Clujean ȚEPUIT de Electrica. Sute de oameni sunt în aceeași situație: Nu primesc facturi, dar sunt debranșați de la rețea
Un clujean se luptă cu Electrica Cluj, după ce s-a trezit că a plătit factura la sucursala BRD din Polus, dar a fost debranșat ca orice răuplatnic.
”Pe parcursul lunii decembrie 2012 am achitat o factura de Electrica la sucursula BRD din Polus Center (ghișeu). Menționez că neavând la îndemână factura aferentă lunii noiembrie, pe care intenționam să o achit (motivul fiind neprimirea facturii), am avut la îndemână factura de pe decembrie și luând în considerare soldul anterior (62 lei) am achitat o sumă fixa de 70 lei.
În data de 21.01.2013, ajung acasă în jurul orei 21.00 și mă trezesc că am fost DECONECTAT. Sun la deranjamente la Electrica și aceștia îmi spun că am fost deconectat de la curent pentru neplata parțială a facturii pe luna noiembrie. Iau o lanternă, găsesc chitanța cu care am achitat, după care îi resun. Angajatul îmi confirmă plata. dar spune că banii s-au folosit pentru plata facturii din decembrie și doar diferența ramasă a acoperit factura emisă în noiembrie și că nu au ce să facă, trebuie să achit taxa de conectare/reconectare.
Forțat de împrejurări merg și dorm peste noapte în Cluj-Napoca, la părinți, vă dați seama ce plăcut e să plimbi un copil de nici 2 ani prin frig, după orele 22.00 de la o casă la alta.
A doua zi dimineața iau la mine facturile și chitanțele pe care le am și merg la sediul Electrica de pe strada Taberei. Ii explic șefei de tură că nu am PRIMIT factura pe noiembrie prin poștă și că am achitat-o folosind factura din decembrie. Doamna îmi explică faptul ca banca mi-a înregistrat plata pentru factura din decembrie și doar parțial luna noiembrie și că trebuia să plătesc la sediul Electrica. Apoi eu o întreb pe doamna dacă, ipotetic vorbind (deși eu știam un fapt concret) eu am de achitat 2 facturii la ghișeul Electrica și doresc să achit factura cea nouă și nu pe cea veche pot face lucrul acesta?
Răspunsul este NU, dar că banca POATE. Îmi recomandă să plătesc taxa de conectare/reconectare și să depun o plângere. Nemulțumit fiind, refuz acest lucru și cer să vorbesc cu o persoană mai suspusă. Ajung la o anume doamnă Marcela, nu i-am reținut numele complet și îi spun povestea. Aceasta îmi spune cu nonșalanța că astfel de cazuri sunt cu zecile și că nu au ce să facă, e o problemă ce ține de softul folosit de bancă, iar pentru faptul că nu am primit factura prin poștă eu n-am cum să dovedesc asta și că trebuia să achit la ghișeul Electrica, degeaba îmi bat capul cu plângeri și reclamații că nu o să rezolv nimic trebuie să ACHIT taxa de conectare/reconectare și cu asta basta. Apoi o întreb dacă se poate plăti la ghișeul Eletrica ultima factură emisă chiar dacă am mai multe facturi de achitat și ea îmi răspunde că DA, deși șefa de tură de la ghișeu îmi spusese ca NU. Nervoasă, pune mâna pe telefon și suna la ghișeu și îi explică șefei de tură că DE FAPT se poate achita, mentionez că am avut un caz concret când am dorit să fac acest lucru și am fost refuzat politicos.
În consecinta, mi s-a comunicat că ELECTRICA nu are nici o vină pentru că nu eu primesc facturile prin poșta și nici pentru problemele legate de softul băncii. Practic, deși vorbim de o problemă cu care se confruntă des, după spusele angajaților Electrica, ei nu au de gând să-și rezolve problemele fiindu-le mult mai ușor să încaseze de la fiecare consumator taxa de conectare/reconectare care depășește uneori și 300 de lei. Practic când le-am recomandat să-și rezolve problemele mi-au spus mai în gluma mai în serios că <<problema nu a ajuns la urechile cui trebuie>>”, ne-a scris Marius Vălean.
28 Comentarii
Am citit cu atentie comentariile. Cred ca noi romanii avem grave probleme de logica, intrucat va scapa niste aspecte: Electrica Furnizare este o societate ca oricare alta si in nici un caz "un Dumnezeu"; Nicio societate nu poate invoca neplata unei facturi de servicii daca nu poate face dovada faptului ca aceasta a fost primita de catre beneficiarul… Citeste mai departe
Erata: "...unui oarecare CLIENT", am pus un i in plus.
@Dorin : Cu greu gasesc ceva de adaugat la comentariul tau, foarte bine punctat.
SI totusi pot completa cu : "si sarac, si cu pretentii".
In ziua de azi, aproape toate serviciile sunt post-paid. Unde a avut efect plangerea mea (mai mult ca sigur atasata multora identice) e la Nextgen, fiindca nu aveau nici POS-uri nici sistem de plata online,… Citeste mai departe
@Marius Valean:
Cate reclamatii le-ai facut in legatura cu neprimirea facturilor? Daca nici una, cum te astepti sa se ia masuri impotriva celor de la Posta Romana? Ai impresia ca cei de acolo viseaza noaptea problemele cu care se confrunta clientii lor?
Tu ca si client ai atat drepturi cat si obligatii. Dreptul tau e sa reclami orice… Citeste mai departe
citez "Eu daca emit o factura catre cineva trebuie sa ma asigur ca factura ajunge la destinatie, nu pot sa am pretentia ca omul sa achite daca nu o primeste"
Si cum propui tu implementarea unui astfel de sistem? Angajezi inca 100 de oameni sa imparta facturi pe teren sub semnatura? Daca nu te gaseste acasa sa revina in fiecare zi la ore diferite?… Citeste mai departe
Unii probabil n-ati inteles, la ghiseele electrica NU SE POATE ACHITA o factura curenta daca aveti una restanta ( cel putin din spusele angajatilor de acolo inclusiv a sefei de tura) in schimb la banca se poate, doar ca ATENTIE, angajatul bancii trebuie sa intrebe persoana in cauza care factura doreste sa achite in cazul in care exista un sold anterior… Citeste mai departe
Teoretic nu se poate, dar practic am patit-o si eu, am achitat o factura si apoi a venit somatia de debransare pt o factura anterioara neplatita.
1. PROBLEMA CU FACTURILE CONSTA IN FAPTUL CA FACTURAREA SERVICIILOR ESTE FACUTA DE O ALTA FIRMA ( BUCURESTI ) , CU ALTE CUVINTE ESTE UN SERVICIU NEEFECTUAT DE ELECTRICA FURNIZARE
2. 90 % DIN ANGAJATII ASA ZISI AI ELECTRICA SUNT DE FAPT AI UNUI SRL DIN BUCURESTI , SRL AL SINDICATULUI , CU ALTE CUVINTE NU PREA AU DE-A FACE… Citeste mai departe
Se numeste prostie, si costa. Teapa e in mintea unora care nu considera de cuviinta sa-si mute fundul pana la ghiseul electrica in momentul in care sesizeaza ca a trecut luna si nu a venit factura. In nici un caz nu astepti inca o luna si jumatate, poate ajunge ratacita. Dupa, putem discuta despre soft si alte situatii. Exista si cazuri adevarate de… Citeste mai departe
Claudia are dreptate, fiti mai atenti unde aruncati gunoiul verbal. In cazul meu, concret, primesc TOATE facturile cu intarziere : RDS, Electrica, Nextgen, Orange.
BANCA are proceduri de procesare a platilor si dureaza pana in 5 (!!!) zile, mie mereu mi s-a inregistrat la Orange a 4-a sau a 5-a zi.
POSTA livreaza cum livreaza facturile, si e… Citeste mai departe
hoti gunoaie porci sa ii f.........in gura jegoasi ordinari se dau prime de 3000 de lei la angajati ca merita fura romanu
No lol, ce să faci dacă vezi că nu-ţi vine factura, dar în loc să suni sau să te interesezi ce şi cât ai de plătit, tu te bucuri că nu o venit factura şi poate, doamne-doamne, nu mai tre să plăteşti :))
Toată lumea ştie că dacă nu ai factura curentă, cel mai bine e să te duci frumos la sediul electrica să fii sigur că nu păţeşti chestia asta… Citeste mai departe
Exact azi am achitat si eu o factura din noiembrie "cica".Daca nu o achitam la Electrica azi,maine ma deconectau.Ciudat e,ca mama fiind pensionara,tot timpul achita prima data facturile si chiar si fact din noiembrie a achitat-o.De unde un surplus de 46 de lei,ramane un mister.Traiasca regiile
Nasol, dar pentru facturile trimise prin posta romana chiar ca nu au nicio vina. Pentru softul nasol da.
Eu de ex am direct debit si nu ma intereseaza factura, se autoprimeste la banca mea (unde are cont Enel si nu platesc comision pe tranzactie) si se autoplateste. Am setat un plafon maxim si ma anunta daca e prea mare factura.
SI e treaba… Citeste mai departe
Dupa cum ziceau cativa mai jos, exista site la ei, va faceti cont, acolo apar facturile exact cum va vin in posta (cu cod de bare), mai exista infoline si alte cai de a afla situatia facturilor. Da ce-ati vrea fratilor? sa vina la fiecare la usa in parte sa va dea factura sub semnatura? Si eu pot sa zic ca m-au deconectat ca nu am primit factura (dar… Citeste mai departe
pe cei de la electrica ii doare la patina cum s-ar zice. ei detin monopolul, daca te deconecteaza tot la ei te duci ca nu ai de unde sa "cumperi" curent si le platesti taxa de reconectare. la cablu tv ai de unde alege ca sunt mai multe firme dar la curent si gaz n-ai ce face....depinzi de ei.
fratilor pe electricafurnizaretn.ro poti sa iti faci cont si vezi acolo facturile online, exact in ziua cand se elibereaza nu trebuie sa stai sa astepti plicul in posta.
Este revoltator ceea ce se intampla si toate astea pentru ca e dificil sa faci reclamatii care sa si fie solutionate favorabil pentru client.
Sper sa iti rezolvi problema cat mai repede si sa fie si un semnal de alarma pentru cei de la Electrica.
@internetul: degeaba descarci si tiparesti factura ca la banci nu poate citi codul de bare,si nu potii achita factura numai la caserie dar de pilda E-on nu are caserie in cluj
Acelasi lucru am patit si eu, pentru 4 lei am platit 330 lei toate taxele care s-au cuvenit, cica...
Acelasi lucru s-a intamplat anul trecut si in cartierul Buna Ziua din Cluj. Intr-o singura zi Electrica a deconectat peste 20 de cosnumatori, care nu primisera facturile. Imi pare rau, dar daca eu vand ceva unui client si nu ma asigur ca primeste factura, acela nu are nici o datorie catre mine. Legea trebuie sa fie una pentru toti! Si Electrica trebuie… Citeste mai departe
Daca tot aveti internet si comentati pe site ,de ce nu va faceti cont si la electrica,rds,eon pe site-ul respectiv si vedeti facturile online.Nu ,mai bine stau pe net si fac gargara de 2 lei pe care oricum furnizorii respectivi nu o baga in seama
eu stau in chirie in cluj iar pe vara nu prea sta nimeni,am primit somatie pentru 2,7 lei neachitati din factura de pe luna iulie...cei de la ghise la fel mi-au spus ca si pentru 10 bani sunt deconectat,la fel rds isi permite sa faca arogante ca sunt nr 1 pe piata,isi baga piciorul in 1% clienti ce pleaca pe astfel de motive...cam asta e...
si eu am patit ceva asemanator. trebuie facut ceva... nu se mai poate in halul asta sa-si bataa job de abonati
Facturile trebuie achitate la timp tocmai ca sa nu se ajunga in astfel de cazuri :) Cei care inca nu stiu ca trebuie sa iti achiti facturile si sa fi corect ajung aici...
De ce ar trebui sa platim noi facturile la timp?
Anul trecut de revelion am stat fara curent de la 1 noaptea pana la 7 dimineata, operatorul imi zicea ca se lucreaza, cica defectiunea era chiar in fata blocului la mine, desi acolo nu era nimeni.Si atunci, de ce sa ma grabesc sa platesc?