CNA face o campanie pentru a determina minorii să bea bere fără alcool
Președintele CNA, Laura Georgescu, a declarat la București că în luna octombrie va începe o campanie în școli, pentru a-i încuraja pe adolescenți să consume bere fără alcool în locul celei cu alcool.
Proiectul realizat în colaborare cu Asociația Berarii României, are ca scop descurajarea consumului de alcool de către minori, dar și de informare corectă a consumatorilor.
Președintele CNA a precizat că această campania are la bază faptul că experţii CNA s-au deplasat recent în şcoli şi au constatat problemele cu care se confruntă adolescenţii. "Se consumă alcool în rândul adolescenţilor sub 16 ani", a spus Laura Georgescu.
"Avem această campanie de promovare în parteneriat cu Asociaţia Berarii României, cu care vrem să mergem prin şcoli, să creăm evenimente şi să încercăm să îi determinăm să înţeleagă că la ei este opţiunea între alcool şi 0% alcool", a spus Georgescu, precizând că desfăşurarea acestei campanii este preconizată pentru luna octombrie, informează realitatea.net.
Laura Georgescu a amintit și faptul că reglementările cu privire la comunicările comerciale la consumul de alcool sunt realizate prin legislația audiovizualului, în timp ce la nivelul Comisiei Europene există discuţii privind modificarea Directivei privind serviciile media audiovizuale.
"Comisia este extrem de activă în pregătirea reglementărilor pentru un mediu convergent, ei ştiu sigur că nu se pot păstra doar reglementările actualei Directive, că sunt mult prea slabe şi atunci se pune problema cum ne apărăm de un banner care îţi intră automat în secunda în care accesezi o pagină de internet sau cum reuşeşti să controlezi online-ul în intervalul orar în care pe televiziune şi pe radio nu este voie să difuzezi spoturi referitoare la produsele care conţin alcool. Şi aici s-a găsit o idee, încearcă foarte tare să reglementeze supraimpresionarea pe imagini tocmai ca să prevină reclama mascată la produsele cu alcool în orele în care ar putea să vadă aşa ceva minorii. Este exact acum în plină desfăşurare o consultare publică cu statele membre, tocmai în ideea de a găsi soluţia optimă să protejăm minorii de consumul de alcool în comunicările comerciale", a spus preşedintele CNA.
Laura Georgescu a mai precizat că, în prezent, reclamele la produsele alcoolice sunt permise la TV şi radio numai după ora 22.00.
0 Comentarii