Duminica 22 Decembrie

Cluj: Rețeaua de transport în comun, stresată la maxim de călători

 

Rețeaua de transport în comun din Cluj-Napoca începe să lucreze la capacitate maximă și deja dă rateuri. 

 

Aplicația My Cluj este plină deja de reclamații cu stații de autobuz în care nu funcționează automatele de eliberat bilete sau care nu acceptă bancnote sau cardul. Aceste probleme sunt la ordinea zilei încă de când s-a lansat rețeaua și probabil vor dăinui până când va fi schimbată pentru că va fi nevoie de o subită modernizare. 

 

Aparatul de bilete din Stația Iulius Mall, la încercarea de reîncărcarea cartelei cu un abonament mi-a luat banii si in timpul transcrierii abonamentului pe card a intervenit o eroare. Cu mesajul sa încerc din nou. Banii nu mi-o returnat si am rămas și fără abonament. Am dovadă tranzacția bancară. Ma aștept ca această problemă să se rezolve la o stație cu operator CTP. Doresc pe această cale să îmi exprim nemulțumirea pentru funcționarea defectuoasă a sistemului de bilete conceput pentru CTP. Implementarea a durat foarte mult, nu funcționează în zi de astăzi in parametrii pentru care a fost conceput si e plătit si din banii noștri ai contribuabililor, care vreți să îi încurajați sa folosească mai mult sistemul de transport public”, a reclamat un utilizator al My Cluj.

 

Clujenii care doresc să folosească mijloacele de transport în comun reclamă și lipsa de viziune a directorului CTP, Liviu Neag, care conduce Compania încă de pe vremea primarului Gheorghe Funar. 

 

Reteaua de transport in comun este la nivelul anilor 80, de atunci incompetentii de la CTP nu au fost in stare sa o modernizeze. Nu au fost in stare sa creeze linii radiale care sa faca legatura rapida intre cartiere (cum este linia 43), majoritatea liniilor se termina sau trec prin centru. Nu au fost in stare sa creeze hub-uri de transport in cartiere decat pentru liniile metropolitane. A durat 3 ani sa puna autobuz in Buna Ziua si inca 2 ani sa aiba acelasi traseu la dus si la intors. Exista mai multe linii care ajung in Piata 1 Mai, desi sunt foarte putini oameni care isi mai desfasoara activitatea in acea zona. Linia 34 circula aproape goala intre Piata 1 Mai si strada Liviu Rebreanu; daca ar circula pe traseul Kaufland Marasti - Iulius Mall - Buna Ziua, ar fi plina de calatori. Linia 48 e electrificata aproape in intregime, dar nu au pus troleibuze pe aceasta linie. Linia 23 ocoleste inutil pe la Regionala CFR si circula cu foarte putini calatori. Linia 1 are traseu diferit la dus si la intors, fiind putin utilizata din aceasta cauza. Linia 6 ar trebui sa mearga spre depou pe traseul Campului - Izlazului, in acest moment linia ”canibalizeaza” linia de tramvai. Pe Avram Iancu nu circula niciun autobuz scolar, desi e plin de scoli in zona. Fiind o societate in subordinea primariei, va rog sa luati masuri pentru modernizarea traseelor de transport in comun, lucru benefic pentru toti clujenii”, reclamă un clujean. 

 

Problema liniilor directe între cartiere este veche și de fiecare dată cei care au ridicat-o au fost puși la punct, spunându-li-se că nu sunt rentabile. 

Comentarii Facebook