Clujenii de la Farmec sprijină combaterea abandonului școlar, prin proiectul ”Educație prin igienă”
Compania clujeană Farmec, cel mai mare producător român de cosmetice, s-a alăturat proiectului național de combatere a abandonului școlar din România inițiat de Asociația Profesor Gheorghe Balaci, prin lansarea în parteneriat a programului de „Educație prin igienă”.
Acest proiect face parte dintr-un demers amplu de reducere a abandonului școlar, desfășurat în comunitățile rurale din România, având ca scop principal creșterea gradului de igienă în rândul elevilor și al membrilor din aceste zone, atât prin educare, cât și prin asigurarea de produse de îngrijire personală.
Peste 100 de copii de la Școlile Gimnaziale Aghireșu și Cămărașu din județul Cluj, care se află în pericol de abandon școlar, au beneficiat până acum de programul demarat de Asociația Profesor Gheorghe Balaci cu susținerea companiei Farmec.
Elevii au primit produse de igienă personală din portofoliul Farmec (pastă de dinți, apă de gură, șampoane, geluri de duș, săpunuri și deodorante) și sfaturi pentru menținerea sănătății și igienei corporale. De asemenea, copiii vor beneficia de cursuri de dezvoltare personală susținute de membrii Asociației Profesor Gheorghe Balaci, alături de două echipe de profesori.
„Creșterea calității vieții copiilor și familiilor din zonele defavorizate va ajuta enorm la scăderea ratei abandonului școlar. Educația este vitală pentru dezvoltarea societății în general și a acestor comunități în particular și ne-am implicat în acest proiect cu speranța că fiecare copil va avea șansa la un trai mai bun și la un viitor mai frumos”, a declarat Mircea Turdean, Director General Farmec.
Asociația Profesor Gheorghe Balaci, Organizație Non Guvernamentală din Cluj, are ca scop înființarea, sprijinirea și dezvoltarea de servicii educaționale și programe culturale menite să sprijine elevii din diferite comunități, aflați în pericol de abandon școlar sau în imposibilitatea de a urma cursurile școlare. Printre aceste acțiuni se numără crearea de programe de tip after-school în școlile situate în zone defavorizate, oferirea de burse școlare și de performanță atât elevilor, cât și profesorilor, consiliere și sprijin oferite familiilor care decid retragerea copiilor din sistemul de învățământ (cauzele fiind de cele mai multe ori legate de situația materială precară), dotarea unităților de învățământ cu materiale școlare de bază sau renovarea școlilor.
0 Comentarii