Miercuri 27 Noiembrie

Floreștenii s-au trezit cu rahatul în stradă! După șobolani urmează alt CALVAR / UPDATE: ”Vina e a floreștenilor”

 

Canalizarea a refulat la ansamblurile rezidențiale din Florești, iar oamenii au ajuns să epuizeze rezervele de apă plată de la magazine, pentru că au rămas și fără apă potabilă. 

 

De cateva saptamani, in majoritatea ansamblurilor rezidentiale din localitatea Floresti exista o mare problema cu sistemul de canalizare: canalele refuleaza, atat pe strada cat si in locuinte, fapt pentru care in zona adie un miros groaznic si o mizerie de nedescris. Va dati seama cat de placuta este imaginea unui canal care se scurge in voie pe strada.

 

Ca si cum nu ar fi de ajuns, din cate se pare, Compania De Apa Somes a hotarat sa rezolve problema foarte simplu, prin sistarea furnizarii de apa potabila.

 

Astfel, in cursul zilei de ieri, DUMINICA 01.03.2015, incepand cu ora 12:00 si pana la 21:00, o mare parte a Florestiului a fost vaduvita de apa potabila. Din cate se aude, se pare ca stimabilii de la companie nu reusesc sa faca fata cu intretinerea sistemului de canalizare si astfel au considerat ca ne e mai bine fara apa potabila. E inadmisibil ca intr-o zi de duminica sa nu beneficiezi de apa O ZI INTREAGA! Asta in conditiile in care nici macar nu au avut bunul simt sa faca un anunt ca sa ne pregatim. Aseara, in jurul orei 19:00, nu mai gaseai apa plata la magazinele din zona. Nesimtirea lor a continuat cand nu au avut bunul simt nici sa raspunda la telefoanele de urgenta unde se pot anunta eventualele deranjamente.

 

E inadminisibil ca o comunitate atat de mare cum este cea din Floresti sa fie efectiv batjocorita de o companie de stat. Va rog sa publicati relatarile mele, in speranta ca cineva, undeva, va trage macar pe cineva la raspundere”, ne-a relatat Cristi Dulca.

---------------

UPDATE

 

Compania de Apă Someș susține că vina pentru situația din Florești o poartă locuitorii, care nu știu să folosească sistemul.

 

Canalizarea localitatii Floresti face fata utilizarii ei in conditii normale, Compania de Apa SOMES preluand si realizand dotari inclusiv ale numarului mare de statii de pompare ape uzate realizate necorespunzator de catre dezvoltatorii imobiliari din zona. Compania a infiintat chiar o echipa speciala destinata intretinerii cotidiene a acestor statii de pompare ape uzate in Floresti.

 

Problemele recurente cu care se confrunta echipele de intretinere – cu impact asupra functionarii in bune conditii ale canalizarii si acestor statii de pompare ape uzate - sunt din pacate reprezentate de modul gresit in care locuitorii din zona inteleg rostul canalizarii.

 

In acest sens, Compania a demarat acum cativa ani doua campanii de constientizare pornind cu precadere de la problemele de utilizare a canalizarii din Floresti: Campania “Toaleta nu este tomberon” si campania privind efectele seului animal si uleiului alimentar uzat deversate in canalizare (unde de fapt nu ar trebui sa ajunga). Ambele campanii s-au concretizat in communicate, articole de presa, afise postate la toate condominiile, fluturasi atasati la factura, emisiuni audio-vizuale, buletine informative in format electronic insotite de fotografii cu multele materii si material care nu ar avea ce cauta in canalizarea menajera.

Din pacate se pare ca aceste campanii nu dau rezultate.

 

La sfarsitul de saptamana trecut a fost doar unul din multele episoade in care statiile de pompare ape uzate de pe strazile Florilor si Porii din Floresti s-au blocat datorita infundarii pompelor cu materii si materiale care nu aveau ce cauta in canalizare,  aruncate de locatari in toaleta, ajungand apoi in canalizare si oprind functionarea statiilor de pompare. Atasat va transmitem doar cateva din fotografiile luate cu ocazia interventiei grele care a avut loc in aceste locatii sambata si duminica. Din nefericire, pentru a se putea interveni la decolmatarea statiilor de pompare ape uzate, a fost necesara oprirea alimentarii cu apa pentru a se opri evacuarile din locuinte , in conditiile in care in fosele in care sunt plasate pompele, lucra personalul nostru.

 

Fiind vorba de o avarie, chiar daca ea a fost la sistemul de canalizare, nu a fost posibila anuntarea in avans a intreruperii apei, asa cum Compania de Apa SOMES o face (prin afise la condominii, communicate, postare pe site, buletin informativ la toata media etc) atunci cand este vorba de lucrari planificate.

 

Dealtfel, in Regulamentului-cadru la nivel national elaborat si aprobat de autoritatea nationala de reglementare in domeniul nostru - ANRSC, transpus si in regulamentul propriu al Companiei noastre aprobat de ADI (Asociatia de dezvoltare intercomunitara ce reuneste reprezentantii autoritatilor locale actionari ai companiei) se stipuleaza ca ”Operatorul are dreptul: a) sa oprească temporar furnizarea apei sau prestarea serviciului de canalizare, fără înştiinţarea prealabilă a utilizatorilor şi fără sa isi asume răspunderea fata de aceştia, în cazul unor avarii grave a căror remediere nu suferă amânare, care pot produce pagube importante, accidente sau explozii, defectiuni ale instalaţiilor interioare ale utilizatorului sau care afectează buna funcţionare a sistemului de alimentare cu apa şi/sau de canalizare.” Aceleasi prevederi sunt cuprinse si in contractul de furnizare/prestare a serviciului din care fiecare client are o copie”, precizează Lucian V. Croitoru, Manager Comunicare&Clienti Compania de Apă Someș.

Comentarii Facebook