile stau si refacute parcarile cum.erau si… Citeste mai departe
@Angela: ideea, draga Angela, e sa nu mai stea 3000 de oameni in 3000 de masini. Asa ai 3000 de surse poluante, de surse de zgomot, de sanse de accident. Autobuzul, avand prioritate si banda dedicata, va ajunge mai rapid la destinatie, facandu-l astfel mai atragator. Daca ai un job 9-17 si stai la birou toata ziua, chiar nu isi are utilitate masina.… Citeste mai departe
E inadmisibil sa stea 500 de masini dupa 1 tramvai si sa blochezi orasul cu tramvaie si busuri. Alea is transport alternativ. Masina e baza nu ne intata tu cum sta treaba la tine la sat.
@Adi: Adita, vorbesti de sat dar tu ai iesit vreodata din coltul tau? din comentariul tau reiese ori ca nu esti foarte istet, ori ca nu te documentezi. transportul in comun e viitorul, ia mai plimba-te prin berlin un pic.
Piti dacă faci alveole unde să oprească taxiștii, aceste somități a orașului tău de 5 stele, nu ar crea probleme. Și doar acolo să fie urcare coborâre. Specialiști tăi cu care te lauzi habar nu au cum să ajute. Deci fă alveole și problemele sunt rezolvate. Și repet doar acolo se urcă și coboară din taxi. Cine nu respectă amendă și permisul jos 90 zile.… Citeste mai departe
Stima emil boc.bai curaj si bine faci. Sa civilizam clujenii salbatici. Tot asa si pana la urma se invata toti cu normalitatea.
dati-l ba in judecata pe pitic si o sa castigati
Taxiuri pe banda dedicata este o ineptie, dar ce asteptari sa ai de la poporul cu cel mai mare grad de analfabetism din Europa
Asta se crede stat in stat ...
Cum m00rti ma-ti sa fie o decizie locala peste o LEGE NATIONALA?
Boc, la faza asta esti prost. Eu circul cu transportul in comun, pentru ca ma bazez pe taxiuri atunci cand ma grabesc. Ar fi in interesul cetatenilor si a circulatiei sa lasi taxiurile sa circule pe benzile dedicate.
@bla-bla: poate mai multi ne grabim si am vrea si noi sa mergem cu masina personala pe banda de bus cand ne grabim...atunci unde ajungem...
Eu zic (parere personala, nu trebuie sa faca nimeni asa) sa circule pe banda dedicata doar busu-rile iar restul drumului sa ii lase masinilor si sa nu mai taie din benzi (vezi str. 21 Decembrie)