Duminica 22 Decembrie

Clujean taxat de E.ON Gaz cu 14.350 de lei pentru o centrală termică de apartament! Acesta acuză că e un ”pachet capcană” - FOTO


Un profesor r clujean susține că a fost păcălit și grăbit de E.ON Gaz să își instaleze o centrală termică la suprapreț, fiind într-o situație disperată, după ce echipamentul pe care îl avea s-a defectat. 

Clientul a sunat în 12 noiembrie la E.ON pentru a anunța o defecțiune la Centrala termica. ”Precizez ca avem cu E.ON ASIST COMPLET S.A. un abonament care ne asigura asistenta tehnica pentru o perioada de 2 ani, semnat in data de 19.07.2021

Au trimis un tehnician, dl. Lorinti Claudiu, care a constatat ca vechea centrala, marca Vaillant, emite o cantitate de dioxid de carbon peste limita normala admisa. Menționez ca centrala a fost revizuită tehnic de un alt tehnician E.ON și de asemenea a fost curățat în data de 19.07.2021.

D-l Lorinti ne-a spus ca din astfel de cauze au murit sute de mii de oameni (cifra mi s-a părut vădit exagerată, dar a reușit să-mi stârnească îngrijorare). L-am întrebat ce e de făcut și mi-a răspuns că trebuie schimbată urgent centrala. În acest context, d-l Lorinti mi-a comunicat ca E.ON are o oferta foarte bună. L-am rugat să ne prezinte oferta, în datele esențiale, și să ne spună și prețul”, a relatat clientul EON Gaz.

Centrala E.ON Gaz a ajuns să coste 14.350 de lei

Din păcate, absolut toate informațiile pe care ni le-a oferit s-au dovedit false (inclusiv cele legate de pret, garanție etc.). L-am întrebat dacă se percep taxe (cheltuieli) suplimentare (plata urmand a se face in rate pe 3, 5 sau 7 ani) si ne-a asigurat ca nu și ca prețul pe care ni l-a spus este prețul corect. În condițiile prezentate, ne-am declarat de acord sa colaborăm cu ei pentru soluționarea problemei. A sunat-o pe o doamna din Centrala E.ON (nu i-am reținut nici numele, nici telefonul) care mi-a făcut oferta telefonic intrebandu-ma  in cati ani doresc sa platesc. I-am răspuns ca as prefera sa plătesc integral. Răspunsul a fost ca asta nu e posibil decat după ce se emite prima factură. Sfatuit de d-l Lorinti, prezent la fata locului, am optat pentru varianta pe 5 ani.

În aceeași zi ne-a fost instalată noua centrala, împreuna cu senzorul de gaz si valva (pentru montarea valvei a fost necesara o mica deviere).

Au lucrat patru persoane după cum urmează: doi au instalat senzorul de gaz și valva (în intervalul 16.00-18.00, aproximativ); unul a instalat noua centrala (fac și aici precizarea că instalația era făcută tot pentru Vaillant și ca a fost nevoie de foarte mici adaptari, ajustări în raport cu instalatia existenta).

Tot instalatorul a făcut si carota in perete, dar în schimbul a 300 de lei, argumentand ca aceasta lucrare nu este asigurată de firmă și ca o face în calitate persoana fizica (privată). În fine, in jurul orei 22.30 a venit un inginer pentru a pune centrala in functiune. Toate operațiunile s-au desfășurat așadar în intervalul de timp 16.00-23.00, dar diferențiat (cei care au instalat senzorul si valva au lucrat aprox. 2 ore; instalatorul a lucrat aprox. 3 ore (mai bine de o oră a lucrat însă ca privat pentru realizarea carotei), iar inginerul care a pus centrala in functiune a avut nevoie de aprox. 30 de minute”, a mai relatat profesorul.

Profesorul clujean a sunat la o firmă privată și a tras concluzia că oferta E.ON Gaz era umflată

În aceeași seara am semnat contractul si celelalte documente.

A doua zi am făcut un calcul: cat ar urma sa plătim dacă mergem pe varianta aleasă, adică pe 5 ani. Din calcule a rezultat suma integrala de 14.350 lei. Suma era mai mare cu câteva mii (aprox. 5000) față de suma pe care ne-a comunicat-o  d-l Lorinti inițial. Am încercat sa ne informam si am ajuns la concluzia ca a fost un scenariu, o capcană și ca prețurile practicate pe piața de alte firme specializate (Selinco etc.) sau de persoane fizice sunt incomparabil mai mici.

Am sunat la Centrala E.ON și i-am rugat să-mi dea pretul defalcat pe tip de echipamente livrate si pe lucrările efectuate, dar am intampinat un refuz categoric. Mi-au spus ca ei vand (ofera) pachetul întreg. Am avut sentimentul ca sunt victima unui scenariu pus la cale de cineva dintr-un birou care nu tine seama de prețul de pe piața stabilind preturi in mod arbitrar si fără acoperire in lucrările prestate efectiv și în echipamentele livrate. Iti creeaza, în mod deliberat senzația ca esti avantajat intrucat ți se oferă posibilitatea de a plăti în rate, dar în realitate ești net dezavantajat de aceste prețuri exagerate peste orice limita”, a mai afirmat clientul.

Acesta a făcut plângere și la Protecția Consumatorului Cluj: ”Cunosc legile si principiile după care funcționează o « economie de piata », inclusiv principiul prețurilor libere, dar nu mi se pare in ordine sa facă oricine ce vrea, chiar dacă e vorba de o mare companie așa cum este E.ON sau cu atat mai mult.

În concluzie, consider ca prețurile stabilite de E.ON în acest “pachet capcană” sunt, în mod evident, exagerate și incorecte si distorsioneaza relația normala furnizor beneficiar in detrimentul acestuia din urma”, a precizat profesorul Boari în plângerea adresată Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului Cluj.

E.ON Gaz susține că oferta făcută este una onestă

În data de 12 noiembrie 2021, în urma unui apel venit din partea clientului la care faceți referire, care reclama miros de gaz în locuință, echipa E.ON Asist Complet s-a deplasat la imobilul nr. 38 situat pe strada Eremia Grigorescu din Cluj-Napoca unde a depistat o centrală termică veche care nu mai prezenta siguranță în exploatare. Centrala funcționa ilegal, deși fusese sigilată în luna iulie a acestui an, când s-a făcut verificarea instalației interioare de gaze naturale, ocazie cu care s-au depistat mai multe neconformități. 

Specialistul E.ON Asist Complet a informat clientul cu privire la pericolele la care s-a expus utilizând o centrală cu neconformități. Totodată clientul a fost informat privind posibilitatea înlocuirii centralei vechi cu o centrală nouă în condensare, eficientă energetic, și care prezintă siguranță în exploatare. Clientul a fost de acord să fie contactat de agenții de vânzări ai companiei E.ON Energie România pentru a i se prezenta produsul  E.ON Life, lucru care s-a petrecut în aceeași zi, pe data de 12 noiembrie 2021. 

În urma discuțiilor telefonice avute cu clientul, acesta a fost de acord cu  soluția pentru încălzirea locuinței  E.ON Life - care constă în vânzarea unui pachet de echipamente și servicii, după cum urmează: centrală Vaillant în condensare, cu o garanție extinsă, instalarea și punerea în funcțiunea a centralei termice, verificarea tehnică periodică a centralei termice la fiecare doi ani, verificarea tehnică periodică/revizie a instalației interioare de gaze naturale la fiecare doi ani/zece ani și asistență tehnică 24/7 pentru urgențe la instalație electrică și de încălzire. De asemenea clientul a fost de acord cu contractarea produsului E.ON Life cu plata în rate pe 5 ani, cu o rată lunară de 239 de lei, acesta primind contractul în varianta electronică.

Pe data de 13 noiembrie 2021, specialiștii E.ON Asist Complet, în calitate de subcontractor al E.ON Energie România, au demontat vechea centrală din locuința clientului și au instalat centrala Vaillant. Totodată au fost puse la dispoziția clientului toate documentele în legătură cu produsul E.ON Life contractat, inclusiv graficul de plăți pe 5 ani, respectiv 60 de luni. Menționăm că dl. Boari a semnat contractul și graficul de plăți și a primit un exemplar din documente. 

Ulterior, pe data de 18 noiembrie, clientul a contactat agentul de vânzări pentru a solicita factura finală aferentă contractului și s-a declarat nemulțumit de costurile pe care la implică produsul E.ON Life, chiar în condițiile în care acesta face plata integrală, după prima rată, valoarea facturii fiind în acest caz de 11.246,09 lei față de 14.340 lei (suma cu plata în tranșe lunare timp de cinci ani). Având în vedere aceste nemulțumiri, clientul a fost informat că poate face și o sesizare în scris către companie. 

Toate discuțiile între angajații E.ON și client s-au purtat pe un ton civilizat, acesta fiind informat despre avantajele pe care le prezintă înlocuirea unei centrale vechi cu una nouă, în condensare, toate detaliile contractului, inclusiv suma de plată lunară cu care clientul a fost de acord. De asemenea, clientul a fost informat cu bună-credință cu privire la riscurile la care se expune utilizând o centrală termică cu neconformități. În baza acestor informații ce i-au fost puse la dispoziție, clientul a ales să contracteze soluția E.ON Life care, pe lângă demontarea centralei vechi și montarea celei noi, are și o serie de servicii de asistență tehnică”, spun cei de la E.ON Gaz. . 

Știri de Cluj a întrebat E.ON Gaz ”Cât costă Serviciul ”Examinare Vizuală a Montajului CT”

Știri de Cluj a cerut un punct de vedere privind costurile defalcate din contractul semnat de profesorul clujean. 

Vă rog să îmi precizați următoarele:

1. Cât costă centrala din acest tarif?

2. Cât costă celelalte servicii efectuate?

3. Cât costă Serviciul ”Verificarea vizuală tubulatura gaze arse”, punctul patru din contract”?

4. Cât costă Serviciul ”Examinare Vizuală a Montajului CT”?

5. Cât costă Serviciul ”Verificare etanșeități instalație apa si gaz”?

6. De ce nu i s-a spus domnului Boari cât costă fiecare serviciu în parte?”, sunt întrebările adresate, dar la care nu s-a răspuns.

De asemenea, despre faptul că profesorul clujean s-a simțit ”panicat” și i s-a indus spaima că locuința îi va exploda, E.ON Gaz a păstrat tăcerea. 

Datele adunate din piață arată că o centrală similară cu cea montată în locuința profesorului costă 6.500 de lei, iar montajul câteva sute de lei în plus. 

WhatsApp Image 2021-11-22 at 17.05.53.jpeg

UPDATE

Clujeanul care a reclamat cazul centralei termice spune că E.ON dezinformează, prin replica dată.

Noi n-am anunțat E.ON Asist Complet, in data de 12.11.2021, ca în locuința se simte miros de gaze. Am semnalat doar că pe coșul de evacuare iese un fum sau abur de culoare alba. Discutând ulterior cu un specialist ni s-a spus că aburul putea fi determinat de diferențele de temperatură între zi și noapte (în noaptea respectivă au fost – 2 grade, cea mai joasa temperatura de pana atunci).

Apoi, centrala veche nu functiona ilegal cum spun domniile lor. Angajatul E.ON Asist Complet care a făcut verificarea centralei în data de 19.07.2021, nu a spus că centrala nu poate functiona și că ar fi vreun pericol real (acest lucru se poate vedea din documentele întocmite cu acel prilej). Dacă lucrurile ar fi stat altfel, am fi luat imediat măsuri de inlocuire a centralei vechi și cu siguranță nu am fi lucrat cu E.ON și sub presiune.

Și nu înțeleg de ce E.ON, dacă totul e corect, cum susțin domniile lor, refuză sa spună care este pretul defalcat pe echipamente livrate și pe lucrări efectuate. Îți vând, de fapt, sub aparenta onestității, un pachet capcană în care nimeni nu știe ce plătește și în care, în mod evident, prețurile sunt cu mult peste prețurile practicate, în prezent, pe piață.

În fine, as dori sa adaug faptul ca am luat decizia de a încheia contractul cu ei pe baza unor date incorecte oferite de angajatul E.ON Asist Complet care, în ziua de 12.11.2021, a fost prezent la fata locului. Acesta ne-a comunicat un preț și un termen de garanție care ulterior s-au dovedit neadevarate”.


Dacă aveți informații sau cazuri care trebuie prezentate public, ne puteți scrie pe office@stiridecluj.com, Whatsapp (0722804093) sau pe Facebook, iar reporterii Știri de Cluj vor prelua cazul și sesiza autoritățile. 

Comentarii Facebook