Imagini SPECTACULOASE din aventura pe mare a celor două „cârtițe” care vor săpa metroul! După un TAIFUN, drumul spre Cluj se apropie de final
FOTO REPORTAJ: Aventura pe mare a celor două „cârtițe” care vor săpa metroul Clujului! Au trebuit să treacă de un TAIFUN în drum spre Cluj.
Ar trebui să fie cadoul de Crăciun pentru clujeni!
În cadrul proiectului de construcție a metroului din Cluj-Napoca, livrarea a două seturi de utilaje de forare a tunelurilor (Tunnel Boring Machines – TBM) se desfășoară conform planului stabilit, în ciuda unor întârzieri cauzate de condițiile meteorologice. După ce au trecut cu succes testele de recepție (Factory Acceptance Test - FAT) până pe 2 septembrie 2024, utilajele au fost demontate, ambalate și trimise din fabrica CRCHI din Changsha spre portul Taicang. Nava Tian Qi, încărcată cu aceste echipamente esențiale, a plecat din China și se află în prezent în drum spre Constanța, urmând să sosească pe 10 decembrie 2024. De aici, TBM-urile vor fi transportate la Cluj-Napoca de compania Holleman, în aproximativ două săptămâni de la sosirea în România, pregătind astfel terenul pentru demararea lucrărilor de forare a tunelurilor pentru noul metrou.
După o călătorie plină de provocări și momente intense, cele două „cârtițe” destinate metroului din Cluj se apropie de destinație. Drumul lor, marcat de întâlnirea cu un taifun și de dificultățile transportului maritim, este un adevărat spectacol de rezistență tehnologică și logistică. Odată ajunse în România, aceste utilaje impresionante își vor prelua misiunea, și ar trebui să contribuie la realizarea la Cluj a primului metrou din afara Bucureștiului.
Iată toate momentele aventurii de până acum a cârtițelor pentru metroul Clujului
Informații privind livrarea a 2 seturi de utilaje de forare a tunelurilor (TBM ) pentru proiectul de metrou CLUJ
1. Test de recepție în fabrică (FAT )
Două seturi de utilaje de forare a tunelurilor (DZ1533&DZ1534) au fost recepționate cu succes până în data de 02 septembrie 2024.
2. Demontarea și expedierea TBM-urilor
După finalizarea FAT, ambele TBM-uri au fost demontate și ambalate în fabrica CRCHI din orașul Changsha în luna septembrie. Echipamentul se va expedia către port până la data de 15 octombrie.
Capul de tăiere al DZ 1534 demontat după FAT
Ambalarea și demontarea scutului frontal
Scutul frontal pe camionul cu platformă joasă
Încărcarea scutului de mijloc
Încărcarea scutului de mijloc
Expedierea capului de tăiere de la fabrică
Scutul de mijloc
Scutul frontal expediat, îndreptandu-se spre portul Taicang
Ambalarea și expedierea DZ 1533 în aceeași zi
3. Descărcarea și stivuirea în port
Piesele TBM au ajuns în portul Taicang
Descărcarea capului de tăiere în port
Sistemul de susținere a TBM-ului ajuns în port
Sistemul de susținere a TBM-ului ajuns în port
Echipamentul sistemului de susținere a TBM-ului
Interiorul containerului de transport al sistemul de susținere a TBM-ului
4. Încărcarea pe navă
Tian Qi nava de marfă care transportă TBM-urile la Constanța .
Din cauza taifunului Yagi, sosirea navei de marfă Tian Qi a fost amânată în portul Taicang. Prin urmare, sosirea utilajelor a fost amânată până la data de 10 decembrie 2024
După finalizarea încărcării tuturor articolelor, nava Tian Qi a părăsit portul îndreptându-se spre următoarea locație. Astăzi, 13 noiembrie 2024, nava se află în apropiere de Singapore în drum spre Sri Lanka. Data estimată a sosirii în portul Constanța este 10 decembrie. Locația live a navei poate fi urmărită accesand acest link.
5. Transportul terestru
Transportul local al echipamentelor TBM este organizat de compania românească de transport Holleman. Transportul terestru la Cluj – Napoca este estimat a fi realizat în termen de două săptămâni de la sosire.
1 Comentariu
Amatorisme.