Fany și alți 4 trasportatori cer ANULAREA hotărârii CJ Cluj care aduce RATUC -ul în Florești, Baciu, Ciurila, Chinteni și Apahida
Cinci firme au contestat la Prefectura Cluj hotărârea Consiliului Județean (CJ) Cluj prin care traseele de transport public din comunele Florești, Baciu, Ciurila, Chinteni și Apahida au fost scoase de la licitație.
Este vorba despre firmele GVP, Ovid Trans, Fany, Favorit Trans şi MV Trans, care îi cer prefectului Gheorghe Vușcan să constate nelegalitatea hotărârii și să reincludă traseele la licitația care ar urma să înceapă în 23 octombrie.
”Consiliul Judeţean Cluj nu avea nici un temei legal pentru a scoate traseele din Zona Metropolitană de la licitaţie. E vorba de o licitaţie la nivel naţional pentru transport intrajudeţean. Îmi pare rău că cei de la Consiliul Judeţean nu cunosc Legile. Vom cere şi daune. O situaţie similară s-a petrecut la Vâlcea şi ţin să vă spun că acolo transportatorul a câştigat procesul. Soluţia nu este ca cei de la Consiliul Judeţan să scoată traseele şi apoi să le atribuie prin încredinţare directă către RATUC. Soluţia este ca RATUC să se transforme în SA în timp util şi să participe la licitaţie”, a declarat Cristi Măhălean, directorul Fany, citat de Gilău-florești.ro.
”Încercăm să sprijin dorinţele cetăţenilor din Zona Metropolitană, aşa că am eliminat traseele din Zona Metropolitană. Dar există un risc. Asociaţia metropolitană de transport va avea un răgaz de 3 luni pentru a se pune la punct, din punct de vedere legal şi logistic pentru a fi capabilă să asigure transportul în comun în Zona Metropolitană. E un dead line de trei luni, apoi scoatem traseele la licitaţie dacă nu se rezolvă pe Asociaţia de Transport Metropolitan”, a spus preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Horea Uioreanu.
Transportul în Florești, în 2013, va fi asigurat tot de Fany, până la finele anului.
Directorul RATUC Liviu Neag a declarat la emisiunea Știri de Cluj LIVE, difuzată în fiecare joi, de la ora 19.00, de ȘtirideCluj.ro, că au fost stablite și tarifele pentru zona Florești și Apahida.
7 Comentarii
Ideea ar fi sa mergem spre un transport unificat intre Cluj si zona metropolitana, la fel ca in orice oras civilizat din Europa care are dimensiunile Clujului. Un transport in comun metropolitan ar incuraja oamenii sa se stabileasca in zonele metropolitane si ar creste gradul de dezvoltare a acestora.
Cred ca e bine ca o singura entitate sa gestioneze… Citeste mai departe
Niste tâmpiți ăștia cu firmele lor private cu tot. Mă refer la idioții de la MV Trans.. Au venit ei din Pitești să claxoneze fetele pe stradă din bus și să se bată cu călătorii. Să meargă acolo le țărănimea lor.
- Ideea cu RATUC e foarte bună, măcar ști unde să faci o sesizare și totuși mai ai speranțe să fi băgat în seamă. Aici încă, unde faci… Citeste mai departe
DACA VOR INTRA CEI DE LA RATUC IN FLORESTI SI CETATEA FETEI ATUNCI VOM CIRCULA CA IN TRECUT INGHESUITI CA PE VREMURI
fiti mai buni ca pret, comfort, amabilitate, varietate de servicii.
atunci calatorii va vor alege pe voi.
asta e o conditie de baza in economia de piata REALA.
Ce economie de piata? Ca era monopol privat impus de stat, nu era concurenta.
daca vor avea servicii si preturi mai bune, ar trebui sa le ia fata ratucului.
daca nu, nu.
ai citit ce scriu si cei de mai jos?
degeaba va agitati , la cata po****tie este in Floresti si Apahida nu aveti cum sa fiti competitivi , se vede din avion ca nu faceti fata nici ca si pret si nici ca si autobuze