Carpatair pleca oricum de la Cluj! Compania si-a anuntat angajatii acum cateva zile ca raman pe drumuri din 1 noiembrie


Conducerea Aeroportului International Cluj respinge acuzatiile de hartuire lansate de compania Carpatair si precizeaza ca cei 20 de angajati de la Cluj au fost anuntati in urma cu cateva zile ca din 1 noiembrie vor fi dati afara.

"Aeroportul International Cluj-Napoca nu a hartuit niciodata compania Carpatair, ba dimpotriva a asigurat un sprijin constant. Decizia de a inchide baza operationala de pe Aeroportul Cluj-Napoca este probabil anterioara acestui eveniment, avand in vedere ca in urma cu cateva zile, compania a solicitat aeroportului rezilierea contractelor de inchiriere a spatiilor detinute, iar personalul aferent bazei a fost anuntat ca va fi disponibilizat incepand cu data de 1 noiembrie 2011", precizeaza conducerea Aeroportului International Cluj intr-un comunicat de presa.

Compania Carpatair este acuzata ca are probleme financiare. "Anularile multiple ale zborurilor Carpatair pe destinatia Cluj-Napoca - Timisoara denota problemele comerciale si financiare pe care le are aceasta companie. Aeroportul International Cluj-Napoca este si ramane un partener pentru toate companiile aeriene care opereaza pe aeroport, inclusiv pentru Carpatair, dar siguranta pasagerilor si zborurilor este prioritara indiferent de numele operatorului aerian", se mai arata in documentul citat.

Reprezentantii Aeroportului clujean explica in detaliu ce s-a intamplat luni, 17 octombrie, cand un avion nu a fost lasat sa decoleze pentru ca pilotul nu a aprobat plata operatiunii de degivrare, adica dezghetarea fuzelajului.

"In cursul zilei de 17 octombrie 2011, inainte de zborul Carpatair KRP 2371 pe destinatia Cluj-Napoca - Timisoara, care urma sa decoleze la ora 10.30, angajatii companiei au solicitat degivrarea aeronavei ca urmare a prezentei ghetii pe fuselajul si aripile avionului. Dupa comunicarea tarifului aferent operatiunii, comandantul aeronavei a anuntat ca va decola fara sa degivreze avionul.

Intre timp, un angajat de la sol al companiei Carpatair a inceput sa indeparteze gheata de pe avion cu o matura. Conform Manualului de degivrare Carpatair, Editia 2011 'Degivrarea in intregime manuala a avionului nu este posibila'. Avand in vedere nerespectarea procedurilor interne si internationale specifice aplicabile, Serviciul Operational al aeroportului a solicitat comandantului ca inainte de decolare sa se ia toate masurile pentru decolarea aeronavei in conditii de siguranta.

Comandantul a hotarat intarzierea decolarii pana la topirea ghetii pe cale naturala, de la caldura solara. Ca urmare a acestei decizii, aeronava a decolat cu intarziere, la ora 11.49. In cazul in care avionul ar fi decolat fara sa fie indeplinite conditiile de siguranta
ale degivrarii exista un risc major de prabusire, care s-ar fi soldat cu decesul celor 41 de pasageri. Interventia Serviciului Operational al aeroportului a preintampinat posibilitatea producerii unui eveniment grav de aviatie civila.

De asemenea, mentionam prevederile Codului Aerian, Capitolul V, art. 28, alin.1 'Administratorii aerodromurilor civile au obligatia de a asigura conditiile prevazute de reglementarile specifice aplicabile privind aterizarea si decolarea in siguranta a
aeronavelor [...]'", se mai arata in comunicatul de presa.

Conducerea Carpatair a anuntat ca il va da in judecata pe directorul Aeroportului International Cluj, David Ciceo, pentru abuz in serviciu si ca va cere despagubiri pentru prejudiciul de imagine.

 

Vezi detalii mai jos...

Carpatair pleaca de la Cluj in urma atacurilor lansate de directorul aeroportului David Ciceo! 20 de oameni raman pe drumuri

Comentarii Facebook