Cum laudă directorul CNAIR lucrările de la drumul expres din Tureni, în timp ce API spune că e doar un „ciot de nici 5 kilometri”


Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) laudă evoluția șantierului drumului expres de lângă Tureni, în timp ce Asociația Pro Infrastructură spune că e doar un „ciot de nici 5 kilometri”. 

Mai exact, acesta a spus că de la ultima sa vizită, constructorii au reușit să aducă progresul fizic de la 30,2% la 36,5%, aceasta fiind dovada că pe șantier se lucrează intens, 

De la ultima mea vizită, în urmă cu două săptămâni, Asocierea de constructori români condusă de Dimex 2000 SRL a ajuns de la 30,2 % la 36,5% progres fizic.

În șantier se lucrează intens la toate categoriile de lucrări specificate în contract:

– relocare utilități

– montare elemente la poduri și pasaje

– consolidări

– drenuri, rigole și șanțuri

– terasamente

– platformă drum

– Centru întreținere

Antreprenorul este #mobilizat în șantier cu aproximativ 300 de #muncitori și peste 160 de utilaje.

Sunt optimist că în acest ritm constructorul poate finaliza lucrările înainte de termenul contractual (februarie 2025).

Contractul finanțat prin #PT are o valoare de 562,61 milioane de lei (fără TVA).

După deschiderea circulației, acest drum expres va face legătura între DN1 (Tureni) și A3.” scrie Cristian Pistol pe Facebook.

Ce spune Asociația Pro Infrastructură? 

În același timp, Asociația Pro Infrastructură nu pare să fie de acord cu directorul CNAIR, deoarece acum câteva zile, reprezentanții API au transmis, tot pe Facebook, că ă bucata de nici 5 kilometri de drum expres care va face legătura dintre Autostrada A3 şi DN1, la Tureni, păstrează şanse foarte mici de a fi inaugurat în decembrie 2024. 

Expresul DEx4 de Tureni trage la peron în 2024? Ciotul de nici 5 kilometri de drum expres care va face legătura dintre Autostrada A3 și DN1 păstrează șanse foarte mici de a fi inaugurat în decembrie 2024, având termen contractual de finalizare februarie 2025.

Este primul proiect din "Superligă" al celor de la Dimex și CON-A. I-am prins pe filmare sâmbătă, când de obicei nu lucrează, dar putem spune că antreprenorii înaintează binișor pe șantier.

Totuși, pentru o inaugurare înainte de termen în decembrie, trebuie să forțeze mult mai mult, mai ales la structuri. De asemenea, sunt multe consolidări de făcut (ziduri de sprijin) și, desigur, deschiderea traficului presupune și restul de terasamente, asfalt, marcaje și parapete de protecție.

Și, nu în ultimul rând, mai trebuie să se implice proactiv și oficialii CNAIR. Dacă timpul trece leafa merge, 2024 va rămâne doar un vis. Șoferii aflați în tranzit, dar și localnicii din Turda, așteaptă cu nerăbdare acest obiectiv. În următoarele 2-3 luni probabil că vom ști dacă se mențin șanse reale pentru decembrie 2024 sau ne vedem în primăvara lui 2025”, au transmis cei de la Asociaţia Pro Infrastructură. 

Comentarii Facebook