Duminica 22 Decembrie

Explicații CLARE privind scandalul parcării de la Aeroport Cluj. Oficial GOTO Parking: ”Noi și acum vrem să facem parcarea supraterană”


Contractul de concesiune a parcării de la Aeroportul Cluj, care presupunea, în 2011, construirea unui hotel și a unei parcări supraterane, s-a transformat într-un război al dezinformărilor.

Adevărul este că firma UTI, care a câștigat concesiunea nu a putut face hotelul și parcarea supraterană, pentru că autoritățile județene, în speță Consiliul Județean Cluj, nu au pus la dispoziție terenurile asumate prin contractul semnat în 2011. Instanța de judecată a stabilit aceste lucruri în urma unei sentințe definitive. 

Firma UTI, conform instanței, a rămas cu parcarea din fața terminalelor, concesionate în 2011. Din 2019, toată afacerea a fost preluată de GOTO Parking, iar parcarea a fost modernizată la cheie. 

Vasile Godîncă-Herlea, cofondator Impetum Group, care administrează GOTO Parking, a discutat cu reporterul Știri de Cluj, explicând pe larg toate aceste lucruri.

Reporter: Parcarea a fost preluată de UTI în 2011. La evenimentul de atunci au participat autoritățile, Primăria, Consiliul Județean Cluj și Aeroportul, toată lumea fiind încântată de colaborare. Cu ce gânduri s-a plecat atunci la drum?

Vasile Godîncă-Herlea, cofondator Impetum Group (foto): Atunci a fost un consens. Realitatea este că această concesiune a fost inițiată de către Aeroportul Cluj, în 2010, ei au cerut acest lucru. Investiția a fost destul de mare și cu niște puncte foarte importante. Pe parcurs au intervenit tot felul de evenimente. Eu pot să vă spun că, în 2019, când am preluat noi parcarea, am fost bine primiți, pentru că noi suntem investitori privați. Această parcare este una dintre investițiile Impetum Group și noi avem o viziune ca tot ceea ce preluăm să facem remarcabil. Noi, chiar de când am preluat, ne-am implicat în toate aspectele acestei parcări, în management, în marketing, în investiții. Inclusiv am făcut acest rebranding, de la UTI la Goto Parking. Intențiile sunt foarte bune și sunt de continuare și de dezvoltare a acestei parcări.

Rep: UTI trebuia să facă un hotel și o parcare supraterană. Unde s-au blocat lucrurile? 

Vasile Godîncă-Herlea, cofondator Impetum Group: A fost un contract care avea trei obiective mari de realizat. Primul obiectiv a fost parcarea la sol, care este în fața terminalelor și acolo trebuiau o să fie create 530 de locuri de parcare. Al doilea obiectiv a fost în aceeași parcare, în zona de vest, unde trebuia să se facă o parcare supraetajată. Al treilea obiectiv a fost realizarea unui hotel de 4 stele. 

1659362476463.jpeg

Adevărul este că Aeroportul a demarat studiul de fezabilitate pentru extinderea parcării și de construire a unei parcări etajată. Ulterior, s-a extins acest studiu de fezabilitate și la construirea hotelului și s-a organizat o licitație, la care grupul UTI, prin UTI Facility Management, a participat, fiind singura firmă prezentă, care și-a asumat investițiile prevăzute în caietul de licitații. Deci nu concesionarul (n.red. UTI) a negociat ceva. El a respectat un caiet de sarcini generat de Aeroport, asumat de Consiliul Județean Cluj, care a fost și organizatorul licitației. În ultimă instanță și UTI și-a asumat această adjudecare de licitație. Condiția era ca, după ce se semnează contractul de concesiune, să se genereze o companie de proiect și aceasta a fost UTI Parking and Hotel Management, pentru că era activitatea ce urma să se desfășoare: de parcare și hotel. 

Rep: Dacă exista această dorință, de ce nu s-a mai făcut hotelul și parcarea supraterană?

Vasile Godîncă-Herlea, cofondator Impetum Group: Prin acest contract, semnat în 20 aprilie 2011, s-a încheiat procesul verbal de predare-primire a amplasamentelor. Cele trei amplasamente nu au putut fi predate toate trei și s-a predat doar amplasamentul parcării la sol, din fața Aeroportului. Acesta este și acum administrat de noi. Amplasamentul pe partea cu hotelul a avut probleme. Acolo este un teren al Consiliului Județean Cluj, dar nu exista acces la calea publică sau la Aeroport. Și trebuia să treacă pe un teren al Avia Trans, o companie privată. A existat un litigiu în justiție pentru a se recunoaște calea de acces. Prin urmare acel teren nu a putut fi predat și nu s-a putut face hotelul, pentru că s-a pierdut procesul.

ca51c4babfa0e37a106d0e5cde64bbbf.jpg

De asemenea, în parcarea de Vest, cum îi spunem noi (zona din dreapta cum intri în parcarea de la Aeroport, lângă fostul terminal), erau cinci pavilioane care erau folosite de diverse instituții: SRI, Poliția de frontieră, Vama. La fel, UTI a cerut să fie eliberat terenul, pentru că nu putea firma să-i evacueze pe cei de acolo. Trebuia să le pună Aeroportul alte spații la dispoziție și apoi să demoleze acele construcții, pentru a se putea construi parcarea supraterană. Nu s-a întâmplat nici acest lucru. 

A mai apărut o situația între timp. După semnarea contractului, în 2011, pentru că edificarea Terminalului Plecări și a corpului de legătură au întârziat puțin, Aeroportul a solicitat Consiliului Județean Cluj să amâne eliberarea și demolarea acelor construcții, pentru că ei nu aveau unde să pun la dispoziție alte birouri. Pentru o perioadă de cinci ani s-a cerut această amânare și a fost acceptată. Deci, construirea parcării supraterane s-a amânat.

În 2011, s-a semnat un act adițional cu Consilul Județean prin care s-au suspendat cele două obligații, de construire a hotelului și de amenajare a parcării supraterane, fără a fi vina UTI.

Așa cum am spus, la partea de hotel s-a pierdut litigiul cu Avia Trans. Pentru că nu exista cale de acces, acel obiectiv nici nu a mai putut fi realizat, decât poate în altă parte.

În același timp, în privința parcării supraetajate, au continuat să fie unele adrese prin care s-a cerut să se elibereze și să se predea amplasamentul, pentru a se face investiția. Totul a culminat cu două adrese. Una în 5 iulie 2016, prin care UTI a transmis Consiliului Județean Cluj că rezoluționează parțial contractul pentru că nu s-a predat terenul. Această adresă nu a avut niciun răspuns. În schimb, după un an, în 2017, Consiliul Județean Cluj a dat o adresă către UTI, prin care a spus că instituția rezoluționează întregul contract, pentru că UTI nu și-ar fi îndeplinit obligațiile. Acea notificare a fost atacată în justiție și, după numeroase procese, avem o sentința civilă pe fond, în 2018, prin care s-a constatat că acest contract este rezoluționat parțial, pentru cele două obiective (hotel și parcare supraterană), din culpa nepredării amplasamentului pentru realizarea lor. Și atunci, contractul rămas în vigoare a fost doar contractul de exploatare și amenajare a parcării la sol. Cea pe care o avem noi, cu 530 de locuri. Când am venit noi, în 2019, am făcut un audit la ceea ce s-a întâmplat și am preluat acest contract de concesiune în stadiul în care era statuat de justiție, nu de altcineva.

Rep: Datele arată că este culpa autorităților, lucru admis și de justiție. De unde a pornit această dușmănie față de firma pe care o reprezentați?

Vasile Godîncă-Herlea, cofondator Impetum Group: Nouă ni se pare că dușmănia a început foarte recent, după ce am intrat noi în afacere și, de atunci, au început tot felul de adrese venite în special din partea Aeroportului, în care ne notifică despre diferite aspecte. Printre cele mai grave obstrucționări mi se pare că a fost încercarea de a întrerupe utilitățile la parcare. Prima dată în 2021, iar a doua oară în 14 martie 2023 la ora 17:15, când am primit o adresă prin care eram anunțați că în dimineața următoare se întrerupe furnizarea curentului electric. Noi ne-am alarmat, ne-am gândit la călători, pentru că, dacă se ridică bariera, va fi un haos total. 

Ne-am mobilizat și seara târziu, la 22.00, am dat un comunicat prin care anunțam pasagerii să vină a doua zi puțin mai devreme la avion, pentru că s-ar putea să fie probleme având în vedere notificarea dată.

Rep: Dar nu aveați prin contract asigurarea accesului la utilități?

Vasile Godîncă-Herlea, cofondator Impetum Group: Caietul de sarcini a prevăzut că firma concesionară (n.red. UTI) trebuie să se racordeze la rețeaua Aeroportului. E o decizie logică, pentru că noi avem un contract de 45 de ani, însă după ce plecăm, parcare rămâne la dispoziția Aeroportului și parcarea nu poate avea un contract la utilități separat. 

Am făcut inclusiv o adresă către Aeroport, prin care le-am spus că ceea ce fac este un atentat la siguranța aeroportuară. GOTO Parking nu putea să asigure securitatea parcări, neavând acces la rețeaua de electricitate. I-am anunțat că nu mai avem niciun control asupra parcării, iar controlul parcări nu este ca un control obișnuit ca la orice parcare, ci controlul parcării în Aeroport înseamnă că noi trebuie să știm în orice moment cine a intrat și cine a ieșit, iar camerele de supraveghere din parcare sunt conectată la sistemul de securitate al Aeroportului. 

A doua zi dimineață am primit o înștiințare privind retragerea adresei de întrerupere a alimentării cu energie electrică. Au spus că a fost o încurcătură.

Având în vedere experiența din 2021, am făcut deja cerere să ne instalăm propriile transformatoare de energie electrică, ca să putea face față situației. 

Rep: Firma pe care o reprezentați a preluat concesiunea parcării în 2019. Cât ați investit?

Vasile Godîncă-Herlea, cofondator Impetum Group: După 2019, noi am investit 3,5 milioane de lei. Am preluat parcarea la sfârșitul lui 2019 și, în martie 2020, a intervenit pandemia, iar în doi ani de zile a fost o perioadă foarte mare spre zero. În 2020 și 2021, au fost pierderi mari, dar noi ne-am asumat investițiile. Am preluat o parcare care nu era iluminată, o parcare unde existau niște bariere, dar erau fără sistem de recunoaștere a numerelor, fără sistem de management al întregii parcări, fără sistem de supraveghere performant, iar în perioada pandemiei am făcut aceste investiții. Am implementat un sistem de iluminat performant, am introdus sistemul de management al barierelor, cu recunoaștere a numerelor. Am lucrat foarte mult pe zona de plăți, astfel încât acum avem și casier, dar și 5 automate de plată. În plus, avem aplicația YeParking și am integrat și plata prin QR. Scanezi, plătești, nu mai stai la cozi, nu mai pierzi timpul și poți pleca.

Avem WIFI în parcare.

Ne-am concentrat foarte mult și în zona aceasta de a face parcarea verde. Avem deja două locuri de încărcare și avem planuri să mărim numărul locurilor.

Ne dorim să oferim o parcare verde și digitalizată.

Pe lângă aceste investiții, mai sunt și sumele alocate administrării și întreținerii infrastructurii, adică în fiecare an trebuie redesenate locurile și făcute lucrări de asfaltare, adică încă circa 1,5 milioane de lei pe an.

Acestea sunt investițiile. Important este să întreținem foarte bine parcarea. Aceasta este marca noastră. Noi suntem absolvenți de facultate din Cluj și ni se pare că Aeroportul, în sine, și parcarea reprezintă poarta de intrare a Transilvaniei. Trebuie să nu-ți fie rușine când cineva aterizează în Cluj-Napoca.

De asemenea,  încheiem parteneriate cu toate evenimentele importante: TIFF, Untold, Sports Festival și este foarte important și pentru imaginea Clujului, ca atunci când vin personalități, să existe un loc în care să fie un spirit european. Chiar dacă sunt discuții, noi oferim o experiență unică, valoroasă și plăcută. Îi ținem departe pe călătoti, vizitatori de toate problemele pe care le avem în spate, cu adrese și litigii.

Rep: Cu toate acestea cei de la Aeroport au deschis un proces și v-au luat din parcări. Care este situația acum?

Vasile Godîncă-Herlea, cofondator Impetum Group: Parcarea din fața terminalelor a fost administrată de UTI, inclusiv partea de vest (spre Cluj-Napoca). Trebuiau să fie făcute 530 de locuri de parcare în partea de est, dar situația faptică era puțin diferită de ceea ce se întâmplă acum. Sensul giratoriu trebuia să fie mult mai în față. Accesul vechi trebuia să fie închis. Trebuiau să fie locuri de parcare și acolo.

Pe parcurs, pentru că trebuia să fie făcută parcarea supraterană și lumea se înțelegea bine, nu a pus nimeni problema acestor locuri de parcare pierdute. Atunci, UTI exploata 630 locuri. Adică 530 ale noastre și 100 de locuri ale Aeroportului. Numai că, din 2019, au început să apară o serie de rezerve că parcarea aceea (din zona de vest) ar trebui să fie a noastră. Așa că nu am făcut modernizări și acolo, pentru că nu am avut autorizații. Nu am avut autorizație de asfaltare. Dacă mergeți în parcarea de vest (n.red. din fața vechiului terminal) veți vedea cum era parcarea înainte să facem noi investiții, comparativ cu cea din fața noilor Terminale, care este ultra modernă. 

Partea aceea este administrată acum de Aeroport. Noi am considerat că trebuie să o administrăm noi, pentru că, din punctul nostru de vedere, prin contractul de concesiune nu s-a alocat un lot anume, ci o activitate de administrare a parcării. Adică tot ceea ce e parcare la Aeroport. Noi am zis că parcare înseamnă tot ce e aici, iar instanța a considerat că nu este așa. Așadar, s-a pierdut parcare de Vest, dar în paralel Aeroportul și-a mai făcut două parcări, una mai spre este și cealaltă spre vest.

Rep. Ați atins un nou punct sensibil. Cum vedeți toată avalanșa aceasta de parcări. Aeroportul Cluj are acum 3 parcări. Una în Est, alta în Vest și partea luată de la GOTO. Ați vrea să vă implicați în modernizarea lor?

Vasile Godîncă-Herlea, cofondator Impetum Group: Ei au 800 de locuri de parcare și noi avem 450. Sunt 1250 de locuri de parcare acolo. Eu aș încerca să mă pun în postura unui cetățean care întrebă: ”Ar trebui să fie locurile Aeroportului sau ale unui privat?”. Răspunsul poate fi văzut din mai multe perspective. Se vede modul în care sunt amenajate cele trei parcări ale Aeroportului și parcarea noastră. La ei, marcajul este făcut pe pietriș, iar, în parcarea dinspre Apahida, e o parte pe asfalt și, pe o parte, marcajul e chiar pe pământ. Sunt locuri hașurate cu vopsea pe pământ. Nu există iluminat. La noi iluminatul este din 10 în 10 metri. La ei, în parcarea de Vest, mi se pare, nu este deloc iluminat și în parcarea de Est sunt niște becuri pe colț, foarte puține. 

Nu mai spun de partea carosabilă și nu mai spun de bariere, de modalități de plată, pentru că acolo totul este manual sau aproape manual. În partea de Est și cea de Vest este ceva automat, dar tot așa cu tichet. Din perspectiva modului în care este întreținută și a interesului de a oferi o experiență plăcută nu stau așa bine lucrurile. 

Rep: Concret, dvs ce propunere ați avea?

Vasile Godîncă-Herlea, cofondator Impetum Group: Noi propunem să gestionăm noi toate parcările, în concesiune. Propun concesiunea pentru că este de recuperat investiția. Investițiile în parcare sunt făcute din banii noștri, ai investitorilor. Investițiile în parcările gestionate de Aeroport sunt făcute din bugetul Consiliului Județean Cluj, adică din banii clujenilor. Consiliul Județean Cluj beneficiază de 66 de mii de euro redevență anuală de la GOTO. 

Partea asta de cifre nu este cea mai relevantă. Cel mai relevant este că acesta este un serviciu public, care trebuie să fie profesionist și calitativ. Eu m-aș uita dincolo de redevență, mai mare sau mai mică, m-aș uita cum arată această parcare și cum arată alte parcări. Prin urmare dacă mi-aș da eu cu părerea, și ca cetățean și ca investitor, atunci aș zice că privatul administrează mult mai bine decât statul, indiferent că este o instituție locală. Asta este o chestiune general valabilă. 

Rep: Legat de parcarea supraterană, în momentul de față mai sunt uși deschise pentru o eventuală discuție? Ați discutat cu cineva?

Vasile Godîncă-Herlea, cofondator Impetum Group: Noi sperăm că sunt deschise. Dacă mă întrebați astăzi, dacă GOTO ar face parcare supraterană, vă spun sincer că ar face. Dacă ar fi deschidere și dorință pe toate căile legale, noi suntem dispuși să facem această parcare supraetajată. 

Culmea, acum este liber și terenul unde în 2011 erau diverse construcții. După 2019, s-a reușit să se demoleze construcțiile de acolo. Amplasamentul este liber pentru construit. Ceea ce nu am reușit noi, au reușit alții. Nu mă pronunț de ce și cum.

La nivelul de obligații de contract de concesiune, parcarea supraterană trebuia să aibă 1500 de locuri de parcare, pe previziunile de trafic din 2011. Aici este vorba despre o colaborare instituțională, pentru un bine comun. Consiliul Județean este proprietarul terenului. El trebuie să pună la dispoziție terenul, iar Aeroportul și călătorii sunt beneficiarii. Trebuie să fie un schimb de informații. Eu degeaba spun 2.000, 3.000 de parcări supraterane, dacă Aeroportul are previziunile lui de călători. În 2010 se consideră că ar fi suficiente 1500 de locuri în parcarea supraterană și încă undeva la 500 la sol, deci 2000 de locuri puteau să fie ok. Acum nu mai îmi dau seama dacă aceste cifre mai stau în picioare. 

Rep: Revenind la contractul mare. Consilierii județeni vorbesc mult despre posibilitatea rezilierii contractului pentru această parcare. Este posibil așa ceva?

Vasile Godîncă-Herlea, cofondator Impetum Group: Dacă se discută oportunitatea rezilierii contractului, atunci aceasta poate fi analizată. Părerea noastră este că avem un contract și că respectarea lui, în contextul în care este consfințit și de o instanță de judecată, este vitală. Rezilierea înțelegerii ar aduce o nesiguranță a circuitului civil. Ce încredere mai putem avea noi? Ei și-au asumat că avem 45 de ani aceste obligații reciproce, acest contract, noi nu l-am neglijat, iar din partea cealaltă vine rezilierea? Nu cred că ar fi un semnal potrivit pentru modul în care operează statul. Nu este un semnal pozitiv. 

Noi nu le-am dat motive. Parcarea asta e ca și grădina noastră. Noi o îngrijim pentru că suntem un bun administrator. În subsidiar, noi avem grijă ca toate literele din acest contract să fie respectate la liniuță. Acum, că există notificări de la Aeroport, noi le luăm ca atare și răspundem și remediem, dacă există așa ceva.

Rep: Una dintre reclamațiile de la USR Cluj era că nu asigurați parcările gratuite pentru persoanele cu handicap. Care este adevărul?

Vasile Godîncă-Herlea, cofondator Impetum Group:  Este un subiect destul de dezbătut. Vă pot explica pe scurt. Subiectul cu persoanele cu dizabilități este că noi le oferim 12 locuri de parcare, cât prevede legea și acestea sunt mereu libere.

În partea de gratuitate, ei au gratuit 24 de ore fără niciun fel de justificări. Peste 24 de ore, indiferent cât, am cerut o mică dovadă că folosesc acea parcare în interes medical sau de recuperare. De ce am făcut acest demers, pentru că uneori se mai exagerează! Am avut un caz, în care o persoană a parcat mașina 55 de zile. Una este să fie o parcare, undeva la mall și lași mașina, dar nici acolo nu poți face asta, și alta e parcarea Aeroportului, unde sunt și alte persoane cu dizabilități care au nevoie. Locurile sunt limitate, deci nu ar trebui să fie permis să lași acolo mașina două luni de zile. Am încercat cumva să folosim această parcare. Dacă mergi la Căciulata pentru tratament, poți lăsa mașina și 55 de zile, totul e gratuit. Nu cerem o justificare ștampilată, ci pur și simplu să arate că a fost cu bilet de tratament. Dar dacă lași mașina 55 de zile, fără nicio justificare, nu e normal.

Pe luna mai 2023, au fost 200 de persoane cu dizabilități, care și-au parcat mașina la Aeroport, iar din acestea au plătit parcarea 6 persoane, pentru că au depășit cele 24 de ore și nu au putut arăta că au fost la tratament. 

Dacă cineva se duce la medic, poate lăsa mașina pe viață, dar dacă nu se duce, atunci trebuie să lase parcările gratuite libere pentru alții care merg la medic. Trebuie să le dăm prioritate acestora. 

Rep: De ce credeți că politicienii nu au zis nimic despre cei 100 de angajați de la Aeroportul Cluj care parchează gratuit?

Vasile Godîncă-Herlea, cofondator Impetum Group: La momentul la care s-a făcut concesiunea, ideea era că toată parcarea va fi gestionată de un privat. Prin urmare, e normal că Aeroportul nu mai avea locuri și s-au acordat aceste 100 de locuri pentru angajați, care trebuiau să fie suplimentate proporțional pe măsură ce se construiau cele 1500 de locuri în parkingul suprateran.

Acum, după 13 ani, ei deja au mult mai multe locuri de parcare decât noi. Sunt 800 de locuri la ei și noi avem 450 de locuri de parcare. Dar, încă o dată, este contractual, este dreptul lor să folosească acele locuri (n.red. cele 100 gratuite). Unde era un pic problema noastră este că, până de curând, acum vreo două luni de zile când chiar am predat parcarea de Vest, intrau 150 de angajați, nu 100.

Atunci am pus limită la 100. I-am rugat să nu mai parcheze chiar în fața terminalelor, unde ar trebui să fie locurile pentru călători, ci mai spre vest. În niciun caz nu au respectat. Avem corespondență și nu s-a respectat. Cele mai bune locuri dimineața sunt ocupate de angajații Aeroportului. Le-am mai propus că, dacă au parcarea Aeroportului în Est și Vest, să închiriem noi 100 de locuri la ei și le plătim chirie pe ele, pentru a avea liber aici în fața terminalelor. Inclusiv această propunere a fost refuzată.

Ideea este că au dreptul la cele 100 de locuri. Nu contestăm, pentru că așa este contractual, dar premisele care au stat la baza acestei înțelegeri nu mai subzistă și credem că ar trebui să dăm prioritate călătorilor. Aici este un pic de dispută, vis-a-zis de cele 100 de locuri.

Nu vă ascund că am prins un taximetrist care folosea cartela oferită angajaților Aeroportului. Prioritatea GOTO Parking este calitatea serviciilor oferite călătorilor. Punct!

Rep: Comparativ cu alte aeroporturi din România, cum vă situați la capitolul tarife de parcare?

Vasile Godîncă-Herlea, cofondator Impetum Group: Noi avem, și asta mi se pare foarte important, 15 minute gratuite. Cine vine la Aeroport să lase pe cineva, nu plătește nimic. 20 de minute costă un leu, 30 de minute costă 8 lei, iar prima oră costă numai 11 lei. Dacă e să comparăm cu parcarea de la Otopeni, de scurtă durată, acolo nu e nimic gratuit, iar o jumătate de oră costă 10 lei și ora costă 20 de lei. 

Dacă ne uităm comparativ cu parcarea Primăriei Cluj-Napoca, la noi 24 de ore costă 72 de lei, în parcarea Primăriei, dacă stai 24 de ore, costă 100 de lei. 

Altă comparativă este că, dacă mergeți la București o zi, este mai ieftin să veniți cu mașina și să o lăsați la Aeroportul Cluj, decât să plătiți Uber sau Bolt din Mănăștur sau din Zorilor și să plătiți drumul înapoi. 

Există aceste facilități de gratuitate, de 15 minute, care nu este puțin și oferă șansa celor care vin să îi lase pe cei dragi să intre în parcare și să plece, fără a plăti nimic. 

În plus, dacă diferențele de calitate a serviciilor ar fi neesențiale și prețurile ar fi atât de mari, atunci nu ar fi plină parcarea GOTO. 

Rep: Care ar fi propunerea dvs de colaborare?

Vasile Godîncă-Herlea, cofondator Impetum Group:  Aproape că ne-am resemnat cu această stare de permanentă tensiune. Nu știu cum poate fi rezolvată. Noi încercăm să ne vedem de treabă. Suntem pe termen lung aici. 

Noi vom face demersuri la Consiliul Județean Cluj în continuare, pentru că ni se pare oportun și pentru imaginea Clujului să preluăm și celelalte parcări în gestiune privată. Despre tensiuni, nu am o soluție astăzi! Dacă vom vedea o soluție, vom veni către Aeroport și către Consiliul Județean Cluj și vom sta la discuții.

Noi cu Consiliul Județean Cluj nu avem conflict. Problemele sunt dinspre Aeroportul Cluj. Consiliul Județean Cluj este victimă colaterală. Tensiunile apar în relația cu Aeroportul. Nu avem o soluție acum. Noi suntem deschiși solicitărilor Aeroportului.

Instituțiile statului trebuie să vadă lucrurile puțin mai din perspectivă și să încurajeze inițiativă privată. În toate țările cu economie de piață, statul se restrânge la activitățile strategice și restul activităților se bazează pe investițiile private. Noi ne dorim să investim în continuare. 

Comentarii Facebook