Imagini SPECTACULOASE din aventura pe mare a celor două „cârtițe” care vor săpa metroul! După un TAIFUN, drumul spre Cluj se apropie de final
FOTO REPORTAJ: Aventura pe mare a celor două „cârtițe” care vor săpa metroul Clujului! Au trebuit să treacă de un TAIFUN în drum spre Cluj.
Ar trebui să fie cadoul de Crăciun pentru clujeni!
În cadrul proiectului de construcție a metroului din Cluj-Napoca, livrarea a două seturi de utilaje de forare a tunelurilor (Tunnel Boring Machines – TBM) se desfășoară conform planului stabilit, în ciuda unor întârzieri cauzate de condițiile meteorologice. După ce au trecut cu succes testele de recepție (Factory Acceptance Test - FAT) până pe 2 septembrie 2024, utilajele au fost demontate, ambalate și trimise din fabrica CRCHI din Changsha spre portul Taicang. Nava Tian Qi, încărcată cu aceste echipamente esențiale, a plecat din China și se află în prezent în drum spre Constanța, urmând să sosească pe 10 decembrie 2024. De aici, TBM-urile vor fi transportate la Cluj-Napoca de compania Holleman, în aproximativ două săptămâni de la sosirea în România, pregătind astfel terenul pentru demararea lucrărilor de forare a tunelurilor pentru noul metrou.
După o călătorie plină de provocări și momente intense, cele două „cârtițe” destinate metroului din Cluj se apropie de destinație. Drumul lor, marcat de întâlnirea cu un taifun și de dificultățile transportului maritim, este un adevărat spectacol de rezistență tehnologică și logistică. Odată ajunse în România, aceste utilaje impresionante își vor prelua misiunea, și ar trebui să contribuie la realizarea la Cluj a primului metrou din afara Bucureștiului.
Iată toate momentele aventurii de până acum a cârtițelor pentru metroul Clujului
Informații privind livrarea a 2 seturi de utilaje de forare a tunelurilor (TBM ) pentru proiectul de metrou CLUJ
1. Test de recepție în fabrică (FAT )
Două seturi de utilaje de forare a tunelurilor (DZ1533&DZ1534) au fost recepționate cu succes până în data de 02 septembrie 2024.
2. Demontarea și expedierea TBM-urilor
După finalizarea FAT, ambele TBM-uri au fost demontate și ambalate în fabrica CRCHI din orașul Changsha în luna septembrie. Echipamentul se va expedia către port până la data de 15 octombrie.
Capul de tăiere al DZ 1534 demontat după FAT
Ambalarea și demontarea scutului frontal
Scutul frontal pe camionul cu platformă joasă
Încărcarea scutului de mijloc
Încărcarea scutului de mijloc
Expedierea capului de tăiere de la fabrică
Scutul de mijloc
Scutul frontal expediat, îndreptandu-se spre portul Taicang
Ambalarea și expedierea DZ 1533 în aceeași zi
3. Descărcarea și stivuirea în port
Piesele TBM au ajuns în portul Taicang
Descărcarea capului de tăiere în port
Sistemul de susținere a TBM-ului ajuns în port
Sistemul de susținere a TBM-ului ajuns în port
Echipamentul sistemului de susținere a TBM-ului
Interiorul containerului de transport al sistemul de susținere a TBM-ului
4. Încărcarea pe navă
Tian Qi nava de marfă care transportă TBM-urile la Constanța .
Din cauza taifunului Yagi, sosirea navei de marfă Tian Qi a fost amânată în portul Taicang. Prin urmare, sosirea utilajelor a fost amânată până la data de 10 decembrie 2024
După finalizarea încărcării tuturor articolelor, nava Tian Qi a părăsit portul îndreptându-se spre următoarea locație. Astăzi, 13 noiembrie 2024, nava se află în apropiere de Singapore în drum spre Sri Lanka. Data estimată a sosirii în portul Constanța este 10 decembrie. Locația live a navei poate fi urmărită accesand acest link.
5. Transportul terestru
Transportul local al echipamentelor TBM este organizat de compania românească de transport Holleman. Transportul terestru la Cluj – Napoca este estimat a fi realizat în termen de două săptămâni de la sosire.
26 Comentarii
Ajung la Cluj cârtițele și aici vor deceda ,vor sapa un pic până se termină avansul de bani si vor rămâne acolo în pamant.Daca le-au făcut chinezii care au trenuri și tehnologii de top de ce nu a adus Boc firme din China,aaaa nu erau de acord UE respectiv americanii cu firme chineze.Ceausescu nu întreba de nimeni ,ăla a făcut exact cum a vrut,metrou,hidrocentrale,Transfăgărășan,centrala… Citeste mai departe
Au trecut de un taifun? Vai de ei sarmanii chinezi care vaslesc la galera au sa ajunga la primavara ca trebe sa vina pe la capul bunei sperante (aviz pocaitilor)
o sa fie gata metroul chiar de sarbatori la pastele cailor in pvulivara
Mai diversificați transportul în comun în Cluj-Napoca! La cum vă mișcați, măcar nepoții mei să-și ducă plozii la plimbare cu metroul dacă eu n-o să prind decât troleie mov.
Pai nu trebuia sa ajunga in septembrie?! Stai ca taifun, ca dracu lacu...si pe cand ajung ii numa bine inghetat pamantu de nu stiu alea sa foreze numai in nisip si le trimit inapoi dracu in tari mai calde....ca dea, tre sa faca si alea treaba intre timp, ca vin inapoi la primavara cand se mai dezamortese pamantu in cluj. Este?
Dar cine le plătește? Piticot din salariile astronomice și eventual vinde apartamentul și casa? Doamna, din drepturile de autor? Ajung banii doar pt. vopsirea în tricolor a unei cartite...
Poate dacă face și Curtea de conturi un efort retroactiv pentru toate mandatele s-ar putea finanța metrou peste tot, centuri și locuințe sociale.
primaria nu e in stare sa intretina pasajul de la gara si vor intretine statiile de metro? Nu exista mai mare ineptie ca acest metro intr-o comuna cu dealuri
In Europa nu erau asa ceva? Doar la capatul lumii ?
@Clujeanul:
Asa vin de departe, tocmai din china! Altfel cum **** sa mai si justifice ca intarzie atata!
Vin. Vin. Da, daca tot a fost musai nevoie mare de ele, nu era posibil sa le fi fabricat aici la noi in tara ? Am produs locomotive, vagoane, camioane, TAB-uri, autobuze, trolee, cazane etc. Ce a ramas din toata mandria voastra ?
Nu mai suntem in stare nici macar un surub sa producem aici la noi. Dar ne mandrim cu cartite vopsite in culorile nationale.… Citeste mai departe
@Tit: ba am fi in stare, dar nu e voie sa mai producem nimic, nici macar mancare! Vezi lupta pe care o da guvernul la presiunea supermarketurilor sa nu le faca romanii concurenta cu mancare ieftina si sanatoasa! Oare de ce nu s-a facut public niciodata tratatul de aderare la UE? Fiindca acolo sunt niste conditii atat de inrobitoare ca s-ar fi revoltat… Citeste mai departe
@Ion de la tara: La pușcărie cu cei care au negociat adică nu au negociat nimic,ba chiar au plusat și au vândut țara ,cine sunt acei trădători? Ar trebui făcute publice toate clauzele,vânzările de fabrici și resurse și de ce nu anulate contractele de exploatare a resurselor.10% din PIN ul Austriei vine din Romania,asta e de fapt UE ,un jefuitor bazat… Citeste mai departe
@Ion de la tara: PIB
Cand se apuca astia de statii... cum sa zic asa pe romaneste, am belit-o. Atentie drumul dintre Lona de Sus si Cluj(Floresti) e cel mai aglomerat din tara!
Ca o fi util metroul in viitor cand il termina, pentru astia mai tineri, e una, nu ma pronunt. Dar astia de acum, care muncim si avem nevoie de masina suntem mancati.
daca tot vin ar trebui pusa sa faca ceva util pentru oras, tuneluri auto pe sub centrul orasului, dupa inchis tot centrul circulatiei auto
buna culoare 'oz,
cartitele cu cap roz vor penetra anal clujul
.
@Pe cand vin alea nu mai exista banii ca Boc i-a pierdut:
@Se vede ca muriti de ciuda. Da o sa luati metrou cand o veniti la oras. :
No, cârcotașii pământului, amu vă băgați limba în dosul lui Boc? Ori și acum sunteți contra sau Toma necredinciosul?
@Antonia.: cu ca.ca.tu.ri.le alea de 3-4 m in diametru vor sa sape tunelurile? LOOOLLL
@Baba Cloantza:
Adica? Masurile la gaura meteoului sunt luate dupa boc.
Bravos tata BOK aicea să ți stea capul și toată energia nu la fotbal că ăia îs nătărăi
Aproape nimeni nu mai contesta faptul că lucrările vor începe (nici măcar Sabin). Gülermak e o firma cu experiență considerabilă.
@utopium froyovv1980 EqualInvestmentBeta:
Amatorisme.