Cum funcționează registrul de rezervări pentru terase. Ce date ți se vor cere când mergi la restaurant


Președintele ANSVSA, Robert Chioveanu, a anunțat că cei care merg la terasă trebuie să-și facă rezervare și să lase numele și numărul de telefon, pentru a putea fi contactați în cazul apariției unor cazuri de coronavirus. Totuși, nu sunt însă cerute datele tuturor clienților care stau la o masă și nu sunt luate date din buletin.

„În ordinul comun semnat cu Ministerul Sănătății și Ministerul Economiei există această cerință, existența unui registru de evidență a rezervărilor clienților. Nu luăm date din buletin. Și înainte exista un registru în care erau trecute rezervările, acum e necesar fiindcă în cazul apariției unui caz de îmbolnăvire în rândul clienților care au stat la terasă, e foare ușor, când se face ancheta epidemiologică, să fie găsiți cei care erau pe terasă”, a spus Chioveanu, la DIgi24

El a precizat că în registru va fi notat numele, prenumele și numărul de telefon al celui care face rezervarea.

Dacă avem patru clienți, atunci se trece numele celui care face rezervarea și doar atât. Se știe data, ora, și masa pentru care a făcut rezervarea”, a spus el, adăugând că nu vor fi cerute copii după buletin.

Cei care vin direct la terasă, fără rezervare prealabilă, își pot lăsa numele și numărul de telefon la intrarea în restaurant, astfel încât să poată fi contactați în cazul unui control epidemiologic.

Șeful ANSVSA precizează că vor fi făcute verificări dacă pe terase sunt respectate măsurile decise de autorități.

Acolo unde se vede clar că sunt aglomerări și oamenii nu respectă aceste cerințe, acolo se vor lua măsuri imediate pentru asigurarea distanțării fizice în rândul clienților”, a spus Chioveanu.

Acesta a adăugat că terasele nu vor fi automat închise dacă se constată că lucrurile nu sunt respectate.

În urma acestor controale avem și rolul de a consilia, de a îndruma acei operatori care au deschis terasele. Lucrul acesta l-am făcut de două săptămâni, de la instituirea stării de alertă. Trebuie să înțelegem cu toții că asigurarea distanțării fizice în rândul clienților și a angajaților trebuie să fie aplicată ca o măsură și alături de celelalte măsuri specifice, pe care l-am trecut în ordinul comun. Discutăm de 3 săptămâni despre aceste măsuri, am explicat toate aceste cerințe speciale, pentru că sunt măsuri speciale pentru această perioadă”, a mai spus Chioveanu.

Comentarii Facebook