Ce pretenții au proprietarii de apartamente din Cluj. Pățania unui chiriaș: ,,Proprietarul mărește de la vizionare la semnarea contractului prețul”


Un tânăr care a închiriat un apartament în Cluj-Napoca a trăit o experiență neplăcută. Acesta a povestit prin ce a trecut într-o postare de pe un grup destinat chiriașilor din Cluj, pentru a-i avertiza și pe alți posibili chiriași cu privire la tacticile pe care unii proprietari le folosesc atunci când își închiriază apartamentul.

Tânărul menționează că i s-a oferit un preț mai mic decât cel al pieței, acesta fiind ridicat ulterior, cu puțin timp înainte de semnarea contractului. Ulterior au apărut mai multe probleme pe care proprietarul și agentul imobiliar nu le-au menționat înainte de închiriere. 

,,Apartamentul cu 3 camere pe care l-am închiriat care este și la vanzare în ultimul an se află în zona Pasteur. Ei bine proprietarul  împreuna cu agentul vă vor oferi un preț clar sub prețul zonei fiind principalul argument, de asemenea asigurare din partea agentul că domnul este „ de treaba și nu deranjează „ partea cu deranjatul fiind adevărat. 

Am lăsat depozit 2 chirii și am făcut contract de comodat (la recomandarea agentului) ; evident depozitul nu a fost trecut în contract acest tip de contract neputând avea garanție. 

Totul ok pana aici.

Ulterior apar problemele:

Proprietarul mareste de la vizionare la semnarea contractului prețul auzind ca defapt sunt 2 persoane și nu una care doresc să locuiască acolo.”, a explicat tânărul.

Mai mult, acesta menționează că de-a lungul vremii au apărut o sumedenie de probleme la apartament, pe care a trebuit să le plătească direct din buzunarul său.

,,O cameră fără curent din cauza unei infiltrații (lucru de care am fost anunțat la început) avea jaluzele rupte nu se trăgeau. Am primit asigurări că va veni un electrician. Nu a venit. Am reparat jaluzelele pe costul meu.

Proprietarul dorește plata în euro plus comisionul de retragere

Centrala intra în avarie constant (cam de 4-5 ori în iarna precedenta) și nu se coreleaza cu termostatul. De asemenea un calorifer nu poate fii oprit merge constant la maxim sau nu merge deloc. Reparație centrală suportată tot de mine.”, a adăugat chiriașul.

Tânărul a vrut să se mute, însă când a menționat că ar dori să plece înainte de data până la care avea contract, i s-a spus că va primi garanția plătită înapoi doar dacă apartamentul se vinde până ce acesta decide să renunțe la chirie.

,,Am anunțat proprietarul în MARTIE că în iulie la început doresc sa eliberez (contractul fiind până în septembrie) lucru care a fost întâmpinat cu o atitudine ostilă și cu apel de la agent : primește garanția dacă apartamentul se vinde până pleci motivând și imposibilitatea de a se prezenta în iulie a proprietarului întrucât lucrează sezonier. Aici nu pot zice agentul a făcut 40 de vizionari dar apartamentul nu s-a vândut.

Apartamentul are o parcare pe care nu am dorit-o fiind extra cost dar partea de întreținere aferentă am suportat-o tot eu.

Am avut o inundație în apartament din cauza acoperisului. Multe din prize sunt nefunctionale.”, a menționat chirașul.

La plecare tânărul a fost anunțat că nu-și va primi garanția înapoi, ba mai mult, nu va lua înapoi nici banii pe care i-a investit în reparații, deși acest lucru i-ar fi fost promis.

,,Iulie 2024 :

Am renuntat sa plătesc chiria iar la 7 zile începe să sune telefonul cu amenințarea că se va rezilia contractul (aparent s-a terminat munca sezoniera a proprietarului cand nu intră banii).

La discuție proprietarul nu dorește sa dea nimic din garanție nu contorizează costul de reparații ( deși am primit asigurări de la Agent și proprietar ca orice reparații vor fi plătite) susținut fiind de agent care MINTE că pierderea garantiei e trecută în contract.

Extra pentru cumparatori: Apartamentul are modificări care nu sunt în CF.”, a transmis chiriașul.

Tânărul menționează că, din fericire, pierderea avansului nu i-a afectat atât de mult finanțele, însă îi avertizează pe tinerii interesați de o chirie, să aibă mare grijă pe care o aleg.

,,Știu că situația pe care am acceptat-o nu a fost chiar ideală și trebuia să îmi pun întrebări dar conjunctura a făcut de așa natură să am nevoie de un apartament pe repede înainte la final de septembrie.

Situația și managementul nu a fost numai în mainile mele fiind susținut financiar de-ai mei pentru care doamne ajută pierderea garanției a fost suportabilă din punct de vedere financiar. Dar fac această postare ca să previn situații asemănătoare știind ca e perioada în care se cauta chirii.”, a concluzionat chiriașul.

Comentarii Facebook