Hidroelectrica își disprețuiește grav clienții! Facturi umflate și de 10 ori și ZECI de MINUTE de așteptat la telefon fără niciun rezultat
După ce luni de zile nu
a emis facturi și a fost amendată de ANRE, compania Hidroelectrica, cel mai
mare producător de energie din țară, a început în luna mai 2023 să trimită
facturile pe noiembrie 2022. În luna martie,
ANRE a amendat Hidroelectrica cu 400.000 de lei, sancțiunea fiind aplicată
inclusiv pentru neemiterea la timp a facturilor.
Facturi Hidroelectrica umflate și de 10 ori
În primele zile ale lunii mai 2023, Hidroelectrica a început să trimită facturi pentru luna noiembrie 2022. Problema este că acum trimit facturi cu indexuri stabilite pe criterii știute doar de ei, chiar dacă clienții au trimis lunar consumul, astfel încât aceste sume sunt umflate și de 10 ori față de consumul real.
Așa am ajuns să primesc o factură cu un consum pe luna noiembrie 2022 de 682kwh, în condițiile în care consumul lunar este de aproximativ 60-70kwh. Nici măcar până în luna mai 2023, nu am ajuns încă la indexul stabilit în bătaie de joc de Hidroelectrica, deși am transmis indexul de contor, inclusiv în 26.04.2023.
Cum își disprețuiește Hidroelectrica clienții
Disprețul companiei de
stat Hidroelectrica SA față de client se manifestă încă de când acesta încearcă
să îi contacteze să reclame că i s-a emis o factură exagerată și că dorește să fie
corectată.
În data de 8 mai 2023 am trimis un e-mail pe
adresa furnizată de Hidroelectrica pentru clienți formular.client@hidroelectrica.ro
și am solicitat
corectarea facturii. Nu am primit niciun răspuns care să îmi arate că
solicitarea mea a fost înregistrată. Așa că am sunat pentru a mi se confirma că
au primit solicitarea. După 10 minute de așteptare la telefon, am renunțat.
A doua zi, 9 mai 2023, am resunat la Call Center-ul Hidroelectrica, întrucât încă nu aveam confirmarea că au primit solicitarea de recalculare a facturii, iar scadența este în 19 mai 2023.
Peste 30 de minute de așteptare la telefon, până răspunde cineva la Call Center
Peste 30 de minute am așteptat
la telefon, până când cineva a răspuns la telefonul Hidroelectrica. Nici măcar
nu am apucat să spun ce contract am, că doamna de la telefon m-a informat ca ei
nu preiau astfel de reclamații telefonic, ci doar prin e-mail-ul de contact.
I-am comunicat că deja am transmis cu o zi în urmă reclamația la adresa de
e-mail furnizată, dar că nu am primit niciun răspuns, iar scadența este aproape
și am vrea să se rezolve să nu fim în situația că nu am achitat factura.
Răspunsul a fost șocant: „Este recomandat să o achitați!”, în contextul în care i-am spus că este facturat de 10 ori mai mult decât consumul nostru mediu lunar și că până în mai 2023 nu am consumat cât ne-au pus ei în noiembrie 2023.
Răspunsul pe e-mail a fost: Aia e, vă scădem luna viitoare!
Câteva ore mai târziu, vine și răspunsul pe e-mail, care pe scurt, anunță că trebuie să plătesc, deși nu am consumat, întrucât „Factura emisă și contestată de către dumnevoastră a fost emisă pe baza datelor de măsurare primite de la operatorul de distributie”.
Pe cei de la Hidroelectrica se pare că îi doare în cot cât este consumul și de faptul ca indexul prezent (mai 2023) este 390, iar ei spun ca în noiembrie 2022 este 682. Răspunsul trimis arată că pur și simplu nu le pasă cât ai consumat tu. Practic, vor să le oferi o finanțare fără dobândă pentru că le platești, în avans, consumul pe aproximativ 5-6 luni.
"Factura emisa si contestata de catre dumnevoastra a fost emisa pe baza datelor de masurare primite de la operatorul de distributie.
Indexul autocitit transmis de clienti este trimis operatorului de distributie in vederea validarii si trimiterii datelor de masura in vederea decontarii serviciului de distributie. In urma citirii contorului de catre operatorul de distributie se va emite factura de regularizare pentru consumul real.
Pentru facturarea consumului aferent lunii Decembrie 2022 s-a primit de la Operatorul de Distributie indexul autocitit transmis de catre dumneavoastra .
In data de 28.12.2022 a fost inregistrat indexul 95 kwh , ce se va scadea din toata cantitatea facturata peste acest index".
Hidroelectrica le-a promis acum două luni clienților o aplicație
Compania
Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie din țară, a anunțat pe
10 martie 2023 că în curând va avea
o aplicație pentru cei peste 500.000 de mii de clienți.
În
anunțul de la acea dată de pe pagina de Facebook,
Hidroelectrica spune că „aplicațiile destinate clienților
noștri vor fi disponibile în curând pentru sistemele iOS și Android. Acestea sunt în curs de dezvoltare și
momentan lucrăm la sincronizarea acestora cu bazele de date, urmând să
parcurgem pe rând etapele de testare și lansare efectivă. Sincronizarea
aplicațiilor cu sistemul informatic se va va realiza după probarea funcționării
conforme a noilor softuri.”
După două luni de la
anunțul „în curând”, aplicația nu există, la
e-mail nu se primesc confirmări de primire, iar la Call Center ți se spune că
nu ei se ocupă.
În concluzie, dacă ai o
problemă cu compania de stat Hidroelectrica, înarmeaza-te cu nervi de oțel că o reclami degeaba. Trimiți
e-mail la formular.client@hidroelectrica.ro, dar nu ai nicio
confirmare că acesta a ajuns; suni la
telefonul contact, și, dacă ai extrem de multă răbdare, ți se comunică faptul
că nu ei se ocupă de asta, că trebuie să trimiți e-mail. Iar din e-mail afli ca "Aia e, plătește fraiere!"
0 Comentarii