Duminica 22 Decembrie

Elevii simt că au nevoie de recuperare chiar dacă nu se află în pragul corigenței : „Simt nevoia de ore în plus”


Programul național pilot „Școala după școală” este un proiect finanțat din fondurile POCU (Programul Operațional Capital Uman), fonduri necheltuite până în prezent, în valoare de 30 de milioane de euro.

Din acești bani, doar 168.000 de elevi vor putea participa la orele remediale organizate începând cu 8 martie. Fondurile de 30 de milioane de euro din programul ministerial dau posibilitatea de acces la ore remediale unui număr de 168.000 de elevi, mai exact elevii din clasele primare și gimnaziale.

„Este o ocazie de a pilota acest sistem acum pentru că am reușit să identificăm, ministerul a reușit să identifice și sursele de finanțare și într-adevăr este un proiect finanțat prin fondurile POCU, fonduri necheltuite până în prezent. Vorbim de 30 de milioane de euro și 168.000 de elevi care vor avea acces”, a declarat secretarul de stat Szekely. 

Liceenii vor fi finanțați separat

La începutul acestui an, Ministerul Educației a identificat 256.000 de elevi care nu au avut acces la școala online în ultimul an, din pricina conexiunii la internet sau lipsa tehnologiei necesare. Numărul de elevi care va participa la programul finanțat de POCU este cu 91.000 mai mic decât cel identificat de minister, astfel că această diferență este dată de numărul elevilor de liceu care vor face ore remediale prin Programul ROSE și care nu intră în acest buget.

Lucia Cojocaru, liderul sindicatului profesorilor din Cluj, a explicat pentru Știri de Cluj că deși liceenii nu apar în hotărârile oficiale, vor avea și eu parte de orele remediale. Dar, momentan, elevii din clasele I-VIII vor avea parte de finanțarea din fondul ministerial POCU.

Unii elevi simt nevoia orelor remediale deși nu sunt eligibili pentru program

Știri de Cluj a întrebat unii elevi ce părere au despre criteriile de selecție impuse de ministerul Educației pentru participarea la orele remediale. Aceștia au spus că deși nu au avut probleme tehnice sau legate de conexiunea la internet și nu sunt nici în pragul corigenței, și-ar fi dorit să poată participa la recuperarea materiei, deoarece simt că ar mai putea clarifica anumite părți pe care nu le-au înțeles atât de bine.

„Dacă nu ești corigent, într-adevăr, înseamnă că ai prins câte ceva și nu ai neapărată nevoie de recuperare. Totuși, ar trebui să ai permisiunea să participi dacă simți că ai anumite lipsuri. Nu ar trebui să fii împins de la spate să refaci materia, dar nici să fii obligat să nu o faci, dacă tu simți nevoia”, spune Gabriel, elev în clasa a X-a.

Eu nu sunt în pragul corigenței. Totuși, la unele materii, cum ar fi matematica, aș vrea să mai fie explicate unele lecții sau exerciții. Eu personal am simțit că am nevoie de ore în plus pentru că aveam nedumeriri la unele lecții la matematică. Pot spune că orele online mi-au afectat notele, dar nu la toate materiile. Asta a fost la început până m-am acomodat”, a explicat Daria, elevă în clasa a V-a.


Comentarii Facebook