Sambata 2 Noiembrie

Cât vor costa biletele și abonamentele RATUC pentru Florești și Apahida. Care va fi surpriza?

 

RATUC a gândit, în linii mari, un plan de tarife pentru transportul din comunele Florești și Apahida, acestea urmând să fie cu cel puțin 10 - 15% mai mici decât cele practicate de firmele Fany, în Florești, și MV Trans, în Apahida. 

 

S-au făcut unele calcule la prețurile actuale. Tarifele vor fi cu ceva mai jos decât cele actuale. Floreștiul este undeva la 3,5 lei - 4 lei acum și va fi undeva la 3 lei un bilet.

 

Eu vreau să îi aduc pe floreșteni până la un nod de circulație al RATUC, de unde ei să aibă legături cu tot Clujul. Acest nod ar putea fi în Mănăștur sau în zona centrală, dar această zonă este mai grea. Vrem să le facem un bonus ca în prețul unui abonament pe care îl avem să le dăm și o linie la alegere, pe lângă abonamentul Cluj - Florești. Vin până în Cluj-Napoca se dau jos și au legătură în orice zonă a Clujului. Nu mai poartă grija aboamentului și al biletului. Acest abonament ar fi cel mult la actualul preț pe ruta Cluj-Florești, undeva la 80 de lei, parcă. Nu știu exact”, a spus Liviu Neag, directorul RATUC. 

 

În privința comunei Apahida, aici ar putea fi introdusă și o linie de troleibuz, pentru că zona permite acest lucru. 

 

Zona Apahida este mult mai lejeră. O dată cu centura de Apahida avem un flux mult mai bun, față de ceea ce se întâmplă pe relația Florești. Din Apahida am putea să îi aducem până în Piața Mărăști, unde avem suficiente linii și oamenii să plece unde vor. Am evita să tot aglometăm Clujul. Sunt momente când stațiile sunt blocate din cauza unor acte de indisciplină. Se fac eforturi mari pentru a intra în alveole. 

 

Prețul pentru Apahida este mare. Acum este la 135 de lei, un abonament, dacă nu greșesc. Noi am putea coborî mult mai jos și să includem și o linie la alegere în oraș. Repet, toți acești oameni care vin în Cluj-Napoca au nevoie de a merge în diverse zone. Prețul maxim al unui abonament ar fi de 120 de lei. 

 

Apahida se pretează și pentru transportul electric. E linie dreaptă și ecartamentul străzii este foarte bun. Apahida s-ar preta la transportul cu troleibuzul. Primarul din Apahida mi-a spus că s-ar asocia la acest lucru”, a mai spus Liviu Neag. 

 

RATUC este acum organizat pe principiul unei regii autonome, dar până la finele anului trebuie să devină societate pe acțiuni, cu unic acționar consiliul local Cluj-Napoca. 

 

RATUC va putea opera în comunele Apahida, Florești, Baciu, Ciurila și Chinteni, numai dacă va fi organizat ca societate pe acțiuni. Consiliul Județean Cluj a scoa de la licitație traseele de transport public din aceste comune care fac parte din zona metropolitană, astfel că RATUC va putea prelua, din ianuarie 2014, transportul public. 

 

RATUC poate prelua transportul în Florești, Baciu, Ciurila, Chinteni și Apahida. S-a făcut un pas URIAȘ!

 

Firmele păgubite de decizia Consiliului Județean Cluj au depus la Prefectura Cluj o cerere de anulare a hotărârii. Citește AICI detalii.

Comentarii Facebook