Cum arată autobuzele electrice articulate cumpărate de Cluj! Primele trei au ajuns ”acasă” - FOTO
Primele 3 autobuze electrice articulate din cele 18 autobuze SOLARIS Urbino au ajuns la Cluj, parte a primul lot de autobuze achiziționate cu fonduri europene care intră în circulație din acest an.
Urmează recepția cantitativă și calitativă, procedura de înmatriculare și procedurile specifice de testare, respectiv probe în trafic. Noile autobuze vor circula pe liniile strategice care fac legătura între cartierele orașului și în zona metropolitană.
Primăria Cluj-Napoca alături de Compania de Transport Public continuă astfel investițiile în transformarea flotei de transport în comun a Clujului într-una 100% electrică, nepoluantă. La acest moment 50% din flota CTP este electrică incluzând autobuze electrice, tramvaie și troleibuze.
Noile autobuze electrice au o lungime de 18 m și capacitate de 131 persoane - deci mai mare decât cele electrice care circulă în oraș (capacitate de 78 persoane). Pe lângă vehicule, 6 stații de încărcare rapidă și 18 stații de încărcare lentă vor fi instalate ca infrastructură auxiliară.
Caracteristici tehnice ale noilor autobuze electrice:
- capacitate totală de transport: 131 persoane, din care 44 pe scaune
- spațiu pentru fotolii rulante
- rampă de acces
- lungime 18 m, înălțime 3,3 m, lățime 2,55 m
La fiecare 3 autobuze aduse la Cluj-Napoca furnizorul va livra câte o stație de încărcare rapidă compatibilă cu soluțiile de încărcare deja existente în cadrul flotei Companiei de Transport Public.
Proiectul „Dezvoltarea sistemului de transport public ecologic prin achiziționarea de autobuze electrice și stații de încărcare” este finanțat din Planul Național de Redresare și Reziliență, Componenta C10 - Fondul local și are o valoare de peste 16 mil euro.
2 Comentarii
... dar strabunicii nostri de Tramvaiul electric de dinainte de al 2-lea Razboi Mondial
... in 2024 asa mare prezentare si articol si mirare pt. niste Trolee de fapt cu singura diferenta a design-ului de caroserie de anii 2000 si acumulatori si pretzul de achizitie enorm data de trolee-le clasice, produse local.
De ce nu scrieti si autonomia?:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))