Boc și noul studiu de trafic propun schimbări DURE în centrul Clujului. Cum se va circula pe axa Mărăști - Memorandumului

 

Traficul din centrul orașului a atins, în intersecțiile Avram Iancu - Cuza Vodă și în Piața Unirii, niveluri maximale. Un studiu de trafic comandat de Primăria Cluj-Napoca a analizat 9 soluții, fiind aleasă varianta traficului în comun.

 

Studiul a fost prezentat, miercuri, 8 martie, în Comisia de sistematizare a circulatiei rutiere si pietonale de profesorul Nicolae Filip, reprezentantul Departamentului de Autovehicule Rutiere şi Transporturi din cadrul UTCN.

 

Speranța celor care au făcut propunerile este ca, în urma schimbărilor de trafic, să se reducă traficul auto, iar oamenii să circule mai mult au autobuzele, datorită reducerii timpilor de circulație.

 

Inițial s-a vorbit în spațiul public că acest studiu va duce la propunerea unor benzi dedicate de transport, pe ambele sensuri, de la strada George Coșbuc și până în Mărăști. Acum, profesorul Nicolae Filip a anunțat că benzile de transport unic se vor opri la intersecția străzilor Emil Isac - Memorandumului (lângă electrica). ”Am optat pentru acest lucru, deoarece nu avem încă studiul complet și pentru strada Moților. În plus, vrem să vedem ce efecte vor avea modificările pe care le propunem în trafic, iar apoi să ne adaptăm”, a spus Filip.

 

Comisia condusă de acesta a propus următoarele modificări, în urma studiului de trafic de la strada Emil Isac / Memorandumului și până în Mărăști.

 

Venind dinspre Mărăști, pe Bulevardul 21 Decembrie 1989, șoferii nu vor mai putea face dreapta spre strada Paris, pentru a face loc unei benzi dedicate de transport. În plus, parcările de pe partea dreaptă a drumului vor fi desființate. Vorbim de un total de 120 de parcări, de la BRD și până la Sora.

 

Continuând traseul, șoferii vor putea vira spre strada Constanța, iar apoi spre strada Cuza Vodă, pentru a ajunge în Piața Mihai Viteazu. Traseul Cuza Vodă - Piața Mihai Viteazu ar avea o lungime de 950 de metri.

 

Urmând traseul pe Bulevardul 21 Decembrie 1989, după Prefectura Cluj, spre Sora, șoferii nu vor mai putea face dreapta pe străzile Frederic Joliot Curie (acum circa 120 de șoferi fac dreapta de pe Bulevardul 21 Decembrie 1989 pe această stradă), dar nici pe strada Regele Ferdinand (acum circa 100 de șoferi fac acest lucru pe oră, conform studiului de trafic).

 

Profesorul Nicolae Filip a explicat că, deși mulți ridică din umeri când aud că strada Regele Ferdinand este mai slab utilizată, la virajul spre dreapta, decât strada Frederic Joliot Curie, acest lucru este real. ”Datele vin din urma numărării autoturismelor pentru o perioadă de timp. Traficul pe strada Regele Ferdinand este mare, circa 600 / 800 de mașini pe oră, vine dinspre Piața Unirii, dar sunt puțini cei care folosesc strada pentru a face dreapta dinspre 21 Decembrie”, a spus Nicolae Filip.

 

În aceste condiții, șoferii care au ratat virajul la dreapta la Cuza Vodă mai pot ajunge în Piața Mihai Viteazu pe traseul Vasile Alecsandri - Iuliu Hossu - George Barițiu - Piața Mihai Viteazu. Ocolul ar fi de circa 1.450 de metri, pentru acești șoferi. O altă variantă ar fi mai lungă, ocolind pe la Primărie - Piața Unirii - Regele Ferdinand - Piața Mihai Viteazu. 

 

În urma acestor modificări, pe traseul Bulevardul 21 Decembrie 1989 (de lângă BRD) și până la intersecția Memorandumului - Emil Isac, ar urma să pornească o bandă unică de transport în comun. Profesorul Nicolae Filip speră că aceste modificări să ducă la reducerea timpilor de transport. ”Singurele probleme pe care le văd sunt indisciplina în trafic a clujenilor, care vor face blocaje prin nerespectarea regulilor, iar o altă temere ar fi că nu se vor reduce timpii de transport pentru autobuze / troleibuze. Acesta ar fi efectul pe care îl dorim. Să se circule mai repede, iar astfel oamenii să folosească mai mult mijloacele de transport în comun”, a mai spăus profesorul Filip.

 

Directorul Companiei de Transport Public Cluj, Liviu Neag, a spus că banda unică ar trebui să reducă timpii petrecuți de oameni în autobuze. ”Vă pot da ca exemplu banda creată în Piața Avram Iancu, în fața Curții de Apel. Acolo, pe o lungime de 270 de metri, timpii de transport s-au scurtat cu 10 - 15%. Vorbim deci de perioada petrecută de oameni în autobuze”, a precizat Liviu Neag.

 

Primarul Emil Boc a declarat că studiul de trafic va fi supus unei dezbateri publice mai multe săptămâni, iar apoi propunerile vor fi dezbătute în Comisia de Circulație și aprobate apoi de Consiliul Local.

 

Primarul a mai propus un lucru, aprobat de cei din Comisia de sistematizare a circulatiei rutiere si pietonale, ca pe lângă transportul în comun, pe noua bandă unică ce va fi creată să circule și bicicliștii și taximetriștii. ”Desigur, să circule taximetriștii, dar fără a opri pentru a prelua sau lîsa clienți. Acest lucru va fi interzis, pentru că va face probleme foarte mari”, a obiectat Liviu Neag.

 

Indicele de utilizare a capacității intersecției:

 

21 Decembrie - Duftea / 78,5%

Piața Avram Iancu - 21 Decembrie / 91,2%

Piața Avram Iancu - Cuza Vodă / 95,8%

21 Decembrie - F.J. Courrie / 64,9%

21 Decembrie - Regele Ferdinad / 95%

Memorandumului - Emil Isac - Moților / 96,1%

Piața Mihai Viteazu - R. Ferdiand - G. Barițiu / 102,1%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto: Planșele sunt din studiul de trafic prezentat de profesorul Nicolae Filip

Comentarii Facebook