EVALUAREA NAŢIONALĂ 2016. Subiect controversat primit la matematică

 

Un subiect de la proba de matematică este considerat controversat de mai mulţi profesori, elevi şi părinţi.

 

Formularea i-ar fi indus în eroare pe elevi. 

 

În problema respectivă este dată o diagramă care prezintă repartiţia notelor obţinute la un test la matematică de elevii unei clase a VIII-a dintr-o şcoală. Cerinţa este următoarea: ”Conform diagramei, numărul elevilor care au obţinut nota 5 la acest test este egal cu...”, scrie Mediafax.

 

S-au încurcat!”, a explicat mama unul elev de la Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc”. ”Nu au înţeles exact cum se citeşte diagrama fiindcă nu era clar precizat care sunt notele şi care şir este numărul de elevi. Suntem câţiva care ne gândim să contestăm”, a spus aceasta.

 

Diagrama nu este complet enunţată pentru că nu se specifică în axa OX notele elevilor şi în axa OY, numărul de elevi. De aceea, unii elevi au citit invers diagrama şi nu le poţi cere în condiţii de examen să gândească ca un adult. Vor fi probabil zeci de mii de contestaţii pe acest subiect şi cel mai simplu ar fi să să plece o notă de la Comisia Centrală de Examen către centrele de corectare prin care să li se ceară să acorde punctajul prevăzut indiferent în ce mod au citit elevii diagrama”, a explicat profesorul Ştefan Vlaston.

 

Rezultatele de la Evaluarea Naţională se vor afişa vineri, 1 iulie.

Comentarii Facebook