Fluctuația de tensiune de ieri le-a distrus electrocasnicele unor clujeni din Dezmir. Ce trebuie să faci ca să primești despăgubiri în aceste cazuri
Este important de știut că solicitările de despăgubiri trebuie depuse cât mai repede, în maxim 10 zile lucrătoare.
Mai mulți clujeni din zona metropolitană, mai exact din Dezmir, s-au plâns că în cursul zilei de ieri, după prânz, a avut loc o supratensiune în rețeaua electrică din localitate.
În urma acestui eveniment, unora li s-au defectat aparatele electrocasnice .
”Mulțumim firmei de electricitate pentru un motor cu inverter ars de la luările voastre de curent. Acuma trebuie să îmi iau altă combina frigorifica. ” a scris un locuitor din Dezmir pe o rețea de socializare.
„La noi mergea lerul ,de două ori s-a întrerupt și s-a stricat. S-a stricat și aparatul de la internet ” s-a plâns alt locuitor din zonă
”Nu am mai pățit așa ceva. Mi s-au iluminat scurt timp decorațiunile interioare, deși erau oprite. Mașina de spălat vase s-a oprit și nu a mai pornit. Am reușit totuși să o repornesc ulterior” a transmis o doamnă din Dezmir.
Unii clujeni s-au hotărât să-și ia masuri de siguranță și au montat stabilizatoare, dar există și unii care au spus că se vor îndrepta împotriva firmei de distribuție de energie:
„Nu e normal sa facem noi investiții. Vă rog să sunați și voi la DEER și faceți plângeri. Faceți reclamație și la ANPC. Noi plătim preț întreg pe un produs pe care trebuie sa ni-l livreze in parametrii. Se trag înapoi să mai instaleze un trafo care sa ducă încărcarea din retea.”
Este bine de știut că se pot obține despăgubiri pentru asemenea cazuri. Procedura diferă de la o firmă furnizoare la alta, dar în toate cazurile analizate de noi depunerea sesizărilor nu poate depăși 10 zile lucrătoare.
Conform Ordinului ANRE nr. 177/2015, despagubirile se acorda atunci cand sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
- deteriorarea receptoarelor electrocasnice s-a produs ca efect al unor supratensiuni accidentale produse in reteaua electrica a OR din culpa acestuia;
- supratensiunile accidentale nu au fost de origine atmosferica;
- receptoarele electrocasnice deteriorate sunt omologate si au fost alimentate cu energie electrica prin circuite corect dimensionate, corespunzatoare din punct de vedere tehnic;
- locul de consum unde s-a produs evenimentul este alimentat cu energie electrica in baza unui contract de furnizare a energiei electrice, incheiat conform reglementarilor in vigoare;
- s-a solicitat in scris furnizorului acordarea despagubirilor in termenul legal.
Tot ce trebuie să facă un client este să depună o cerere de despagubiri. Majoritatea firmelor furnizoare au un formular tipizat pe site pentru asemenea situații.
Daca se constată că cererea e întemeiată, se vor parcurge o serie de pași suplimentari.
De exemplu , pentru clienții Electrica, pentru acordarea despăgubirilor se parcurg următoarele etape. Am colorat cu galben ceea ce trebuie să facă clientul
- transmiterea de către clientul casnic în termen de maximum 10 zile lucrătoare(*) de la data apariției supratensiunii accidentale, a unei cereri scrise pentru acordarea despăgubirilor;
- verificarea de către furnizor în termen de maximum 3 zile lucrătoare a îndeplinirii de către solicitant a condițiilor de acordare a despăgubirilor, respectiv dacă locul de consum este alimentat cu energie electrică în baza unui contract de furnizare a energiei electrice și dacă cererea a fost depusă în termen. Dacă cererea este validată, aceasta este transmisă de furnizor la Operatorul de Retea (OR).
- programarea în termen de 10 zile lucrătoare de către OR, de comun acord cu clientul casnic a datei la care urmează să se verifice locul de consum;
- întocmirea de către OR a procesului-verbal de constatare, după analizarea la fața locului a incidentului reclamat;
- înștiintarea furnizorului de către OR în termen de 3 zile lucrătoare de la verificare, cu privire la acordarea/ neacordarea despăgubirilor;
- transmiterea de către furnizor la clientul casnic în termen de 3 zile lucrătoare a înștiințării primite de la OR;
- depunerea la furnizor de către clientul casnic în termen de 60 de zile lucrătoare(**) de la primirea înștiințării a documentelelor justificative(***) în vederea calculării despăgubirilor, în cazul în care acesta este îndreptățit să primească despăgubiri;
- transmiterea de către furnizor la OR în termen de 3 zile lucrătoare de la primire a documentelelor primite de la clientul casnic;
- stabilirea de către OR în termen de 5 zile lucrătoare a cuantumului despăgubirilor și transmiterea la furnizor a procesului-verbal pentru acordarea despăgubirilor;
- achitarea la client de către furnizor a despăgubirile cuvenite.
5 Comentarii
ati belit *****, o sa va ceara facturile de achizitie de la fiecare echipament, pe care voi nu le aveti, si atunci pa despagubire, daca e mai vechi de 1 an nu va da mai nimic ca e considerat ca a fost folosit si nu mai e nou, prima data tre sa umblii la service uri sa incerci sa-l repari.....va poarta pe drumuri de va sar capacele.....
Lumea Ar Trebuii Sa Știe Că Se Poate Reduce Consumul De Energie Electrică, Dacă Se Scoate Din Priză, Aparatele Care Nu Sunt Necesare, Și Oprite Atunci Când Nu Sunt Necesare:
https://youtu.be/k7dGB3xQp30?si=JYfM-4d6Kw7GxIW9
Becul / Becurile Trebuie Stins / Stinse, Atunci Când Nu Este Necesar Lumină.
Trimiteți… Citeste mai departe
Niste hoți și derbedei, după ce că umfla prețul KW/h după cum vor mușchii lor, nici nu oferă calitate la energie... Te despăgubesc cu toate că e vina lor, DOAR DACA mai ai factura/le pe electrocasnicele avariate.... Recomand celor din Dezmir și din alte zone cu asemenea probleme, cate un mic regulator de tensiune pe electrocasnicele sensibile( fluctuații… Citeste mai departe
În satul Pata se ia în fiecare zi curentul citeva secunde, cit sa dea peste cap toate electrocasnice le, după ce sau adunat semnături și Le-am depus la ei au început să ne abureasca că este din cauza păsărilor care se pun pe cabluri ori din cauza crengilor care ating firele pe traseu. Asta a fost acum 5 ani. De atunci nu sa schimbat nimic. Este o… Citeste mai departe
Leru;-i ler!!!!!