Clujean, enervat la culme de trotinetiști: „Poate data viitoare pupați capota, puneți mâna pe legislație”
Problema trotinetelor în traficul clujean, care pot fi închiriate foarte ușor și circulă nestingherite prin tot orașul, devine tot mai mare. Șoferii sunt indignați tot mai des de faptul că trotineștii se aruncă practic în fața mașinii și nu cunosc regulile de circulație rutieră. Deși Codul Rutier are zeci de articole care reglementează circulația cu trotineta electrică, cei mai mulți nu le cunosc și, drept consecință, aplică propriile legi atunci când sunt în trafic.
Într-un final, siguranța în trafic rămâne în grija celor de la volan, care și așa trebuie să fie cu ochii-n patru, ca să evite guri de canalizare sau gropi din asfalt. Un clujean a decis să împartă din experiența sa cu trotinetiștii pe un grup de interes pentru șoferi, postarea s-a bucurat rapid de atenția și aprobarea celorlalți, care au consemnat că au aceleași probleme cu copiii ce se plimbă nestingheriți cu trotinetele pe carosabil.
„Nu postez mai deloc, însă poate reușesc cumva să atrag atenția celor abilitați să ia măsuri necesare, acelor trotinete electrice. Azi în giratoriul de la benzinăria Mol, în Grigorescu, dacă nu eram atent, la volan fiind, pupam 2 nesimțiți trotinetiști, care habar nu au de legi, legislație rutieră... puteau naibii semnaliza direcția lor de deplasare prin ridicarea mâinii corespunzătoare direcției lor de deplasare. Dar dacă le-am atras atenția, doar atât au putut, să arate degetul... mi-e scârbă de astfel de persoane... și nu se știe, dacă așa reacționează toți impresarii și smecherașii, poate data viitoare pupați capota... nu mi-e frică să vă servesc astfel. Puneți mâna pe legislație, din moment ce sunt participanți la trafic…”, a scris bărbatul pe grupul de Facebook INFO TRAFIC jud. CLUJ.
„Am mai spus-o și cu alte ocazii. Până nu o sa fie câțiva morți, nu o să se învețe minte. Să nu creadă cineva că îmi doresc asta, Doamne ferește. Extrem de mulți sunt de o nesimțire ieșită din comun. Vrem o țară ca afară, dar ne comportăm ca ultimele maimuțe. Și eu am pățit să iasă dintr-o parcare aproape direct în B2, fără să se asigure, fara nimic. Legal nu prea ești de vină, dar îi ai pe conștiință”, a comentat un alt clujean.
Reguli de circulație pentru trotinetele electrice
Principalele reguli de circulație aplicabile conducătorilor de trotinete electrice constau în obligativitatea de a circula numai pe pista pentru bicicletă atunci când aceasta există, fiind interzisă circulația acestora pe trotuar.
Trotinetele electrice trebuie conduse numai pe un singur rând atunci când circulă pe drumurile publice, iar conducătorii de trotinete electrice au obligația de a avea asupra lor actul de identitate.
De asemenea, este menționată interdicția conducătorilor de trotinete de a circula cu acestea atunci când se află sub influența alcoolului ori a substanțelor psihoactive sau de a circula cu trotinetele electrice atunci când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheață sau zăpadă, se mai arată în comunicat.
Totodată, este interzisă circulația cu trotineta electrică fără a menține contactul cu solul sau de a circula cu aceasta atunci când nu sunt respectate condițiile tehnice minime pe care trebuie să le îndeplinească.
Spre deosebire de regulile stabilite pentru conducătorii de biciclete, în cazul trotinetelor electrice, schimbarea direcției de mers se face prin deplasarea conducătorilor pe lângă acestea.
În ceea ce privește condițiile tehnice pentru trotinetele electrice, acestea trebuie să fie dotate cu un sistem adecvat, funcțional, de direcție, respectiv cu un dispozitiv de frânare eficace și să fie dotate cu sistem de avertizare sonoră, echipate, pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă, cu lumini și cu cel puțin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant. De asemenea, trotinetele electrice trebuie să fie echipate cu elemente sau dispozitive fluorescent-reflectorizante, amplasate pe roți, care, în mișcare, formează un cerc continuu.
Reguli generale de utilizare a trotinetei
- conducătorul trotinetei electrice trebuie să aibă vârsta de cel puțin 14 ani
- casca de protecție este obligatorie pentru conducătorii cu vârsta sub 16 ani
- trotineta electrică este utilizată pentru transportul unei singure persoane
- conducătorii sunt obligați să aibă asupra lor actul de identitate
Reguli de circulație:
- se conduc numai în aliniament pe drumurile publice și pe pistele de biciclete
- în lipsa pistei de biciclete, circulația este permisă numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h
- schimbarea direcției de mers sau traversarea pe trecerile de pietoni se face prin deplasarea conducătorilor pe lângă trotinete
- pe trotuarele cu lățimea de minimum 2 m, amplasarea/staționarea se face în dispunere paralelă cu bordura, înspre carosabil, pe aliniamentul copacilor și stâlpilor de pe trotuar, cu condiția ocupării lățimii maxime de 0,5 m din lățimea trotuarului
Este interzisă circulația:
- pe trotuare, cu excepția cazului când pe acestea sunt amenajate piste pentru biciclete
- pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul având semnificația “Accesul interzis bicicletelor”
- pe aleile din parcuri sau din grădini publice, cu excepția cazurilor când nu stânjenesc circulația pietonilor
- pe partea carosabilă în aceeași direcție de mers, dacă există acostament practicabil
- sub influența alcoolului ori a substanțelor psihoactive
- cu obiecte care stânjenesc sau periclitează conducerea vehiculului
- când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheață sau zăpadă
- în interiorul localităților în care nu funcționează iluminatul public
- fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent-reflectorizante pe timp de noapte
- în zonele unde este permis accesul la diverse amenajări (fântâni arteziene, vestigii, intrări în spații comerciale și turistice, etc.)
CLUJ-NAPOCA - Este interzisă amplasarea/staționarea trotinetelor electrice
- pe trotuare cu lățimea mai mică de 2 m;
- în zona stațiilor de transport în comun, pe toată lungimea stației și 25 m înainte și după stație;
- pe aliniamentele clădirilor sau ale gardurilor;
- în zona standurilor de taxi, pe toată lungimea stației;
- în zonele trecerilor de pietoni, pe toată lungimea trecerii și 25 m înainte și după trecerea de pietoni;
- în locurile de parcare special amenajate pentru autoturisme;
- pe spațiile verzi;
- în intersecții și la mai puțin de 10 m de intersecții;
- în zona acceselor auto și pietonale;
- pe șantierele în lucru de pe domeniul public;
- pe gurile de canal/aerisire sau căminele aferente rețelelor edilitare subterane.
- în zonele unde este permis accesul la diverse amenajări (fântâni arteziene, vestigii, intrări în spații comerciale și turistice, etc.)
16 Comentarii
Sunt un real pericol public, in trafic incurca soferii, si mai mult circula pe strazi unde risca sa accidenteze pietonii si copii mici. Nemernicii de la Bolt isi iau profiturile mari si pietonii si soferii avem de suferit.
Circulatia din oras este reglementata de Comisia Rutiera. In componeneta sunt si ofiteri de Politie rutiera, la care te astepti sa aiba ceva expertiza, dar observ ca li se rupe. Neregului grave la pistele de biciclete, pericole imense, asfalt umblat, adevarate bule sau cratere. Practic nu poti cu bicileta sau trotineta. Te regasesti printre masini,… Citeste mai departe
Clujul nu-i al vostru ii a PENTICOSTALILOR !
Sanatate ... stiti voi cine .
Mi-am dat seama ca-i așa.
De 13 ani nu m-a verificat nimeni și-am mai ridicat 2 nivele, ca am spate și ma fac pe toți.
Chiar dacă au venit, m-au scos curat inspectorii., așa vor face mereu, astea-s ordinele lui sefu’mare , capo di tutti capi
Cluj-Napoca e oras de pepenari. Precum Caracalul.
Daca era precum in video-ul de prezentare al preamariei, al carei insusi city managerul se dadea pe.trotineta, punea in aplicatie lui verde prajit de inchiriere a trotinetelor un mic set dw reguli, care sa fie parcurse de fiecare data. Inainte de validarea inchirierii. Plus ca pe timp de noapte,… Citeste mai departe
@Subler: Cand au reaparut trotinetele Lime in primavara asta, la prima folosire, nu am putut debloca trotineta doar dupa ce am raspuns la un set de vreo 8 intrebari legate de regulile de circulatie si reglementarile pt. trotinete. Apoi am vazut ca au aparut atarnate de ghidoane niste cartoane infoliate care contin regulile de baza. Firmele incearca… Citeste mai departe
Trebuie aruncate in Somes. Unii vor spune ca nu trotinetele sunt de vina, ci oamenii care se dau cu ele. Atunci firma de trotinete sa gaseasca solutii ca acestea sa fie inchiriate doar de oameni civilizati. Nu se poate? Asta este, la Somes cu ele.
Nu suntem pregătiți și nici nu vom fi vreodată că amenajările urbane sa fie ,macar, în pas cu progresul tehnic. La fel de nepregătiți suntem în a respecta legile ,bune sau rele, cum sunt. Inconștiență, bravadă sau chiar prostia va face mereu victime, păcat că suferinta se răsfrânge și asupra celor nevinovați..
Nu ai cum sa ridici o mana de pe ghidon sa semnalizezi ,te duci direct in cap,mai ales la bolt si lime care au ghidon scurt
@John: Corect!
Curvele de internet nu mai merg cu taxi la, client ziua, axuma au trotineta langa bloc, sa le vezi ce rapid se deplaseaza de la o comanda la, alta
Prea multe vinituri sărace la noi la Cloojy
De acord cu toate cele menționate în articol, dar pt mașini legea nu trebuie aplicata, nu? Dacă mergi cu 50km prin oraș
cu masina îți primești înjurături/ presiuni/ scandal, plus sunt zeci de trotuare cu mașini parcate pe ele, nu mai are omul unde pune piciorul, trebuie să ocolească pe sosea daca vrea sa circule ...
@M: in centru nu mai sunt strazi unde se parcheaza pe trotuar, poate prin cartiere. aici problema e ca Boc face numai pietonale, desfinteaza parcari/garaje dar nu se gandeste ca numarul de masini ramane acelasi sau chiar creste.
Numai afaceri ,Boc încasează bănuții noi ne batem între noi !