Clujul vrea transport în comun verde! Și taximetrele vor fi electrice
Clujul își dorește ca tot transport în comun, aici intrând mijloacele de transport în comun ale CTP și taximetrele, să fie ecologice.
”E o altă provocare. Alte orașe din Europa și-au propus ca în 2024 să aibă întreaga flotă de taximetre ecologică, să aibă flota verde. Deocamdată nu am discutat cu firmele de transport de taxi, dar după ce rezolvăm problema cu transportul public vom avea o discuție și cu firmele de taxi ca să știe care este direcția, că ne îndreptăm spre transport vede.
Primăria Cluj-Napoca va achiziționa trei mașini electrice, anul acesta, pentru că noi avem șansa de a înlocui o parte din mașini și primim și subvenție de la stat și costul este rezonabil. Vom avea stații de încărcare a mașinilor electrice, una la Primărie și alta în Piața Unirii, puse la dispoziție gratuit”, a spus primarul Emil Boc, la emisiunea Realitatea FM.
Edilul a spus că municipiul trebuie să își propună ca, într-un orizont de timp rezonabil (n.red. nu a recizat un an, dar a spus că în Europa unele orașe își propun anul 2025) Clujul să aibă numai transport în comun ecologic.
Primul pas va fi darea în folosință, din luna mai, a 15 autobuze electrice, urmând să fie cumpărate și altele. Cu toate acestea, în paralele se cumpără și 60 de autobuze articulate, diesel.
28 Comentarii
Se zvoneste ca printre dotarile noului transport in comun verde o cerinta a fost ca in timpul calatoriilor sa se asculte pieselele celor de la AD Libitum.
fain, mai trebuie si cetateni vegetariei si gata, oras iecologic.
Boc!!! I-ati pastilele :)))))))))))))))))))
Chestia asta cu masinile electrice e o strategie buna de atragere de capital. Unii atrag capital sub forma de venituri banesti(asta e trendul, sa fie totul cat mai "eco" si mai verde), altii sub forma de alegatori(promisiuni electorale. au existat inca de la inceputurile omenirii).
Eu as fi multumit daca in 2024 as circula pe autostrada de la Cluj… Citeste mai departe
O cursa normala in tarile amintite de Boc, e in jur de 20-30 euro, iar o cursa de aeroport poate costa si 60 de euro. Cu asemenea tarife si cu strazi in care nu iti rupi masina ca sa bagi bani in ea non-stop, e logic ca-ti permiti ca in jurul anului 2024 sa-ti iei una electrica ptr taxi. La noi ai tarif mai mic ca in acele tari (intr-un fel e normal,… Citeste mai departe
Daca nu ma insel, 25% din productia Romaniei de energie electrica e asigurata de termocentrale. Asa ca nu sunt deloc poluante masinile electrice :)))
Daca o iei asa si cand se creeaza acumulatorul se polueaza.... dar in toate astea e un castig pt ca poluarea nu o sa mai fie in oras.
De asa ceva are nevoie Clujul in urmatorii 5-10 ani ...
La cat costa o masina electrica un taximetrist harnic o amortizeaza cam in 40 de ani ,sigur ca poate scapa si mai repede de rate daca are noroc si moare mai repede :)))))
Nu scapa, ca cine vrea mostenirea mosteneste si ratele.
Bancile nu au voie sa piarda, ca se distruge economia.
Depinde cine pe cine cunoaște.
Pur si simplu dezgustator, atatea himere ca zau, nici nu merita sa te mai obosesti. Piticania asta veninoasa ce viseaza cu capul ala schizoid si expune in presa aservita.
Ma laba pai daca nu exista in lume deocamdata oras cu transport in comun full electric tu vrei ca Clujul sa fie primul ??? Apoi nenica prost te o fatat scroafa aia de matta. Daca cei din tarile mai bogate apreciaza 2024 pai tu chiar esti fuutut in kur ce asteptari ai avea ca Clujul sa aibe transport verde in 2020. Pe ce bani ma labare ??? Pe pensia… Citeste mai departe
Bun nume ti-ai atribuit,ca in realitate, subconstientul lucreaza chiar daca neuronul e supra solicitat, in rest las la aprecierea cititorilor inalta calitate a textului. Nici macar lipitor de afise, probabil dezlipitor.
Ba, voi nu ganditi chiar deloc??? Si masinile electrice polueaza tot asa ca si cele pe combustibil. In primul rand productia bateriilor genereaza multa poluare, apoi reciclarea bateriilor. Si nu in ultimul rand, incarcarea bateriilor. Mai mult de jumatate din energia electrica produsa in Romania se realizeaza prin arderea de combustibil fosil(in mare… Citeste mai departe
Da... si masinile electrice polueaza, dar daca poluarea nu e in oras.... ci in alt loc, as spune ca e un castig.
Buneinteles ca poluarea ajunge si in oras, doar ca sub alta forma: apa pe care o bei, mancarea pe care o mananci, padurile dispar si atunci aerul e mai murdar(nu mai sunt gaze de esapament dar apar alte particule mai daunatoare). Stai linistit ca poluarea va exista si inca mult mai pronuntata.
Po****tia nu va avea de castigat de pe urma masinilor… Citeste mai departe
Se pare ca e o perioada in an in care Emil Boc nu isi mai ia pastilele, face pauza probabil o luna sa isi mai revina corpul.
Ieri sau alaltaieri era cu metroul, acum e cu taxiurile electrice.
Propun macar sa se introduca o hotarare sa fie minim euro 5 sau 6 taxiurile avand in vedere ca ele circula non-stop in oras, deci sunt cele care… Citeste mai departe
Asa se va inchide ciclul, a inceput cu Somesul cu feribothuri, speram ca asa i se va inchide si cariera in politica si administratie, o mare nulitate, scuze pt pleonasm. Adica un rahat pe bat.
poov & ciclul, il vreti pe funar inapoi?
Mai nene mai, pai daca primaria subventioneaza CTP-ul (toti stim ca e pe pierdere de vreo 20 de ani), si ii vireaza bani de salarii, combustibil si piese de schimb, e normal ca-si permite sa introduca autobuze electrice.
Un taximetrist care isi rupe masina pe strazile pline de gropi si canale denivelate, strazi care sunt administrate de primarie,… Citeste mai departe
CTP e pe pierdere? Unde ai gasit asta? TI-a spus POOV?
Nu mi-a spus POOV, si nu stiu cine e POOV. Stiu ca CTP e subventionat de catre primarie de vreo 20 de ani. Stiu asta din comunicatele primariei, si chiar din diverse stiri aparute aici. N-am nimic impotrica ca CTP sa fie subventionat, dar daca autobuzul primeste fonduri de la primarie sa-si repare suspensiile fiindca avem strazi pline de gropi, atunci… Citeste mai departe
Gargara cu taxi in service din 2 in 2 saptamani. Daca primaria obliga ca toate taximetrele sa fie electrice este un lucru bun si de pierdut au sfarnari de autorizatii care dau soferilor 30%-35% din incasari sau iau chirei pentru o masina 90-100 lei/ 12h.