Duminica 22 Decembrie

Gustul amar rămas în urma școlii online pentru elevii din Cluj: „Școala online nu a fost eficientă”


Ce impresie le-a lăsat școala online elevilor clujeni? Copiii sunt nemulțumiți, dornici să se întoarcă în bănci  și convinși că această perioadă le va afecta viitorul.

Efectele școlii online sunt cunoscute de toată lumea încă de la începutul pandemiei. Până acum, părinții și-au spus nemulțumirile și observațiile, profesorii s-au plâns de cât de greu le-a fost să se adapteze mediului de predare online. Totuși, lumea a uitat să ceară părerea celor mai importanți actori din această poveste „tragică”, elevii.

Așadar, cum a decurs școala online pentru elevii din Cluj?

Știri de Cluj a discutat cu mai mulți elevi din Cluj-Napoca, despre cum au decurs orele online, ce ar fi schimbat în acest proces și cât de mult consideră ei că această perioadă i-a afectat pe viitor.

Primele săptămâni de școală au fost dificile, pentru că îmi pica netul, nu mergea aplicația pe care trebuia să intru la ore sau nu mă auzeau profesorii. Unul dintre dezavantaje ar fi că nu te aud profesorii, nu îi auzim noi pe ei sau chiar te scot, pur și simplu, din oră. Totuși, un avantaj a fost faptul că nu mai trebuia să te stresezi că nu ajungi la școală și că încep orele fără tine”, a explicat Daria, în vârstă de 12 ani.

Am întrebat-o pe Daria care i s-a părut cea mai grea materie pe parcursul școlii online.

Păi, ca pentru orice copil, matematica. Și înainte mi se părea dificilă, dar depinde și de profesor. Adică, profesoara mea nu explică atât de bine și normal că ți se pare greu, din moment ce profesorul nu mai știe un alt mod de a-ți explica acea lecție, cât să o înțelegi”, a spus ea.

Din punctul meu de vedere, școala online nu a fost eficientă, fiindu-mi foarte greu să mă concentrez la ore. Singurul avantaj pe care l-am avut, făcând școală online, a fost că am putut acorda mai mult timp pentru mine și pentru activitățile extrașcolare. Chimia mi s-a părut cel mai greu de înțeles, mai greu decât la școală”, a explicat Andrei, de 17 ani.

La școala online a fost destul de ciudat în primele zile, dar ne-am obișnuit. Internetul a mai picat, însă problemele s-au remediat pe parcurs. Dezavantajul este că uneori avem probleme la internet, însă avantajul este că nu ne trezim atât de devreme și nu suntem așa obosiți. Materia care mi s-a părut cea mai dificilă a fost matematică, deoarece trebuie să exersezi ca să o înveți și nu poți  să înveți lecția ca la alte materii”, a spus Sara, 13 ani.

Școala online a fost plictisitoare și nu am prea învățat nimic nou, asta din cauza dezinteresului profesorului, cât și al elevului. Cel mai mare dezavantaj a fost acela că indiferent ce cunoștințe aveai, existau profesori care nu aveau încredere că tu ai putut spune așa ceva fără „inspirație” de pe internet. Cea mai dificilă materie? Matematica este dificilă indiferent cum o iei”, a concluzionat Gabriel, în vârstă de 16 ani.

Elevii consideră că au nevoie de orele remediale

Odată cu propunerea ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, de organizare a unor ore remediale pentru recuperarea materiei pierdute din timpul școlii online, elevii sunt dornici să participe, considerând că e necesar pentru a înțelege cu adevărat materiile parcurse în acest semestru.

Da, eu consider că am nevoie de recuperare și voi participa dacă se vor face”, a spus Daria.

Personal, am nevoie de ore de recuperare și voi participa la ele”, a concluzionat Andrei, pentru Știri de Cluj.

Da, aș participa și dacă  nu aș avea nevoie, pentru că puțin exercițiu în plus nu strică niciodată”, a declarat Sara.

S-ar putea să particip. De fapt, cel mai probabil voi participa. Asta dacă se vor ține”, a spus Gabriel.

Ce ar fi schimbat elevii la școala online?

I-am întrebat pe elevii clujeni ce sfat ar da Ministerului Educației cu privire la școala online, pentru o desfășurare mai bună a activităților școlare din mediul virtual.

Sfatul pe care l-aș da ar fi ca orele să fie prelungite înapoi la 50 de minute, pentru că și acele 10 minute contează. Dacă orele vor avea în continuare 40 de minute, vei fi nevoit să pierzi două ore la o lecție, pentru ca profesorul să-ți poată explica bine lecția, dar și exercițiile”, este de părere Daria.

Totuși, Andrei are o altă idee:

Părerea mea este că orele online ar fi mai eficiente dacă ar fi mai scurte sau în reprize, pentru a ne putea concentra.

Lăsând la o parte sfaturile legate de desfășurarea orelor de curs, Gabriel consideră că Ministerul Educației ar trebui să: „forțeze respectarea intimității elevului și să aplice mai multe reguli pentru profesori”, referindu-se la faptul că elevii sunt obligați să participe la ore cu microfonul și camera web pornite, iar unii consideră acest gest o invadare a intimității.

Sincer, nu am nicio idee. Ce sfat aș putea să le dau eu, un copil de 13 ani, unor adulți aleși tocmai pentru a lua cele mai bune decizii pentru noi?”, a întrebat Sara.

Pe o scară de la 1 la 10, cât de mult consideri că te va afecta această perioadă, de ore online, pe viitor?

Daria: 7

Andrei: 8

Sara: 8

Gabriel: 7

Comentarii Facebook