Clujean abordat de o brunetă în VIVO, sub pretextul unui fals handicap: I-am dat ceva deși nu eram convins, a făcut un gest ca și cum ar zice „cam puțin”


Clujeni, atenție la țepari! S-au înmulțit cazurile celor care pretind că au handicap și cer donații. De multe ori, dacă sunt confruntați direct, țeparii chiar devin agresivi. În trecut s-au semnalat cazuri cu bărbați care ar fi pretins că sunt surdomuți. În VIVO însă, un clujean a fost abordat sâmbătă de o femeie. 

„Eram azi pe la 4 în Carrefour-ul din Vivo după niște cumpărături când am simțit o mână pe umăr.

Era a unei brunete machiată în exces iar în cealaltă mână ținea o mapă cu donații pentru chipurile asociația de surdomuți.

I-am dat ceva puțin deși nu eram convins. A făcut un gest ca și cum ar zice "cam puțin" arătând în tabel că persoana anterioară donase cică 100 de Ron. Dar a primit. Și a plecat.

Comunitatea surdomută știe că numele lor e exploatat la modul ăsta?”, a relatat un clujean pe platforma reddit.com.

Clujenii nu au ezitat să-și împărtășească experiențele similare:

„E o țeapă veche de când lumea și este peste tot, nici eu nu înțeleg cum mai pune lumea botul. Mai era unul care vindea bețișoare parfumate pe la terase și avea o hârtie ca e surdo-mut, ei bine și ăla vorbește și aude, nu are nici pe dracu. Mai sunt cei care strângeau donații prin diverse parcari pentru cauza medicala x, cauza y, oricine poate să printeze o hârtie cu diverse baliverne și să vă ceară bani”;

„E scam, de vreo 6 luni tot văd diverși indivizi cu schema asta, dacă începi să le zici că chemi poliția din senin se vindecă și încep să te înjure”;

„Chiar așteptam sa scrie cineva, am vazut-o și eu în Kaufland, langa Iulius. Sunt 99.99% sigur ca e scam, însă nota 10 pentru tipa. Bifeaza tot ce inseamna sales și social engineering.

  1. Te saluta ca și cum te-ar cunoaste (stabilește un raport friendly)
  2. Targeteaza barbati (prospecting)
  3. Contact fizic (e legat de 1 și 2, însă "justificat" cu partea de surdo-mut)
  4. Îți arată o legitimație (establishing authority) Am impresia ca e cardul ei de la ceva magazin random
  5. Îți arată lista cu alții care au dat "donații" (social proof)
  6. "Donațiile" sunt mari, de 100-200 de lei (price anchoring)
  7. Îți distrage atenția cu semnele și mana, ca sa nu analizezi rațional, ci cat mai emoțional (misdirection)

I-am dat bani pentru lecția de sales. A fost ieftină în comparație cu alti "profesionisti" și cursuri la care am participat”;

„E sigur scam. Am mai văzut prin Lidl acum cateva luni 2-3 cazuri. Erau băieți brunetei și zâmbitori cu aceeași abordare. O data unul mergea în pas alert, cu nenea de la paza după el”;

„E țeapă brevetată. A prins tare la noi în Cluj cam de un an. Cel mai des i-am văzut în supermarketuri. Anunță paza data viitoare. Ce fac ei se numește înselatorie si e fapta penala. Nu sunt surdomuti. Pe mapă nu au nici o parafa măcar. Nu dau chitanta. Sumele de 50, 100, 200 sunt fictive, le-au trecut ei cu pixul ca sa dea bine și să te simți prost ca dai mai puțin”. 

Vezi și: Clujeni atenție la țepari! Pretind că au handicap și cer donații, dar când au fost luați la rost ”brusc au început să înjure”

Comentarii Facebook