Vineri 20 Decembrie

Ce sfaturi ingenioase a primit un clujean exasperat că nu-i mai ajunge coletul comandat: „Nu plec până nu-l primesc, chiar de stau cu voi până la final”


Un clujean a relatat o experiență frustrantă în legătură cu serviciile de livrare oferite de Fan Courier. Acesta povestește că a așteptat mai bine de o săptămână pentru livrarea unui PC, dar, de fiecare dată când a contactat depozitul, i s-a spus că coletul său este „pe banda de sortare” și nu poate fi livrat. După mai multe vizite zilnice la depozit, în speranța că va obține informații clare, a ajuns în cele din urmă să ceară ajutor online.

„Salut. Am comandat un PC acum 1 săptămână și e livrat prin Fan. Cred că am zis destule, dar pentru cei care nu știu, FanCourier e varză a la Cluj. Voiam să vă întreb pe cei care ați mai avut de-a face cu ei cum ați rezolvat. Deja merg de 5 zile la rând la ei ca să aud tot că "e pe banda de sortare, n-avem ce să facem". Sesizări am făcut cu caru’ la București și la telefonul din Cluj nu răspunde nimeni.”

Ce probleme au avut clujenii și ce sfaturi i-au dat?

Probleme cu livrarea și întârzieri: Mulți utilizatori menționează că au avut de a face cu întârzieri semnificative, de exemplu, colete care au stat în depozite pentru mai multe zile sau chiar săptămâni fără a fi livrate. Unii au încercat să contacteze FanCourier prin telefoane, e-mailuri și sesizări, dar fără succes. Mulți au fost nevoiți să se deplaseze personal la depozit pentru a-și ridica coletele:

„Coletul trebuia livrat Luni. Marți – le-am dat șansa să-l livreze, dar nu s-a întâmplat. Miercuri – am sunat și am stat pe hold la ei câte jumătate de oră de fiecare dată, cu promisiunea că voi fi sunat de către ei pentru a-mi comunica ce au rezolvat. (Nu s-a întâmplat asta niciodată).”

„Joi - sunat din nou, același răspuns. Seara m-am dus direct la ei, unde cu greu mi-am păstrat calmul printre atâția oameni nervoși veniți pentru aceeași problemă.”

„Nu înțeleg ce s-a întâmplat în ultima vreme, azi l-am luat și eu în cartier pe un curier de la el să îl întreb unde mi-e coletul ca am vorbit la sediu și au zis ca il trimit. A zis ca e din București ca a venit sa ajute acuma, dar el de fapt mai avea capacitate sa ia pe zona asta, dar nu i-au dat… Numărul lor de contact nici măcar nu merge astăzi. Haos”

Sesizări la ANPC și intervenții externe: O parte dintre utilizatori au depus plângeri la ANPC, iar în unele cazuri acest lucru a dus la o rezolvare rapidă a situației, cum ar fi livrarea coletelor a doua zi după depunerea plângerii. De asemenea, alți utilizatori sugerează că este eficient să se implice și vânzătorul pentru a contacta FanCourier, având mai mult succes în a obține livrarea.

  •  „Am făcut plângere la ANPC. Somehow a doua zi a fost livrat coletul, nu știu dacă a fost o coincidență sau a ajuns plângerea atât de repede la ei.” „Recomand direct ANPC dacă trece un termen rezonabil și nu ai nicio rezolutie.”

  •  „Am început să returnez comenzile care sunt expediate cu FAN... este timpul ca retailerii să învețe să folosească ceva decent... sunt dispus să plătesc să nu mai am de-a face cu firma aia de tot rahatul...”
    „Recomand ANPC și ANCOM, pentru că dacă mai au PC-ul și nu l-au pierdut/stricat/furat (am pățit, mi-au dat de pământ o mașină de spălat vase și aia e, comanda anulată, după 3 săptămâni de așteptat vești), să vezi cum se urgentează brusc treaba.”

Probleme la depozite: Unii utilizatori au povestit despre experiențele lor în depozitele FanCourier, care sunt descrise ca fiind haotice, cu cozi lungi și angajați obosiți sau supărați. Unii nu au reușit să primească coletele nici după ce au mers personal la sediu, fiind nevoiți să revină ulterior.

„Coletul trebuia livrat luni.

Marți – le-am dat șansa să-l livreze, dar nu s-a întâmplat.

Miercuri – am sunat și am stat pe hold la ei câte jumătate de oră de fiecare dată, cu promisiunea că voi fi sunat de către ei pentru a-mi comunica ce au rezolvat. (Nu s-a întâmplat asta niciodată). Tot miercuri seara am făcut sesizare online la ANPC (vă încurajez pe toți să faceți asta).

Joi – sunat din nou, același răspuns. Seara m-am dus direct la ei, unde cu greu mi-am păstrat calmul printre atâția oameni nervoși veniți pentru aceeași problemă. Le-am spus că nu plec până nu îmi ridic coletul, mai în glumă, mai în serios, chiar dacă asta înseamnă să rămân cu ei până la final de program și să mergem împreună în depozit. Au plecat până în depozit și în 10 minute au venit cu coletul, inițial îmi spuneau că e imposibil să-l ridic azi, poate mâine sau chiar poimâine. De ținut cont că și ei sunt simpli angajați, așa că nu merită să vă descărcați nervii pe ei, apelați la latura umană”.

Screenshot 2024-12-20 122532.png

Soluții pentru livrarea rapidă: Unii utilizatori au sugerat soluții precum redirecționarea coletelor către un FanBox, deoarece procesul de livrare în aceste locații este considerat mai puțin stresant decât livrarea la adresa de domiciliu.

Managementul defectuos: Mai mulți au remarcat faptul că există o lipsă de organizare și comunicare clară din partea FanCourier. De exemplu, unele colete au fost pierdute sau deteriorate, iar altele nu au ajuns niciodată la destinatar din cauza unor erori interne.Cei mai mulți clujeni au relatat diverse experiențe care ilustrează mai bine gravitatea situației și cum a reușit fiecare să își rezolve problemele în mod diferit. Multe dintre soluțiile menționate implică intervenția directă a magazinelor sau plângerea oficială la ANPC. 

Experiențele frustrante ale clujenilor cu serviciile de livrare oferite de unele firme de curierat sunt o realitate tot mai prezentă, iar mulți dintre aceștia se confruntă cu întârzieri semnificative, lipsă de comunicare și dificultăți în a obține informații clare despre starea coletelor lor. Din păcate, pentru a rezolva aceste probleme, majoritatea sunt nevoiți să recurgă la măsuri extreme, precum plângerea la ANPC, intervenția directă a vânzătorilor sau chiar vizite zilnice la depozitele companiei. Deși unele dintre aceste soluții s-au dovedit eficiente, problema rămâne una gravă, iar clienții se așteaptă la o îmbunătățire a serviciilor, cu mai multă transparență și organizare. 

Comentarii Facebook