Vineri 22 Noiembrie

De râs și de plâns! Podul din Cluj care se termină într-un câmp cu porumb, autoritățile au contribuit la situația tragi-comică


Eșecul modernizării infrastructurii de transporturi din România se poate observa și în județul Cluj. Aici găsim o lucrare inedită, un pod peste râul Someş, care leagă două comune și se termină într-un câmp cu porumb.

Cum s-a ajuns la această situație? Explicația ar fi una extrem de simplă. În timp ce localitatea Vad şi-a asfaltat drumul de acces, cealaltă l-a lăsat din pământ şi plin de gropi. Așadar, în timp ce unii săteni ar scurta cu o oră calea până la drumul european, ceilalţi ar ajunge mai uşor doar la terenurile agricole. 

În imagini se vede cum arată primul pod ridicat de la 0, în judeţul Cluj, după Revoluţie. O construcţie care într-o parte are asfalt proaspăt turnat, iar în cealaltă, un drum de ţară cu pământ, străjuit de lanuri de porumb. Deşi are doar o bandă de circulaţie, folosită alternativ, podul lung de 120 metri şi lat de 7 metri a fost construit în aşa fel încât să respecte toate normele europene. Numai că toate aceste norme europene se termină fix la intrarea în comuna Câţcău. De aici, şoferii mai au de condus aproximativ 1 km pe un drum de pământ, plin de gropi, notează Observator.

Podul a fost construit de autorităţile din comuna Vad, aflată pe malul stâng al râului Someş, pentru a scurta cu mai bine de 30 de kilometri distanţa până la drumul european care duce spre nordul ţării. Cum localitatea Câţcău are deja ieşire la această şosea, autorităţile de acolo n-au avut niciun interes să pună umărul la ridicarea infrastructurii care-i ajută pe vecinii lor. Primarul din Câţcău spune că nici măcar nu a demarat licitaţia pentru asfaltări pentru că nu ştie de unde le va finanţa. 

Autoritățile din Vad speră la ajutorul Consiliului Judeţean, până vine însă „ajutorul”,  localnicii din Vad trec podul modern, iar apoi o iau uşurel, din groapă în groapă.

Comentarii Facebook