Miercuri 30 Octombrie

Cum s-a terminat aventura clujenilor lăsați fără sejur de Christian Tour

 

Familia Pop a plătit o excursie în Turcia prin Christian Tour, dar a fost informată cu 12 ore înainte de plecare să le-a fost anulată cazarea la hotelul ales și plătit.

 

Gabriel Pop a încercat să afle motivele anulării, dar susține că i s-au dat informații vagi. Cu toate acestea, familia Pop a ales să plece în Turcia pentru a vedea la fața locului ce spun reprezentanții hotelului Sueno. Miercuri, 6 iulie, cei doi adulți și copilul lor de 3 ani au fost dați afară din hotel pentru că nu aveau cazare.

 

Familia de clujeni a ajuns în Turcia cu zborul celor de la Christian Tour, dar nu s-au putut caza, pentru că nu era rezervare la hotelul plătit, fiind scoși în stradă cu un copil de 3 ani. 

 

Am luat teapa ! De ce iti e frica nu scapi.

 

Hotelul la care trebuia sa fiu cazat nu are rezervare pentru Agentia Christian Tour.

 

Hotelul binevoitor dar... eu nu aveam decat o hartie fara nici o valoare - rezervarea trimisa si confirmata de Christian Tour! Am fost scosi in strada !”, a scris miercuri, pe Facebook, Gabi Pop.

 

Clujeanul a sunat, între timp, la o altă agenție din Cluj-Napoca, Alis Holidays, și a cumpărat un alt sejurt exact la hotelul plătit și la Christian Tour. De miercuri și până vineri, familia Pop a stat, pe cheltuiala proprie, la un alt hotel, până când a început sejurul cumpărat prin Alis Holidays.

 

Dupa 48 de ore de stres si agitatie, dupa ce am mai cumparat un sejur (de la alta agentie de turism, binenteles) am ajuns la Hotelul Sueno de luxe unde mi-am dorit. Unii pot, altii nu. Multumesc Alis Tour pentru profesionalism!”, a scris Gabriel Pop, pe Facebook.

 

Clujeanul a ajuns să achite de două ori sejurul, prima dată 3.000 de euro la Christian Tour, și a doua oară la Alis Holidays.

 

Gabriel Pop este decis să urmeze calea legală pentru a fi despăgubit de Christian Tour.

 

Versiunea celor de la Christian Tour este diferită. Acești susțin că anularea a venit pe fondul suprarezervării la hotelul Sueno. 

 

În plus, aceștia susțin că familia Pop a ”acceptat varianta cazării în Hotelul Calista Luxury Resort 5* (hotelul  oferit ca variantă după anularea rezervării la Hotel Sueno). Iar în prezent, cei doi adulţi împreună cu copilul lor sunt deja cazaţi la hotelul menţionat şi beneficiază de toate serviciile All Inclusive pe care acesta le pune la dispoziţie”.

 

Împreună cu colegii mei de la sediul din Cluj Napoca, am verificat exact cum s-au desfăşurat lucrurile în privinţa acestei rezervări. În data de 23 iunie 2016, doamna Nicoleta Veronica Mureşan a rezervat şi a achitat o vacanţă pentru 2 adulţi şi 1 copil, în destinaţia Antalya, Hotelul Sueno Deluxe 5* All Inclusive. În cadrul acestei rezervări a călătorit ca şi pasager şi domnul Pop Gabriel. Rezervarea nu a fost efectuată şi nici nu a fost plătită în urmă cu 3 luni după cum susţin clienţii în cauză, ci a fost efectuată cu 13 zile înainte de data călătoriei.

 

Cu această ocazie, doamna Muresan a luat la cunoştiinţă şi a semnat contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice nr. 368993/din data de 23-06-2016. În cadrul acestui contract, la punctul 4.7 lit. c), alin 3, se stipulează următoarele:

 

„4.7. b) Cand neindeplinirea obligatiilor se datoreaza unor cauze de forta majora sau unor imprejurari pe care nici Agentia, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita inclusiv dar fara a se limita la: modificarea companiei aeriene, de orar sau de itinerar, intarzieri in traficul mijloacelor de transport, defectarea mijlocului de transport, accident, blocaje, lucrari sau reparatii pe drumurile publice), neindeplinirea grupului minim urmare a unor renuntari de ultima ora sau a neobtinerii vizelor pentru toti participantii.

 

Agentia nu este raspunzatoare pentru prejudiciile cauzate turistului ca urmarare a intarzierilor curselor (inclusiv charter), a pierderii de bagaje si a altor imprejurari care revin exclusiv in sarcina transportatorului in temeiul actelor normative specifice. 

 

De asemenea, Agentia nu este raspunzatoare in cazul in care la unitatea de cazare confirmata este suprarezervare ("overbooking"); intr-o astfel de situatie agentia de turism este obligata sa asigure cazarea la o alta unitate de cazare de aceeasi categorie sau mai mare cu cea confirmata; in cazul in care varianta de cazare oferita ca alternativa este clasificata inferior, agentia de turism este obligata sa returneze turistului diferenta de tarif aferenta diferentei de clasificare.”

 

În speţa semnalată de domnul Pop Gabriel, ne-am confruntat exact cu o situatie de overbooking (suprarezervare). Fiind o situaţie neplăcută pe care o întelegem pe deplin, dar care poate apărea în activitatea de zi cu zi a oricărui touroperator (independent de voinţa acestuia) am luat toate măsurile necesare pentru ca turiştii noştri sa nu fie afectaţi de modificările aduse rezervării.

 

În acest sens, încă dinainte de ziua călătoriei, turiştii au fost informaţi cu privire la acest Overbooking şi li s-au oferit variante de cazare într-o unitate cu servicii similare, şi anume Hotelul Calista Luxury Resort 5* din staţiunea Belek. Având opţiunea de a alege să se cazeze la acest hotel, să îşi amâne călătoria pentru o dată ulterioară când hotelul dorit avea disponibilitate sau să opteze pentru returnarea sumelor achitate, integral.

 

Turiştii s-au prezentat la aeroport pe data de 06.07.2016 şi au beneficiat de serviciile de transport şi transfer incluse în pachet. Odată ajunşi la destinaţie, au acceptat varianta cazării în Hotelul Calista Luxury Resort 5*. Iar în prezent, cei doi adulţi împreună cu copilul lor sunt deja cazaţi la hotelul menţionat şi beneficiază de toate serviciile All Inclusive pe care acesta le pune la dispoziţie.

 

Mai mult decât atât, ghizii şi colegii noştri de la destinaţie depun toate eforturile pentru a le oferi turiştilor, începând de mâine (07.07.2016) mutarea la un hotel dorit de dânşii. În cazul în care acest lucru nu va fi posibil din cauza gradelor de ocupare de 100% înregistrate de hotelurile cu pricina, turiştilor li se va returna diferenţa de tarif dintre hotelul Sueno Deluxe şi cel în care sunt cazaţi, conform prevederilor contractului încheiat.

 

Vă asigurăm că agenţia de turism Christian Tour şi partenerii locali din Antalya, depun toate eforturile necesare pentru a le oferi turiştilor condiţiile cele mai bune pentru vacanţa lor”, a declarat Marius Pandel – CEO Christian Tour.

Comentarii Facebook