FOTO - 16 autoturisme, blocate în zăpadă în apropiere de localitatea Măguri. Voluntari: „Sub nicio formă nu intrați pe astfel de sectoare de drum”
„Drumul Generalului”, adică drumul dintre localitatea Mărișel și Măguri Răcătău, le-a pus bețe în roate mai multor șoferi în weekendul care tomai a trecut. Nu mai puțin de 16 autoturisme au rămas împotmolite în zăpadă pe acest drum.
16 mașini au rămas blocate, în acest weekend, în zăpadă în apropiere de comuna Măguri, iar zeci de voluntari cu autoturisme de teren au sărit în ajutorul acestora.
„Informați-vă bine despre starea drumurilor pe care urmează să vă deplasați. Nu e vorba doar de celebrele drumuri «Transfăgărășan» sau «Transalpina» ci și de unele drumuri județene (poate mai puțin cunoscute), care din păcate pot sa apară ca scurtături / alternative pe Google Maps (deci fiți cu ochii-n patru la indicatoare)...
- un exemplu ar fi «Drumul Generalului» dintre Mărișel și Măguri Răcătău unde doar in acest weekend 16 masini au cerut ajutorul autoritățiilor și Cert Rescue;
- drumul 107T zis și «Drumul Generalului» (deși este asfaltat, acel drum chiar și vara poate fi problematic in anumite zone, mai cu seamă pe vreme de iarna cu zăpadă şi gheaţă;
- curbe «ac de par», înguste, risc de alunecare și prăpăstii in care orice ieşire în decor devine fatală)”, au transmis reprezentanții CERT Rescue.
Ce le recomandă voluntarii CERT Rescue șoferilor
După cele întâmplate la sfârșitul săptămânii, reprezentanții CERT Rescue au transmis câteva recomandări celor care pleacă la drum în această perioadă, mai ales în zona de munte.
„Dorim să vă atragem atenția asupra unui aspect de importanță critică la deplasarea cu mașina pe vreme de iarnă pe sectoarele de drum închise tempora! Există drumuri care iarna devin aproape impracticabile (inclusiv încercările autorităților de a le curăța pot fi zadarnice).
- sub nici o formă nu intrați pe astfel de sectoare de drum;
- nu riscați doar suspendarea permisului de conducere ci și viața voastră și a celor dragi;
- nici firmele de asigurari si nici Casco nu despagubesc pentru evenimente petrecute pe drumuri inchise circulatiei;
- e suficientă o porțiune cu gheață, cu înclinare ceva mai mare și poziționată mai «ghinionist» lângă o râpă adâncă... și avem rețetă pentru dezastru;
- dați dovadă de civilizație, maturitate și grijă - respectați indicatoarele «drum închis».
Evitați cu orice preț „scurtăturile”
Colegii noștri voluntari vor încerca oricând să vină în ajutorul celor ce au nevoie, uneori riscându-și propriile mașini... sau chiar mai mult... Dar atenție, să nu ajungem cu bună știință să ne punem semenii in pericol, ignorând interdicții legale! Chiar dacă aveți de a face cu cozi și ambuteiaje, nu «fentați»… rămâneți pe drumurile principale, evitați «scurtăturile». Și evident, poate cel mai important aspect, aveți grijă ca mașina să fie bine pregătită pentru vreme de iarnă. Cauciucuri M+S bune, rezervor plin, lanțuri, lopată, eventual săculeți cu nisip... și cârligul de tractare la îndemână”, au adăugat voluntarii CERT Rescue.
Sectoarele de drum închise în perioada 15.12.2022 – 31.03.2023:
- DJ 103 V între pozițiile kilometrice 0+500 m și 6+800 m;
- DJ 105 T între pozițiile kilometrice 14+447 m și 19+064 m;
- DJ 107 J între pozițiile kilometrice 3+800 m și 11+400 m;
- DJ 107 R între pozițiile kilometrice 53+850 m și 58+650 m;
- DJ 107 T între pozițiile kilometrice 5+400 m și 11+600 m;
- DJ 107 T între pozițiile kilometrice 23+600 m și 46 + 600 m;
- DJ 150 între pozițiile kilometrice 44+800 m și 48+800 m;
- DJ 161 B între pozițiile kilometrice 6+100 m și 12+850 m;
- DJ 161 C între pozițiile kilometrice 14+000 m și 20+200 m;
- DJ 161 D între pozițiile kilometrice 30+000 m și 39+300 m;
- DJ 161 E între pozițiile kilometrice 5+000 m și 8+000 m;
- DJ 170 B între pozițiile kilometrice 0+000 m și 8+000 m;
- DJ 103 J între pozițiile kilometrice 12+300 m și 20+200 m;
- DJ 103 Z între pozițiile kilometrice 4+000 m și 8+500 m.
4 Comentarii
16 bucati! Nu unul-doi batuti in cap, ci 16!
Lanturi! Se folosesc cu succes pentru masinile cu tractiune pe o singura punte.
Aceeasi cocalari care merge la munte in slapi si cu mana infipta adanc in koor, ca doar e vara si al o adica vin fraierii de la salvamont dupa ei. Trebuiau lasati in masinile lor de valoare sa le inghete neuronul complet, daca nu is in stare nici sa citeasca avertismentul de drum inchis sau sa gandeasca sa nu urce dupa o ninsoare proaspata un drum ingust… Citeste mai departe
Problema se poate rezolva de la sine. Pur si simplu, sa nu merga nimeni dupa ei sa le tracteze, garantez ca a doua oara vor beli ochii de doua ori inainte sa urce pe un drum inchis. Acu e simplu, te duci pe unde te trece capu si dupa aia ba te plangi la autoritati ba dai telefoane la aia de la CERT 4x4, ca vezi doamne, aia te tracteaza oricum gratis.