Clujean: „Modernizarea Moților-Mănăștur este un eșec de proporții. Nu s-au introdus benzi dedicate pentru transport public/Boc una zice, alta face”
Activiștii clujeni spun că Primăria a cheltuit în zadar 12 milioane de euro pentru modernizarea Moților-Mănăștur și a străzilor adiacente, dacă transportul public nu este favorizat. În ciuda declarațiilor primarului Emil Boc, Primăria nu a respectat proiectul, așa cum a fost autorizat și avizat, la fel cum la Someș nu a avut capacitatea să respecte filozofia concursului internațional de proiecte bazat pe renaturare, nu pe betonare, punctează activiștii.
„Modernizarea' Moților - Mănăștur și a străzilor adiacente este un eșec de proporții. Să vă spun de ce. Primarul Emil Boc una zice, alta face! Motivul principal pentru care așa zisa modernizare a eșuat este că, în ciuda declarațiilor primarului Emil Boc privind prioritizarea transportului public, nu s-au introdus benzi dedicate pentru transport public. Primăria nu a respectat proiectul, așa cum a fost autorizat și avizat, la fel cum la Someș nu a avut capacitatea să respecte filozofia concursului internațional de proiecte bazat pe renaturare, nu pe betonare.
Pentru ce au fost cheltuiți 12 milioane de euro, din care 5 milioane de euro locali?
Mașinile domină transportul public
Primarul Emil Boc s-a exprimat ca prin acest proiect vom avea o axă Mănăștur - Mărăști care să fie cu benzi dedicate si care să descurajeze traficul auto. Amânarea legată de studiul de trafic privind metroul arata lipsa de curaj a administratiei publice și veșnică problemă a ipocriziei politice românești: una zicem, alta facem. Oricum, sistemul de semaforizări nu avantajează nici șoferii, care s-au plâns că petrec si mai mult timp în trafic. Mai ales, utilizatorii transportului public subt cei mai discriminați, timpii lor de asteptare în trafic sunt de câteva ori mai mari in lipsa benzilor dedicate pe axa vest - est.
Sunt biciclistii avantajati?
Noua modernizare nu avantajează major nici bicicliștii. Biciclistii ajung din cauza pistei de pe trotuar nu pe Moților unde pot continua pe vechea banda dedicata pentru transport public, ci pe Clinicilor, unde stau in spatele a două rânduri de mașini si un rand de masini marcate. Ori e regândit traseul, ori sunt scoase parcările de pe Clinicilor ca sa ai traseu continuu ca biciclist, nu să stai in noxele traficului auto. Eu am propus, ca sa ma asigur ca e loc de benzi dedicate transportului public, ca pistele pe axa est - vest sa vină pe strazi adiacente, prin cele două campusuri, departe de trafic auto, dar la consultarea publică nu am fost aprobat. Argumentul meu de compromis era, mai ales la vale, ca bicicliștii pot veni in acelasi ritm cu transportul public ca sa imparta banda.
Ce facem cu pietonii?
Pentru pietoni trotuarele au fost îngustate pe Calea Mănăștur, sacrificiu de inteles pentru transport public dedicat, dar care nu s-a mai facut. Sunt locuri în care pietonii sunt nevoiți sa intre pe pista de biciclete, ca în poză, pentru ca nu mai există trotutar. Alte trotuare au fost prost gandite, in trepte, ca pe Marginașă. Ce face o mamă cu un cărucior? Dar un senior care are căruț de cumpărături, dar un biciclist care o ia la deal pe lângă bicicletă, ca să nu mai vorbim de o persoană cu dizabilități care e dusă la deal de cineva?
Văd două soluții aici: pietonii sunt încurajați sa vina pe axa est-vest nu doar pe o arteră poluată, ci si a. prin campusuri, dar si b. pe o noua axă, departe de trafic, prin Gradini Mănăștur - Fabrica de Bere pe cornișă, dar asta însemna ceva exproprieri si garduri mutate de la noile blocuri si vechile case pentru o axă pe care puțini in administrație o intrevad pentru ca nu merg pe jos.
Calitatea spațiului public
Spațiile publice sunt de proastă calitate! Cine vine pe Marginașă, colț cu USAMV sa respire noxele de la zeci de mii de mașini zilnice in spatiul strâmt din poze? Când ai campusuri frumoase, verzi în jur? Cine iti vine lumea la Canalul Morii daca nu faci trepte si întorci oamenii cu spatele la apă. De ce nu ai expropriat curtea de langa Canalul Morii ca sa faci o grădină pe bune, cu o primă intervenție de renaturare la Canal? Ce e cu pereții astia calcan în spațiul public (aici chiar văd artiști clujeni sa înfrumusețeze peretii)? Cum e posibil ca după ce avem in atatea strategii administrative și activări civice legate de importanta apelor noi sa facem tot un zid la Paraul Popii din campusul USAMV, o statie meschina si un trotuar îngust in loc de o mică piațetă cu vedere la apă si copaci? Credeți ca sare cineva prin apă și prin malul abrupt dacă se renunta partial la zidul campusului? Malul e mai inalt decât zidul daca se teme cineva ca pătrunde în campus”, a transmis Adrian Dohotaru, activist civic, pentru Clujul civic.
20 Comentarii
În ultimii ani acel sector de drum a fost ,, reabilitat" de multe ori și de fiecare dată le-a ieșit tot mai prost! De data asta, proiectantul se pare că a avut o viziune amplă, pe toată strada, nu doar pe bucăți și lucrarea a ieșit nesperat de bine! În sfârșit, stația CTP de la Agronomie a fost amplasată foarte bine, la fel și trecerile de pietoni iar… Citeste mai departe
@Ovidiu Maghear: da, a iesit o treaba buna pe calea manastur. Kakanarul de dohotaru iar baga batul prin gard, doar vin alegerile si uniunea scufundati romania este pe faras! Auzi la el, pentru doi-trei biciclisti nauci vorbeste doar de exproprieri mai sus! Pai nazistul asta e un fek de hamas: hai sa scoatem oamenii din casele lor in strada sa ne plimbam… Citeste mai departe
Boc nu-i neghiob sa sugrume traficul in oras doar pentru visele umede ale unor caraghiosi ca acest Dohotaru! Banda dedicata pentru transport public se poate face cand o sa existe centura metropolitana pana atunci ar fi sinucidere.
PROSTUL din Rachitele cu... Tarcea ,,,,,, NU s-au gandit ca sunt atitea viniturii ,,,Bani >>>
@un nesimțit piticulpista de la cluj :
Calea Manastur trebuia reasfaltata, carosabilul si trotuarele erau deteriorate. Din pacate nu au avut curaj sa faca benzi speciale pentru mijloacele de transport in comun inainte de alegerile locale din 2024. Si nici intersectia cu Strada Marginasa nu a fost gandita prea mult.
Rasa asta de "clujeni civici",de unde morții mamii lor au mai apărut,că pe ăștia nimic nu i mulțumește !
**** Usr!
In vest, orasele moderne au trecut la astfel de modernizari dupa ce AU PREGATIT CONDITII de aplicare a acestor tipuri de masuri. Adica au pregatit terenul si AU CREAT ALTERNATIVE PENTRU TRAFICUL AUTO neregularizat.
Traficul est-vest la noi se poate desfasura acum pe 4 cai: Faget (redus), Zorilor, Centru, Grigorescu.
Benzile de bus trebuie… Citeste mai departe
Acest 'un clujean' este un tâmpit și se bagă în seamă fără a avea habar pe ce lume trăiește. Să recapitulam pentru reduși intelectual: dacă avem un drum cu patru benzi in total, adică două pe sens, cum și putea să iei câte o banda pentru a o face dedicată pentru transport in comun? Dacă în cap ar avea creier in loc de găinaț, poate ar înțelege că este… Citeste mai departe
@tzd : ptizda ma tii de vaca proasta .. hai mars la oi de unde Ai venit
@tzd : desteptule poate ne si explici de ce s a facut lucrare Asta extrem de inutila? 21 Dec apoi Asta .. 4 ani pierduti .. Bani cu nemiluita la firmele de casa daca tot nu rezolva traficul .. in loc sa faca centura .. a stai acolo era de lucru nu doar sa Luna grabit si borduri si sa toarne asfalt
@tzd : ce prost esti
Iar vomitati rahaturile altora? Activistul curului ca numa comentarii are. Nicio realizare da pe altii critica. Usor cand esti un nimic.
Articole nesemnate, stiri de cluj, un gica contra al ziarelor, se bucura ca ”stirile” lor despre ”dezastrele”din Cluj sunt preluate de alti papagali de presa. Vai de capul tau louserule.
Bai, pe ce lume traim, in ziua de azi nu mai poti sa dai nici macar o mita linistit, fara sa fii deranjat..sa faci si tu un act micut de coruptie..ca pac, iti sar astia pe tine, dna, procurori, alea..pe vremuri, mergeai corect cu plicul, aveai o mica problema, plic in stanga, plic in dreapta si gata se rezolva, erai om cinstit, respectabil, treaba simpla..
Piticu mincinos ! Tot latra ca orasul nu este pentru masini, dar nu face benzi dedicate pentru bus !
Lucru făcut de mântuială, trotuarele le desființează încet și sigur. Va trebui să învățăm sa zburam.
@Ana: vai de cratița ta. Pe unde Sfântul umbli de nu exista trotuare? Invata sa zbori si sa pleci sa crească IQ orașului.