Clujenii cer o bandă de biciclete pe Observatorului pentru „nepalezii de la delivery”: „Circulă pe contrasens în goană nebună”
Clujenii cer piste de biciclete pe strada Observatorului ca să evite curierii care circulă pe contrasens cu o viteză nebună pentru a livra mâncarea la timp.
„Zilnic, mai ales după masă la stația de Bus Observatorului nord este plin de nepalezi de la delivery care circulă pe trotuar pe contrasens în goana nebună, cu viteza foarte mare și stația este aglomerată de călători.
Ar fi util să le faceți o bandă de biciclete pe ambele sensuri deoarece drumul este foarte lat. În trecut erau mașini parcate pe ambele sensuri și erau patru benzi și se putea circula”, a reclamat un clujean administrației locale.
Amintim că, pe strada Observatorului și Calea Turzii vor apărea încă 7 km de benzi pentru bicicliști, dar un expert al ONG-ului Asociația Pro Infrastructură susține că părțile pozitive sunt umbrite de faptul că siguranța pentru bicicliști este minimă. Zona unde vor fi aceste piste este extrem de circulată, ceea ce va însemna un risc mare pentru cei cu biciclete. Analiza a fost făcută de Alexandru Corlea, voluntar în ONG-ul Asociația Pro Infrastructură.
„Doresc să aduc în atenție viitoarele benzi velo pe blv. Observatorului și jumătatea superioară a Căii Turzii. Proiectul a fost votat în Consiliul Local în urma unei dezbateri din luna august. Am obținut planșele de la primărie în baza legii 544 pt. acces la informații și documente de interes public. Voi prezenta extrase.
Sunt 7 km de benzi unidirecționale de 1,5 metri lățime și pante între 5,5% si 6,5%. Deci 3,5 km din bulevarde vor avea benzi pe ambele sensuri. Finanțarea e prin PNRR, deci trebuie să se construiască până în 2026.
Sunt aspecte pozitive și negative, să începem cu cele bune. Apare infrastructură pentru mobilitate urbană unde astăzi nu este nimic. Se conectează cu pista velo de pe Făgetului și cu benzile velo de pe Bună Ziua. Sunt reconfigurate unele intersecții cu drumuri secundare și se introduc elemente de calmare a traficului, e.g. insulă de protecție, îngustarea benzilor auto la 3 metri. Traseul e direct și intuitiv pentru orientare. Vor fi două noi treceri pentru pietoni. Se integrează cu noul parc Zorilor, iar 6% din lungime reprezintă pistă separată fizic de traficul auto. Nu în ultimul rând, se plantează copaci noi pe marginea bulevardelor.
Din păcate, marea majoritate a benzilor e din vopsea pe carosabil. Mai precis: 6,6 km din 7,1 km se realizează prin re-trasarea marcajelor pe bulevarde. Obiecțiile sunt:
(1) lipsa siguranței: pe ambele bulevarde avem viteze de 70km/h, facilitate de pantele naturale mari.
(2) lipsa confortului: gazele de eșapament sunt la câțiva centimetri de plămânii bicicliștilor, mai ales la urcare unde pâcla neagră ce o lasă în urmă unele mașini diesel e cancer curat.
(3) lipsa siguranței: în 11 din totalul de 14 stații de autobuz banda velo e aruncată spre axul drumului, spre zona de viteză; această rezolvare deficitară a conflictelor de trafic bus-biciclist și pieton-biciclist nu funcționează în practică nici pe blv. 21 Decembrie, oamenii având instinctul firesc de a se feri de trafic.
(4) lipsa siguranței: noile treceri pentru pietoni nu au insulă de refugiu între sensuri, forțând pietonii să se asigure din ambele sensuri la traversarea a 4 benzi;
Siguranța si confortul oamenilor sunt date doar de separarea fizică a pistei velo de traficul auto, printr-un scuar. O soluție Europeană pe bani Europeni. Blv Observatorului e larg, cum puține sunt in oraș, și avem șansa la piste dedicate pe care să le folosească inclusiv copiii si vârstnicii, nu doar curierii și alți temerari care se încumetă la o cursa ghidon la oglinda cu autobuze și mașini”, explică Alexandru Corlea.
6 Comentarii
Stai așa... aveți trotuare cu sens unic???
nepalezii cer piste de bicilete si noi le dam! dar cand un roman cere ceva statu ii rade in fatza? frumos, n-am ce zice...
Sigur. Sa faca benzi pentru fiecare. Toate strazile sa fie doar benzi in bunul stil de a rezolva Boc infrastructura. Si neaparat sa le vopseasca si sa puna stalpisori. Marile realizari bociene!
Mai bine scoateti nepalezii in afara legii. Sa fie legal sa-i calcam cu masina ca oricum ei nu respecta nici o lege de circulatie si mai sunt destui de unde vin.
"Clujenii" nu cer piste de biciclete nici pe Observatorului si nici pe marginea altor strazi, ca nu sunt decat dungi de vopsea, iei din spatiul masinilor si creezi un spatiu ingust si periculos pentru biciclete.. si degeaba.
Daca vrei sa faci trasee "velo" le faci separat de strada, dar bineinaltes ca e mai greu, ca trebuie asfaltat si "deranjati"… Citeste mai departe
Si cei cu scutere circula pe carosabil, normal, tot pe contrasens