Vineri 22 Noiembrie

Electrica, acuzată că îşi bate joc de clujeni! HALUCINANT: Cât de greu se montează un contor la Cluj

 

Un clujean ne-a trimis la redacţie o scrisoare în care ne-a descris ”calvarul” prin care trebuie să treacă pentru ca Electrica să-i monteze un banal contor.

 

O să vă descriu sistemul aberant, construit parcă înadins de cei de la Electrica ca să îşi bată joc de oameni.

 

Acum caţiva ani, mi-am achiziţionat un apartament într-unul din blocurile construite de Primarom, pe strada Observatorului 136-138. Aici a fost o altă ”ţeapă”, a soţilor Marchiş care şi-au băgat firma în insolvenţă şi nu mi-am putut intabula apartamentul. 

 

Am decis să mă mut totuşi pentru că m-am săturat de chirii. Mi-am făcut pe baza antecontractului şi a unui maldăr de documente formalităţile pentru a-mi monta contorul. Vă decriu pe scurt ce însemnă nesimţirea unor funcţionari de la Electrica şi consecinţele lipsei de concurenţă şi a monopolului. 

 

Prima dovadă de nesimţire din partea Electrica este că pentru montarea unui banal contor, la un bloc dat în folosinţă de 5 ani, trebuie să mergi în trei locuri.

 

Pe strada Taberei trebuie mers pentru avizul tehnic de racordare, apoi pe strada Dacia, pentru Anexa 5, și mai apoi pe strada Memorandumului pentru semnarea contractului.

 

A doua probă de neruşinare este programul de lucru. Pe Taberei pentru avize, programul pentru depunerea documentelor pentru  obţinerea avizului  tehnic de racordare este pană la ora 13.00, pentru obţinerea Anexei 5 de pe strada Dacia, trebuie să ajungi în intervalul 8.00 - 10.00. Practic pentru primele două faze premergătoare montării contorului trebuie să îţi iei liber de la propriul tău loc de muncă, mai trebuie o altă zi pentru semnarea contractului... Cât de neruşinaţi pot fi cei de la Electrica, să nu pună program cu publicul în condiţiile în care ne jupoaie de o grămadă de bani?

 

A treia probă de nesimţire este viteza de procesare a documentelor şi circuitul acestora. Este nevoie de 30 de zile pentru avizul de racordare, aceleaşi documente pe care le depui la Electrica Distribuţie pe strada Taberei, trebuie să se regăsească şi în documentaţia depusă la Electrica Furnizare pe strada Memorandumului. 

 

Cele două departamente nu comunică între ele, pe Taberei când am depus documentaţia, am depus şi procesul verbal de recepţie a apartamentului. Nu mi-a spus nimeni că voi avea nevoie de o copie a acestuia şi la Furnizare. 

 

După săptămani de aşteptare mai exact, 48 de zile, mi-a venit avizul de racordare. M-am deplasat pe strada Dacia pentru Anexa 5, apoi am fugit, pe Memorandumului, acolo, puhoi de lume, un miros insuportabil de transpiraţie, nici urmă de aer condiţionat.

 

Am întrebat de un cetăţean, un ”pachet de nervi” şi el, care este sistemul aici. Mi s-a explicat că nu se ştie ordinea pentru că s-a terminat hartia de la automatul care dădea numerele de ordine. Un agent de pază la vreo 70 de ani, duhnind a miros de transpiraţie, era pe post de automat, încercand să-şi amintească ordinea celor care aşteptau. 

 

M-am uitat la ghişee, o ”duduie”, şefă de tură, urla la un amărat care nu înţelegea de ce este de vină că i s-a tăiat curentul de vreme ce nu i-a ajuns factura ca să aibă ce să plătească.

 

M-au ”lăsat” nervii şi am plecat. Am revenit vineri, 10 mai, Ziua Europei. Am ajuns în faţa unei doamne de vreo 60 de ani, care tasta la computer ca şi cand ar fi avut furci în loc de degete.

 

Am crezut că se va termina coşmarul, se împlineau 60 de zile de drumuri, nervi şi de greu de suportata nesimţire ”marca” Electrica. 

 

Am prezentat documentele plin de speranţă că se va termina coşmarul. 

 

Tanti cu ”furcile” a început cu un aer sever să controleze documentele, asta este, asta este…. vă lipseşte un singur document…. procesul verbal de recepţie a apartamentului …am încercat să îmi păstrez calmul.

 

Am explicat cu răbdare că avizul l-am lăsat pe Taberei şi pe baza celorlalte documente şi a acestui proces verbal am primit avizul tehnic de racordare, deci nu este logic să mi se ceară şi la semnarea contractului. Doamna mi-a explicat că nu o interesează decat procedura…

 

I-am explicat că procedura este ilogică şi că îşi bate joc de mine şi de alţi consumatori. Agentul de pază a început să strige la mine să încetez cu nemulţumirile. A început să urle şi şefa de tură, că aşa-i procedura și să plec că aşteaptă alţii.

 

La ieşire am dat aproape nas în nas cu Steluţa Cătaniciu, deputat USL parcă, aştepta la ghişeu. Mă întrebam dacă ea sau alţii, în Parlament, nu ar putea impune prin lege ghişee unice pentru sisteme aberante gen, Electrica. 

 

Mă întreb dacă mai există Protecţia Consumatorului şi cu se ocupă…

 

Luni, voi merge la E-ON Gaz. Voi sta la o altă coadă imensă, în tentativa de a găsi procesul verbal de recepţie care nu se găseşte la Electrica.

 

Sper să am în această vară, contor…”, ne-a relatat cu amărăciune, clujeanul, E.U., profesor de istorie. 

Comentarii Facebook