Boc și noul studiu de trafic propun schimbări DURE în centrul Clujului. Cum se va circula pe axa Mărăști - Memorandumului
Traficul din centrul orașului a atins, în intersecțiile Avram Iancu - Cuza Vodă și în Piața Unirii, niveluri maximale. Un studiu de trafic comandat de Primăria Cluj-Napoca a analizat 9 soluții, fiind aleasă varianta traficului în comun.
Studiul a fost prezentat, miercuri, 8 martie, în Comisia de sistematizare a circulatiei rutiere si pietonale de profesorul Nicolae Filip, reprezentantul Departamentului de Autovehicule Rutiere şi Transporturi din cadrul UTCN.
Speranța celor care au făcut propunerile este ca, în urma schimbărilor de trafic, să se reducă traficul auto, iar oamenii să circule mai mult au autobuzele, datorită reducerii timpilor de circulație.
Inițial s-a vorbit în spațiul public că acest studiu va duce la propunerea unor benzi dedicate de transport, pe ambele sensuri, de la strada George Coșbuc și până în Mărăști. Acum, profesorul Nicolae Filip a anunțat că benzile de transport unic se vor opri la intersecția străzilor Emil Isac - Memorandumului (lângă electrica). ”Am optat pentru acest lucru, deoarece nu avem încă studiul complet și pentru strada Moților. În plus, vrem să vedem ce efecte vor avea modificările pe care le propunem în trafic, iar apoi să ne adaptăm”, a spus Filip.
Comisia condusă de acesta a propus următoarele modificări, în urma studiului de trafic de la strada Emil Isac / Memorandumului și până în Mărăști.
Venind dinspre Mărăști, pe Bulevardul 21 Decembrie 1989, șoferii nu vor mai putea face dreapta spre strada Paris, pentru a face loc unei benzi dedicate de transport. În plus, parcările de pe partea dreaptă a drumului vor fi desființate. Vorbim de un total de 120 de parcări, de la BRD și până la Sora.
Continuând traseul, șoferii vor putea vira spre strada Constanța, iar apoi spre strada Cuza Vodă, pentru a ajunge în Piața Mihai Viteazu. Traseul Cuza Vodă - Piața Mihai Viteazu ar avea o lungime de 950 de metri.
Urmând traseul pe Bulevardul 21 Decembrie 1989, după Prefectura Cluj, spre Sora, șoferii nu vor mai putea face dreapta pe străzile Frederic Joliot Curie (acum circa 120 de șoferi fac dreapta de pe Bulevardul 21 Decembrie 1989 pe această stradă), dar nici pe strada Regele Ferdinand (acum circa 100 de șoferi fac acest lucru pe oră, conform studiului de trafic).
Profesorul Nicolae Filip a explicat că, deși mulți ridică din umeri când aud că strada Regele Ferdinand este mai slab utilizată, la virajul spre dreapta, decât strada Frederic Joliot Curie, acest lucru este real. ”Datele vin din urma numărării autoturismelor pentru o perioadă de timp. Traficul pe strada Regele Ferdinand este mare, circa 600 / 800 de mașini pe oră, vine dinspre Piața Unirii, dar sunt puțini cei care folosesc strada pentru a face dreapta dinspre 21 Decembrie”, a spus Nicolae Filip.
În aceste condiții, șoferii care au ratat virajul la dreapta la Cuza Vodă mai pot ajunge în Piața Mihai Viteazu pe traseul Vasile Alecsandri - Iuliu Hossu - George Barițiu - Piața Mihai Viteazu. Ocolul ar fi de circa 1.450 de metri, pentru acești șoferi. O altă variantă ar fi mai lungă, ocolind pe la Primărie - Piața Unirii - Regele Ferdinand - Piața Mihai Viteazu.
În urma acestor modificări, pe traseul Bulevardul 21 Decembrie 1989 (de lângă BRD) și până la intersecția Memorandumului - Emil Isac, ar urma să pornească o bandă unică de transport în comun. Profesorul Nicolae Filip speră că aceste modificări să ducă la reducerea timpilor de transport. ”Singurele probleme pe care le văd sunt indisciplina în trafic a clujenilor, care vor face blocaje prin nerespectarea regulilor, iar o altă temere ar fi că nu se vor reduce timpii de transport pentru autobuze / troleibuze. Acesta ar fi efectul pe care îl dorim. Să se circule mai repede, iar astfel oamenii să folosească mai mult mijloacele de transport în comun”, a mai spăus profesorul Filip.
Directorul Companiei de Transport Public Cluj, Liviu Neag, a spus că banda unică ar trebui să reducă timpii petrecuți de oameni în autobuze. ”Vă pot da ca exemplu banda creată în Piața Avram Iancu, în fața Curții de Apel. Acolo, pe o lungime de 270 de metri, timpii de transport s-au scurtat cu 10 - 15%. Vorbim deci de perioada petrecută de oameni în autobuze”, a precizat Liviu Neag.
Primarul Emil Boc a declarat că studiul de trafic va fi supus unei dezbateri publice mai multe săptămâni, iar apoi propunerile vor fi dezbătute în Comisia de Circulație și aprobate apoi de Consiliul Local.
Primarul a mai propus un lucru, aprobat de cei din Comisia de sistematizare a circulatiei rutiere si pietonale, ca pe lângă transportul în comun, pe noua bandă unică ce va fi creată să circule și bicicliștii și taximetriștii. ”Desigur, să circule taximetriștii, dar fără a opri pentru a prelua sau lîsa clienți. Acest lucru va fi interzis, pentru că va face probleme foarte mari”, a obiectat Liviu Neag.
Indicele de utilizare a capacității intersecției:
21 Decembrie - Duftea / 78,5%
Piața Avram Iancu - 21 Decembrie / 91,2%
Piața Avram Iancu - Cuza Vodă / 95,8%
21 Decembrie - F.J. Courrie / 64,9%
21 Decembrie - Regele Ferdinad / 95%
Memorandumului - Emil Isac - Moților / 96,1%
Piața Mihai Viteazu - R. Ferdiand - G. Barițiu / 102,1%
Foto: Planșele sunt din studiul de trafic prezentat de profesorul Nicolae Filip
68 Comentarii
oare cine mulge ctp-ul?
Boc mulge CTP-ul cu Neag iar CTP-ul mulge clujenii plătitori de taxe și bilete CTP.
Pensionarii și elevii nu circula gratis. Abonamentele lor sint decontate din bugetul local banii fiind vărsați in contul CTP. E corect să spună Moc Buie ca au transport gratuit. La fel de gratis este și treaba cu bicicletele.
Din "profit", sub formă… Citeste mai departe
Forte bine face domnu BOC ca prea si-o luato in sama smekerii cu masini iara noi astialalti muritorii de rand trebe sa stam ore in autobuz ca sa blocheaza banda
macar scrie corect ca de vorbit oricum nu vorbesti
Si... clujenii sa mai alase acasa masinile ultra puternice si de fite.
De invidie si de incrancenare, nici degetele nu ti se misca bine pe tastatura...fostule...!
Desi l-am votat de doua ori la rand, daca "masurile" astea continua, data viitoare imi schimb optiunea. Ma f.t in el bus! Nu am muncit o viata intreaga sa realizez ceva in viata, ca sa circul cu jegurile alea de autobuze! Sa circule cu autobuzele putorile si analfabetii, nu eu! Eu am chef ca pana la job sa ma relaxez, sa ascult o muzica, sa vb la telefon… Citeste mai departe
nene autobuzele ce circula in cluj sunt mult mai noi si intr-o stare mai buna decat 90 % din rablele ce circula prin oras si vor circula mai ales acum ca sa scos timbru de mediu , toti gozerii nespalati au cosmelii pe roti acum ca niste buzi vomate de nemti la romani la propriu
Astia care ziceti ca se ingreuneaza traficul pe o strada sau alta cred ca pierdeti ideea de baza.
Ideea e ca chiar asta se vrea sa fie traficul cat mai greu, sa se reduca locurile de parcare, benzile inputinate etc. totul pana cand oamenii sa realizeze ca e mai ieftin/comod/rapid sa lase masinile si sa ia transportul in comun. Momentan e mai… Citeste mai departe
Care transport in comun? Cea mostenita de la comunisti si petecita ici-colo cu cate un vehicul nou? Iti dai seama ce se va intampla daca intr-o zi toti manasturenii isi vor lasa masinile acasa? Intre orele 7-8 pornesc din capat manastur vehicule cu o capacitate maxima de aproximativ 7 mii de pasageri (indesati in ultimul hal). Crezi, ca doar 7 mii pleaca… Citeste mai departe
O fi acesta scopul lui Boc, insa nu si al nostru. Si dupa cum vezi din comentarii, oamenii s-au saturat. Poate fi si destituit de votantul mamaligar clujean care nu a invatat nimic din guvernarea lui Funar.
drumul albastru din ultima poza este inpracticabil momentan, din cauza lucrarilor la pod
Boc nu e prost. El stie ca in cluj napoca procentul pensionarilor e unul numeros la fel ca in europa occidentala. majoritatea fiind amarati transport gratuit cu troleul e mana cereasca. iar la vot ei sunt foarte responsabili 80% voteaza in timp ce tinerii sunt la strand sau la gratare. acum ca a dat moca si la elevi pe troleu e asigurat si mandatul… Citeste mai departe
o decizie fenomenala. respecte domnule Boc. inteleg ca studentii, multinationalistii si cocalarii sunt nemultumiti. dar in ziua alegerilor ei sunt in localitatea de domiciliu sau la gratare in timp ce oamenii care nerg pe jos cu bicicleta sau ratucul merg la vot. Mergeti inainte.
Omul asta preda studentilor de la politehinca???? Stiam ca acolo sunt oameni competenti. Se pare ca nu e cazul....
Pasaje subterane, treceri de pietoni subterane, cladiri pentru parcari, semafoare inteligente, mutarea institutiilor din centru... Astea ar fi masuri de bun simt. A, scurtarea timpilor de executie a lucrarilor de amenajare si reparare… Citeste mai departe
Ce sa faci, atata poate un profesor de la politehnica. Sfaturi despre cum sa traga linii albe pe asfalt, nu centuri, nu pasaje, nu parkinguri. Cica e profesor! :)))) profesoooor :))))))))
Dragi Clujeni,dragi tovarasi si pretini,dragi colegi de suferinta,grava problema cu care se confrunta orasul de cinci stele(cum ii place piticului sa-l catalogheze)TRAFICUL ,se poate rezolva ,ca in orice oras de pe acest pamint NUMAI cu masuri serioase stiute de sute de ani.Pasaje subterane si supraterane,centuri si drumuri ocolitoare,sensuri unice,unde… Citeste mai departe
Foarte corect!!
Într-adevăr, singura variantă asta e. Doar în România aceste măsuri sunt Sfântul Graal și nimeni nu știe nimic despre nimic... Fără un plan cap-coadă, avem doar cârpituri pe ici-colo...
Multumesc de feed-back.
Daca nu era domnul Boc impreuna cu echipa lui de specialisti orasul era blocat demult. Datorita lui inca se circula rezonabil cu exceptia orelor 18-19 si 7:30-8:30. Acolo mai au de lucrat. Eu sunt multumit de activitatea domnului primar.
Cind posteaza un pupincurist nu ma pot abtine sa nu-i raspund.Liviut,prostu satului,cum poti sa fi multumit de timpul necesar tranzitarii orasului ????Din orice directie pornesti ,pina la capatul opus iti ia mai mult de 40 minute.Tu te deplasezi ca in Razboiul Stelelor ??
poate satul natal in traversezi in 5 minute dar aici vorbim de cluj-napoca. al doilea oras din Romania. 320 000 locuitori cu studenti si navetisti ajunge la aproape 500 000. vrei sa il traversezi in 10 minute? nu se poate. la ora 11 de ex daca de la aeroport pana la polus faci mai mult de 25 minute inseamna ca esti un sofer slab. la orele de varf normal… Citeste mai departe
Nu-i el prost, stai tu linistit Dane, isi pazeste cat poate scaunul de la Primarie, ceva amploaiat incompetent, adus de catre cineva de undeva de departe. Genul de ipoochimen care o luna de la aterizare, a stat cu degetul in gura la tramvaie, vitrine, semafoare, Unirii.
nu cred ca ajuta
Ce-o fi tras profesorul cand a numarat masinile de pe Ferdiand?
Nu-i destul.
Trebuie folosite toate spatiile libere, inclusiv Somesul si aerul de deasupra sau subteran la unele intersectii care se blocheaza.
Trebuie amenajate locuri de parcare si oprire.
Trebuie scumpit centrul.
Trebuie stabilite axele prioritare.
Este greu de crezut ca facand aceleasi lucruri cu aceeasi oameni o sa obtinem lucruri… Citeste mai departe
Bun. Hai sa-i bagam cu totii bani in buzunar lui Neag. De acolo se serveste si Boc mai usor. Studii de kk, platite generos de Primarie. Podul Traian s-ar fi refacut in 24 de ore, fara nicio exagerare, prin alte parti. La noi, nimic nu se poate! Decat daca e pe furatelea!
imi dai si mie link-ul de unde ai vazut tu ca s-a facut un pod in 24 de ore, peste un rau de dimensiunea somesului?
s-a referit la punte din lemn peste paraul din fata portii.
Chinezii au facut un pod mult mai mare in 24 de ore.
Avand in vedere ca noi nu suntem chinezi, hai sa zicem ca il faceau in 24 de zile.
Hai sa fie in 2 luni fiindca suntem indulgenti.
Acum sa nu spuneti ca nu ati vazut pod facut in 2 luni, fiindca chiar sunteti spalati pe creier.
S-au postat aici la comentarii, dar la alte articole, linkuri… Citeste mai departe
Iuliu hosu se va bloca clar de la semaforul operei magjiare pana prin parc/motiilor/primarie lejer. Parerea mea!
prosti pisdiii adica las masina acasa si iau taxi dar de la avram iancu pana la primarie unde dracu cobor din taxi? ca majoritatea ar cobora pe segmentul ala. vai de capul vostru.
o sa muriti de atata mers pe jos!! vinitura puli ce sunteti numai din cauza voastra a ajuns orasul asta frrumos a sa cum e!!!e plin de boi,lenesi,ne educati...etc.
pe unde sa ma duc pe jos daca trotuarele sunt pline de masini parcate?
Pentru transportul in comun sa zicem ca se face ceva....pentru biciclisti sa zicem ca se face ceva...pentru pietoni sa zicem ca se face ceva...dar pentru soferi ce se face? Podul de pe traian avea parca termen 8 luni(cel putin asa am auzit)...a trecut imediat un an si nu e nici demolat complet...gropi, gropi, canale, gropi, canale, canale, denivelari,… Citeste mai departe
Se face cate ceva si pentru soferi, li se iau banii pe impozite.
Ptr. CTP care e sustinut din impozite, se face de toate, dar ptr. aia care platesc impozite nu se face nimic.
Ce s-a facut pentru pietoni?Trebuie sa circul pe strada pentru ca intreg trotuarul e ocupat de masini
Mai bine ar urgenta cumva lucrările la podul Traian. Mai ales ca acum a venit primăvara mai devreme si caldura permite lucrul la capacitate maxima afara
V-am mai explicat de 100 de ori, in luna mai va fi gata. Totul depinde de iarna lui 2017-2018, sper sa fie blanda.
Daca iarna va fi blanda, vor gasi alta justificare pentru intarziere, iar boc asa cum a facut si cu altii, ii va ierta.
Neag: "Vă pot da ca exemplu banda creată în Piața Avram Iancu, în fața Curții de Apel. Acolo, pe o lungime de 270 de metri, timpii de transport s-au scurtat cu 10 - 15%."
270 m se parcurg in aprox. 40 de secunde, hai sa fie un minut. 10 - 15 % din asta, inseamna 4 - 6 secunde!!! Deci astea sunt cifrele pe care marele conducator al CTP, chiar… Citeste mai departe
Aia 270 de metri nu se parcurg in orele de varf nici in 5 minute ... alea 40 de secunde de care vorbesti tu ar fi valabile doar pe traseu 100% liber si fara semafoare.
In realitate, cei 270 de metri probabil se parcurgeau inainte in vreo 5-6 minute iar acum s-a scurtat timpul cu vreo 40-45 de secunde. La un traseu de (sa zicem) 5 km, calculeaza care… Citeste mai departe
Da, aici ai dreptate, am gresit eu ca nu am pus traficul in care intra inainte busul in ecuatie, dar atunci calculul lui Neag iar e aiurea.
Daca aia 270 de m se parcurgeau inainte in 5-6 minute, acum cand au banda dedicata, deci traseu 100% liber, e normal sa se parcurga in 40-60 de secunde. Ori asta nu inseamna o reducere cu doar 10 - 15% cum afirma… Citeste mai departe
Greu cu gânditul pe la noi. Soferul CTP îşi vizează foaia de parcurs la capat de linie. Troleibusul 25 în Mănăştur. Face o cursa complectă Mănăştur- Ghiorgheni şi înapoi in Mănăştur. Iar timpul în care şoferul face această cursă (in medie) este luat ca şi timp de referinţă. Iar cei 10% maxim 15% la acest timp se referă nu la cel pe care îl făcea în… Citeste mai departe
uriasule de BOCila iar faceti studii si analize pana se gata mandatul si apoi iarasi alte promisiuni si ceva gratuitati ca sa te alega lumea. da bah gratis pe transportul in comun la toti si sa vezi cum se va circula apoi. nu da gratis doar la unii. asa doar o perioada. si apoi tragi concluzii. dar tu nimic ce te tot invarti in cerc si nu vii cu SOLUTII,… Citeste mai departe
Cum sa iasa ca le dau abonamente moca, Untold, pietonale sa poata sa se adune, astia cu masini sa-mi suga ciorapii.
Eu zic sa pleci din Cluj daca nu-ti convine orasul si primarul.Clujul e al doilea oras din tara la toate si tu stai sa comentezi?intoarce-te la tine in Olt si stai acolo,poate se mai decongestioneaza traficul fara vinituri!! Marsh!!
@pilica sper ca esti postac ca altfel ai o problema grava..
da omu afara din oras ca nu ii convine ceva. din pacate te-ai nascut prea devreme. in anii 50 ai fi rupt sectorul. trebuie expulzati, bagati la inchisoare toti care nu sunt de acord cu noi.. vrem doar adulatori si scanteia ca sa ridicam clujul pe inalte nivele ale civilizatiei..
Benzile speciale pentru transportul in comun sunt vitale pentru oras, dar nu se pot interzice virajele la dreapta fara o analiza reala a traficului (datele culese de profesor trebuie inmultite cu 5 ca sa se obtina datele reale). Virajul la dreapta pe strada Paris este vital pentru decongestionarea traficului in zona Regionalei CFR si pe strada Constanta.… Citeste mai departe
@Calin: spune-ne te rog de ce trebuie inmultite cu 5 datele culese de profesor? Totdeauna vor fi Gica contra care au ceva de argumentat sau si mai rau zic ca nu e bine , trebuie timp de implementare si dupa aceea se trage linie... sau ai alte date si nu vrei sa le zici ( ipotetic vorbind)...
Ti se pare realista estimarea numarului de masini (100 pe ora) care fac dreapta spre Regele Ferdinand? Mie nu. Marele "studiu de trafic" a fost facut in minivacanta de 1 decembrie, cand studentii, elevii, majoritatea celor care lucreaza in centru aveau zile libere.
eu zic sa stai tu acolo cu conometrul sa vezi ca asa e. o ora nu e mult la fiecare verde e verde si la pietoni si trec cateva masini. stai acolo o ira sa vezi ca mai multe nu trec. sau plus minus 20 in functie de ora. doar nu credeai ca trec 500 pe ora.
Neag si boc doi mocani veniti de la munte
neag vorbeste prostii,nu s-a redus nici un timp cu banda pentru CTP in fata curtii de apel ,ba din contra se sta mai mult fiindca apuca sa treaca cel mult 2 autobuze sau troleibuze !! Aceste benzi nu produc nici un efect atata timp cat semaforizarea este foarte prost conceputa . Ca drept dovada de la primarie pana la somesul… Citeste mai departe
"dar nici pe strada Regele Ferdinand (acum circa 100 de șoferi fac acest lucru pe oră, conform studiului de trafic)." ??? Cat de naiv poate fi acea persoana care a acceptat acest studiu ca realitate? La fiecare ciclu de semafor fac dreapta aproximativ 20-25 de masini. Sa intelegem, ca semaforul arata verde doar de cinci ori pe ora? Se vede rezultatul… Citeste mai departe
Un sincer BRAVO domnului Boc si specialistilor. Se vede treaba ca acesti oameni se zbat pentru binele urbei!
Cred ca ai probleme serioase!
doru esti dus cu doru. ai mancat placinta cu varza murata si te-ai dilit. hai mars si bea repede apa sa dormi in continuare ca altfel ti se face rau
dorele cauti de lucru? :)))