Vineri 20 Decembrie

GOTO Parking, firma care a gestionează parcarea de la Aeroport, nu a intervenit pentru că cei 1.800 de muncitori de joi nu erau clienții parcării


GOTO Parking spune că nu are nicio vină pentru incidentul de joi, 19 aprilie, când 1.800 de oameni au intrat în parcarea pe care o gestionează firma și care a fost primită în administrare de la Consiliul Județean Cluj, fiind parcarea aflată în proprietate publică. GTO Parking susține că oamenii nu erau utilizatorii parcării, fiind aduși până acolo de autocare.

Directorul Aeroportului Cluj, David Ciceo, a precizat că a anunțat firma care administrează parcarea pentru a lua măsuri, alături de Poliția Transporturi, dar nimeni nu a făcut nimic.

Parcarea publică a fost dată în administrarea UTI în 2010, pentru a fi modernizată și pentru a se construi un hotel și un parking suprateran. Firma nu a mai făcut nimic, dar a rămas cu concesiunea extrem de profitabilă, circa 10 milioane de euro profit în 9 ani din taxarea celor care intră în Aeroport, cu investiții dintre cele mai mici. Alin Tișe a spus că numai UTI a venit la licitație, așa că s-a selectat această firmă. Anul trecut firma UTI a fost vândută, afacerea parcării fiind foarte profitabilă, fiind cumpărată de GOTO Parking. UTI a profitat de faptul că CJ Cluj a ”uitat” să predea terenurile pentru realizarea investiției și așa nu a mai făcut nimic. Citește AICI detalii.

Profitabilitatea SC UTI Parking & Hotel Management S.R.L.

Untitled.jpg

Din răspunsul GOTO Parking reiese că, dacă muncitorii nu erau clienții parcării, nu ar fi avut voie să o folosească.

Incidentul de ieri (joi, 9 aprilie) s-a produs în spațiul de protectie al terminalului de plecari, iar oamenii respectivi nu erau utilizatori ai parcării, ci erau pasageri care doreau sa folosească serviciile aeroportului. Incidentul s-a produs la momentul sosirii acestora în număr considerabil în fața aeroportului în care nu li s-a permis accesul. 

GOTO Parking nu a avut informații despre existența unor zboruri în data de 9.04.2020. Compania a  solicitat Aeroportului Cluj, printr-o adresă, încă din data din 06.04. informații despre previziunile de zbor pentru 14 zile pentru a se putea coordona cu autoritățile ce au competențe în aplicarea ordonanțelor militare. Aeroportul nu a transmis răspuns la aceste solicitări și nu a informat GOTO Parking despre existența vreunui zbor în data de 9 aprilie 2020. 

Singura informație comunicată de către Aeroport a fost în cursul zilei de 9.04.2020, ora 12.00, la momentul la care deja în fața terminalului de plecări erau un număr ridicat de persoane (aproximativ 1.500), moment la care ni s-a solicitat luarea unor măsuri pentru dispersarea acestor persoane. Menționăm faptul că, la ora aceea era prezentă în incinta parcării atât Poliția cât și Jandarmeria.

Deși activitatea GOTO Parking a fost redusă drastic datorită lipsei pasagerilor din aeroportul Cluj, s-au luat măsuri în vederea limitării extinderii pandemie COVID-19,  realizându-se dezinfecția parcării de către un furnizor specializat în astfel de servicii. De asemenea au fost suspendate plățile în numerar a tichetelor de parcare aceasta derulându-se doar la automatele de plată pentru a se limita contactul personal între clienții parcării și formarea cozilor la casierie. 

Regăsiți anexat acestui email atât adresa trimisă Aeroportului Cluj cât și procesul - verbal ce atestă dezinfecția realizată în parcare. De asemenea am anexat adresa prin care am informat Consiliul Județean Cluj despre poziția Goto Parking cu privire la situația de ieri. 

Aseara s-a realizat o nouă dezinfecție la ora 19.00 și astăzi (vineri, 10 aprilie) s-a repetat procesul, urmând a se relua zilnic cât timp va exista activitate intensă în aeroport.

În continuare, după ziua de ieri, Goto Parking a luat măsuri ce țin de propria activitate pentru evita crearea de aglomerări de oameni. Astăzi, persoanele care tranzitează aeroportul au fost în parcare tot datorită faptului ca aeroportul era închis și nu li se permitea accesul în incinta acestuia. Cu sprijinul Jandarmeriei, în incinta Goto Parking, au fost organizate pasajele pietonale la distanța de 1,5 metri și s-a asigura un flux al pasagerilor ce corespunde cu ordonanțele în vigoare”, susțin cei de la GOTO Parking.

Cu toate că joi nu erau clienții parcării, firma susține că vineri s0-a implicat în organizarea spațiilor de păstrare a distanței, care culmea au fost organizate chiar pe terenul pe care îl administrează, muncitorii devenind clienții parcării.

WhatsApp Image 2020-04-10 at 11.44.59.jpeg

Comentarii Facebook