Duminica 22 Decembrie

Ceata va face "legea" in continuare pe Aeroportul din Cluj. Un nou sistem de balizaj va fi montat cel mai devreme in iunie 2012


Aeroportul International Cluj-Napoca nu va beneficia de un sistem de balizaj de o categorie superioara, care sa permita aterizarea avioanelor in conditii de ceata, pana nu va fi gata noua pista, adica in 2012.

In acest moment, Aeroportul este dotat cu un sistem de balizaj ILS de categoria I, care permite avionanelor sa aterizeze in conditii de ceata, doar daca este o vizibilitate de minim 550 de metri. Un sistem de balizaj de categoria a II-a ar permite avioanelor sa aterizeze pe o vizibilitate de 350 de metri. Directorul David Ciceo s-a laudat inca din 2010 ca acest sistem va fi montat, dar nici pana acum nu s-a facut nimic.  

Aeroportul din Cluj va putea sa-si modernizeze sitemul electronic de ghidaj al avionaler, Instrumental Landing System(ILS) abia atunci cand va fi finalizata noua pista.

"Sistemul va putea fi montat in momentul in care este finalizata noua pista, cel mai probabil in luna iunie sau iulie a anului viitor. Acesta ar putea sa coste in jurul sumei de 100 de mii de euro, acum depinde si de firma care va efectua lucrarea", a declarat Gelu Suliteanu, director DSNA Cluj.

Noua pista de 2.100 de metri a Aeroportului International Cluj este construita de asocierea condusa de SC Napoca Constructii. Licitatia a fost contestata de trei societati si oferta a trebuit sa fie reevaluata de catre conducerea Aeroportului Cluj.

Oferta Asocierii Napoca Constructii SA, Icco Systems si Geo Arc SRL a fost declarata castigatoare in cele din urma si firmele vor realiza prima portiune de 2.100 de metri, din pista de 3.500 de metri pentru 40 de milioane de euro.

In momentul semnarii contractului, 6 septembrie 2011, s-a estimat ca durata lucrarilor va dura 180 de zile.

Comentarii Facebook