Cluj-Napoca, orașul cu cel mai scump transport public din România! UPDATE: CTP Cluj contestă datele
UPDATE
Compania de Transport Public Cluj precizează că analiza este realizată de Tudor Măcicășan, consultantul primarului general al Capitalei, Nicușor Dan, este un ”atac manipulator și intoxicator”.
”Titlurile de călătorie pe mijloacele de transport public în Cluj-Napoca sunt cele mai eficiente și corecte din punct de vedere al prețului și facilităților pentru călători.
Compania de Transport Public Cluj-Napoca (CTP) a luat act de un nou atac manipulator și intoxicator, cu efecte grave asupra imaginii, prestigiului și intereselor sale comerciale.
Ca de fiecare dată, în ultimele 36 de luni, autorul acestui atac menit să compromită imaginea noastră publică și prestigiul CTP, de a fi cea mai performantă companie de transport public din România, este același angajat al unei autorități publice, aflate dincolo de Carpați.
Acesta, conform angajamentului său contractual, ar trebui să aibă o singură preocupare, și anume: modernizarea și eficientizarea transportului public din municipiul administrat de autoritatea publică, care l-a angajat în acest scop, probabil. Și nu pentru - continuăm noi să sperăm - denigrarea CTP și afectarea gravă și continuă a intereselor comerciale ale Companiei clujene de transport public. Așa cum s-a întâmplat recent cu manipularea și intoxicarea publică rudimentară, cum că clujenii ar suporta cele mai scumpe titluri de călătorie din România. Aceasta, în condițiile în care prețul unui bilet și al unui abonament de călătorie pe mijloacele de transport public din Cluj Napoca este cel mai eficient și corect economic din România. Fiind mai mic decât titlurile similare din alte mari municipii sau capitale de județ din România.
Referitor la această manipulare rudimentară, preluată, regretabil și fără o minimă verificare de către multe publicații clujene, ne exprimăm stupefacția față de iraționalitatea cheltuirii banilor contribuabililor, de către acea autoritate publică, pentru a-l plăti lunar pe un angajat preocupat obsesiv cu denigrarea și compromiterea transportului clujean. În condițiile în care acel serviciu public de transport are atâtea probleme, atâtea lipsuri și se confruntă cu atâtea nemulțumiri din partea călătorilor care-l folosesc. Conducătorul acelei autorități publice, care l-a angajat cu un salariu impresionant pe acest ”expert în manipulare”, să fie convins că sub nicio formă nu își va moderniza serviciul său public de transport prin murdărirea imaginii și prin defăimarea prestigiului transportului public clujean.
Serviciu public care, prin susținerea Primăriei și Consiliului Local Cluj Napoca, prin resurse proprii și cu sprijinul consistent al finanțărilor europene se străduiește constant să se modernizeze și să fie eficient, pentru a oferi călătorilor noștri un transport public eficient, civilizat, accesibil, sigur și cât mai prompt.
Pentru a releva manipularea și intoxicarea comise de acest „expert în manipulare”, este necesar să precizăm că prețul unui bilet de călătorie în Timișoara, prețul unui bilet este 4 lei, iar al abonamentului lunar este de 100 de lei.
La Alba Iulia prețul unui bilet de călătorie este 3,5 lei, iar al unui abonament lunar este de 105 lei.
La Arad, prețul unui bilet teste 4 lei, iar al abonamentului lunar este de 110 de lei.
La Iași, prețul unui bilet teste 3 lei, iar al abonamentului lunar este de 110 de lei.
De asemenea, este necesar să subliniem faptul că - spre exemplu - lungimea unui traseu în Alba Iulia este de până în 5 km, în timp ce la Cluj Napoca lungimea medie a unui traseu este de 10 - 12 km, fapt care face ca și costurile de operare ale CTP să fie mult mai mari
În cee ace privește manipularea cu ”prețul de 1 leu pentru 10 minute de călătorie la Cluj Napoca”, comisă de același ”expert în manipulare și minciuni”, este necesar să spunem că, în realitate, călătorii clujeni plătesc 1,02 lei/călătorie, la un abonament lunar de 120 de călătorii și 1,50 lei/călătorie la un abonament lunar de 60 de călătorii.
În privința biletelor de 30 și de 60 de minute, timpul real de deplasare este mult mai mare decât cel achiziționat de călătorul nostru, întrucât acesta își poate continua călătoria cu un alt mijloc de transport, până la capăt de linie, dacă în minutul 25, de la prima validare, se îmbarcă și validează biletul în cel de al doilea mijloc de transport. Aceeași situație este și în cazul în care operează o asemenea validare la minutul 59, în cazul biletelor de 60 de minute.
În concluzie: prețurile titlurilor de călătorie în Cluj Napoca (bilete și abonamemente) sunt cele mai eficiente și corecte pentru călătorii noștri. Acestea reflectând grija noastră pentru protejarea acestora, dar și a companiei noastre, în condițiile în care ne confruntăm cu o creștere colosală a costurilor la energie electrică, carburant, piese de schimb, dar mai ales cu creșterea dobânzilor la creditele pe care le-am contractat pentru achiziționarea de mijloace de transport moderne și ecologice.
Acestea sunt motivele pentru care facem apel către conducătorul unității autorității publice angajatoare a acestui ”expert în manipulare” să dispună încetarea de către acesta a campaniei de denigrare și compromitere a CTP Cluj-Napoca și a serviciului său de transport public, care este recunoscut a fi cel mai performant din România, și concentrarea sa pentru îndeplinirea fișei de post.
Noi suntem conștienți de problemele și lipsurile cu care ne confruntăm în prestarea activității noastre și ne străduim zilnic, sub coordonarea Primăriei Cluj-Napoca, să le remediem și să fim în slujba călătorilor noștri din Cluj-Napoca și zona metropolitană. Fiindcă misiunea și rolul nostru este de a contribui la o calitate cât mai înaltă a vieții clujenilor printr-un transport public modern, ecologic, eficient, sigur și prompt”, precizează conducerea CTP Cluj-Napoca.
------------------------------------
Materialul inițial
Cluj-Napoca este orașul cu cele mai scumpe titluri de călătorie per unitate de timp din România. Cu un leu te poți plimba doar 10 minute cu autobuzul în „orașul de 5 stele”, 30 de minute în București și 40 de minute în Iași, potrivit unei analize publicate de Mobilitate Cluj Napoca.
„Deși în Municipiul Cluj-Napoca obișnuitul bilet încă reprezintă călătoria cu un singur vehicul, CTP Cluj oferă și bilete pe timp, la 3 lei – 30 de minute prin aplicație, respectiv 6 lei – 60 de minute prin SMS. În restul țării, biletele pe timp reprezintă titlul standard de călătorie, oferind până la de 4 ori mai mult timp de acces la serviciul de transport public”, arată Mobilitate Cluj Napoca.
Cluj-Napoca ar avea cel mai scump transport public, potrivit unei comparații între șase mari orașe din țară. Așadar, pentru un leu, poți călători 10 minute în Cluj, 15 minute în Timișoara, 20 de minute în Brașov și Sibiu, 30 de minute în București și 40 de minute în Iași.
Cluj, pe primul loc și când vine vorba de abonamentele lunare
De asemenea, Cluj-Napoca este pe primul loc și când vine vorba de valoarea abonamentelor lunare. Astfel, un abonament lunar costă aici 177 de lei, față de 130 de lei în Timișoara sau 80 de lei în București, potrivit analizei menționate.
„Fidelizarea utilizatorilor se realizează cel mai eficient cu abonamente avantajoase. În sensul asta și în ton cu bunele practici europene, majoritatea orașelor din țară oferă abonamente anuale nelimitate mai ieftine decât 12 abonamente lunare, iar abonamentul lunar costă, în medie, echivalentul unui bilet pe zi. În orașul de sub Feleac abonamentul anual nelimitat lipsește cu desăvârșire, iar cel lunar nelimitat costă echivalentul a 2 bilete pe zi.
Cu cele mai scumpe titluri de călătorie per unitate de timp și în lipsa oricărei formă de abonament anual avantajos, nici o "vineri verde" gratuită nu compensează ceea ce este, de fapt, cel mai scump transport public urban din România, cu cea mai puțin avantajoasă ofertă comercială.”, arată autorii analizei.
Analiza nu conține însă, și date despre investițiile realizate de CTP Cluj în achiziția de mijloace de transport noi și moderne. În plus, Compania este singura din țară care oferă transport public gratuit în fiecare zi de vineri.
54 Comentarii
NU MAI DATI GRATIS LA PENSIONARI PE TRANSPORT, DUMNEZAII MAMII LOR DE BATRANI HANDICAPATI
Nu stiu cine a scris "raspunsul CTP" dar s-a exprimat ca din topor...cred ca a scris mo-ta-mo ce a scos pe gura d-l Neag. Cand dai un comunicat de presă esti mai atent putin si nu folosești aceleasi cuvinte pe care i le spui si la badea "X" de la Somesul rece cand te certi cu el. Lipsa totala de profesionalism. Si DA cred ca e unu dintre cele mai scumpe… Citeste mai departe
@Scump domnule, scump: toti membrii familiilor celor care lucrează la CPT
In Targu Mures, sambata/duminica e gratis.
Fara gratuitati pentru pensionari si studenti! E ok sa oferi gratuitate elevilor dar pensionarii si studentii ar trebui sa primeasca cel mult un discount. Atat!
Au iesit toti trolli si user-isti la atac. In sfarsit au ceva pentru ce traiesc. Sa nu aveti prea multe orgasme.
@Gifig:
prin subterfugii si mis masuri CTP a devanit SRL in subordinea ??? Aici se pot sifona prin parghii financiare bani la greu, de la achizitii exorbitante la tot felul de re re amenajari si introducere de sisteme smart care sunt scumpe si proaste ca functionalitate si care au programe de mentenanata scumpe . DNA Cluj doarme bine merci.
@ctp:
Urmeaza ca CTP-ul sa cumpere costume de scafandru , FACEAM Somesul Navigabil .
Sanatate
și porcu ăla de Neag și de Boc cumpăra din subventii si plătesc publicitate pentru CTP la ca și șpagă la ăia arăți din media care îi pupă în cwr deci din subvenția plătită de clujeni ajunge în jeburile ziariștilor ... clujeni fraieri votaț Boc să poată să se pişşe pe banii voștrii
Buna seara,indradevar este mai scump ca in alta parte! Dar si cel mai rau este ca,dimimeata si dupamasa si seara mereu full autobuzele in care ramai fara aer,,macar la cati bani iau pe bilete ,bagati mai multe autobuzele in intervalele in care nu avem loc sa suflam
Gratuitati oferite celor care voteaza Boc de 2 decenii. Piticu nu-i prost...
@!: Esti USR-ist, asa-i?
@A: Tu sigur esti uranist
@A: PNL ist, de ce?
LA vinituri si figuranti .... de MOKA ,,, FLOTA NOUA CURATENIE ! >>> GRATIS ? PLUS CIORILE FARA BILET ,,, se mai mazgaleste si prin bus ,,, FRUMOASA EDUCATIE !!! >>> s-a mai facut un site boactari de cluj ,,, [control ctp ] RUSINE GUNOAIELOR !!!
@RADU cluj : LA mitici !!! super gratis !
Eu dau 90 lei/luna pt abonament pe toate liniile 60 calatorii. Eate mai mult decat suficient. Si fac din Gheorgheni pana in Piata Avram Iancu maxim 15 min. Am locuit si in Buc foarte mult timo si pot spune ca in Cluj transportul public e mult peste cel de acolo din toate punctele de vedere. Nu am sesizat pana acum ca vinerea sunt mai putine autobuze.… Citeste mai departe
pretul biletului e pe calatorie, nu pe timp, daca alegi sa mergi cu 102 din manastur pana in capatu irisului, sigur faci peste 30 min, sigur raportul e mult mai diferit.
Multi nu a-ti observat un lucru:
In fiecare zi de Vinerea "verde/albastra/neagra/roz-bombon" sunt mai putine mijloace ctp la "datorie"
Si asta deoarece le-a mai scos BLOCULET, pentru ca multe sunt pe combustibil si sa faca economie de carburant
BLOCULET ii smeker, restul de bani ii baga in JEB
Urmariti acest lucru si convingeti-ca… Citeste mai departe
@Ciornei: Hm. Am crezut c-a fost coincidenta ca am asteptat 24-le o jumate de ora intr-o vineiri dupamasa.
@Ciornei: atunci luati taxi-ul, masina pers., bicilcleta etc., solutii sunt doar ca ...time is many!!!!!!!!!!!!!!!
Cu trotineta cate minute te poti plimba pe un leu?
Da și bine ca nu vede ca cei care fac asa zis sport le da bilete și ei le vind în stație și fraieresc lumea Rușine hooo
Da normal vinerea verde trebuie scoase de undeva și abonamente gratuite reclama lui Bocila .Sai fie rușine scumpește ca să deie gratis la alții
@Mari: Asta prinde la prostime. Vinerea motorina e gratis la peco.
@.: Nu-i drept, eu am alimentat si a trebuit sa platesc. Plus ce-am mai dat la mecanic ca masina mea e pe benzina. Noi oamenii harnici cu cap mare suntem multamiti de ase conducatori.
Bucuresti, de la Aeroport - Pta Unirii, traseu de 50 de minute cu autobuzul, 20 de km - 3 LEI.
Cluj: Interservisan - Pta Cipariu, traseu de 3 minute cu autobuzul, 1.5 Km - 3 LEI.
@Lori: cluj - linia 102. Capat manastur -> capat iris -> vreo 20 km -> 3 lei (taxi 100 lei)
@aaa: nu cred ca sunt nici 10km pe linia aia sau oricare alta linie
@aaa: Nu esti din CLuj N asa-i? 20 km cu gps u stricat poate...incearca sub 10 km...
Dar 4 zile pe luna (vineri!!!) se circulă gratuit... Vinerea verde... Trebuie refăcut calculul la costul /zi și atunci se schimbă topul. In același timp e f bine că autobuzele sunt goale și ai loc mereu fara sa stai că o sardea.
@Mda: Incearca in timpul saptamanii la 7:15 de la Piata Flora Manastur pana in centru. Si de la 18:00 din Piata Avram Iancu pana la Vivo.
@.: da' ce ,suntem *****i sa stam in manastur ?
deaia-s goale...la cat de scump e abonamentul lunar mai ieftin iesi sa mergi cu masina la serviuciu 15-20 km pe zi
@vrem bilet cu 10 lei doua calatorii:
Abonamentul pe o luna 60 călătorii pe toate liniile e 90 lei, nu ai nevoie de mai multe pentru a merge / a te întoarce de la munca, pentru că ai nevoie de doar de 32 de călătorii 16 zile in care plătești bilet, vinerea fiind gratis, într-o lună mergi la munca in medie 20 zile, chiar și dacă ai de luat două… Citeste mai departe
Dealtfel, singurul oras din tara unde directorul e acelasi de dinainte de Decembrie 1989 !?!?! - Noaptea mintii... (somnul ratiunii ... ...)
Si busul sta pe loc 10 min,in trafic
Este cel mai scump, dar si cel mai eficient din tara.
Cei care va plangeti nu stiti situatia transportului in comun din restul tarii ca sa puteti face o comparatie.
Asa ca, mai multa munca, mai putine comentarii.
@plangaciosi: Oare ai idee ce inseamna eficient?:))))
@Kyro: Mah, tu nu ratezi nici o ocazie sa ne arati cat esti de prabusit :)
@Kyro: sa stai cat mai mult in trafic pe acelasi bilet de autobuz!
La Cluj este bani multi multi...este de unde plati si bus scump si benzina scumpa...si chirie scumpa...nu e problem. Are balta peste.
Oricum n-o sa se facă metrou, dar mai bine s-o lase așa. Să abandoneze. Va fi metrou pentru milionari doar. O cursă cu metroul va fi cat doua cu taxiul.
@Gogu: din cate am inteles abonamentul la metrou va fi 350 lei pe luna
@ : Doar daca subventioneaza primaria 70%
@Kyro: Normal ca-l va subventiona, si acum e subventionat transportul in comun. Fiind vorba de un serviciu de necesitate reala, si nu de un moft, e normal sa fie subventionat transportul in comun.
Decât transport in comun ieftin si prost, mai bine scump da bun. Din pacate si in Cluj inca mai sunt foarte, foarte multe de imbunatatit la transportul in comun.
@Gigi Berlogea: "Decât transport in comun ieftin si prost, mai bine scump da bun" - de asta se merge cu masina ca e mai ieftin decat bus-ul
@ : Nu de aia se merge. Ci fiindca autobuzul e mai lent decat masina, si stai in picioare la orele cand mergi si vii de la servici.