În Cluj primești amendă pe autobuz chiar și dacă îți cumperi bilet: „Le-am arătat în aplicație, dar nu m-au crezut”
De câteva luni, în Cluj-Napoca, s-a implementat posibilitatea cumpărării de bilete cu cardul, în toate autobuzele CTP. Acesta a fost un progres care a mulțumit pe toată lumea: puteai urca liniștit direct în autobuz, nu mai depindeai de casele de bilete și nu trebuia să păstrezi biletul pentru celălalt capăt. Era un mod simplu și rapid prin care puteai circula prin tot orașul.
CTP nu mai eliberează bon fiscal la plata cu cardul
Totuși, de la un timp, tot mai des se întâmpla ca aparatele să rămână fără hârtie, astfel că nu se mai elibera chitanță. Era un moment iritant și stresant pentru clujenii care își doreau să ajungă cât mai repede la destinație, însă nu aveau bilet.
Astfel, CTP s-a hotărât să schimbe modalitatea de control a plății cu cardul, însă această idee nu a ajuns la inima clujenilor.
Se presupune că o persoană urcă în autobuz, își ia bilet cu cardul, ecranul se face verde și scris APROBAT, însă nu mai primești nici o dovadă de plată. În cazul unui control, anunți controlorii că ai plătit cu cardul, iar aceștia îți vor cere ultimele 4 cifre ale cardului, pentru a verifica în desfășurător dacă într-adevăr ai plătit.
Această metodă pare o soluție la problema lipsei de hârtie, dar clujenii se plâng în continuare, din pricina abuzurilor controlorilor de bilete.
Cardul nu apare pe desfășurător
O tânără din Cluj-Napoca a relatat o întâmplare trăită de ea, în data de 21 mai, în jurul orei 17, în timp ce circula pe Linia 3:
„Amendă primită pe linia 3 pentru că nu mi-au regăsit numărul de card pe desfășurător. Le-am arătat în aplicația bancară, dar nu m-au crezut. Am plătit 50 de lei și nu am primit nici o chitanță”, a povestit tânăra L.D., pe un grup de Facebook dedicat călătorilor CTP din Cluj-Napoca.
În acest caz, mai mulți clujeni au susținut, în comentariile postării, faptul că este vorba de un abuz din partea controlorilor de bilete, la fel cum au mai fost și alte plângeri la adresa lor. Aceștia pot spune oricând că nu apare cardul pe desfășurător și să nu ia în considerare istoricul tranzacțiilor din aplicația mobilă proprie, doar pentru a da amenzi.
„Cum să plătești 50 de lei pe loc? Banii ăia i-au băgat în buzunar. Mai bine te luai și te duceai că și așa nu au ce să-ți facă”, a comentat un clujean.
De asemenea, mai multe persoane i-au spus tinerei că acei 50 de lei plătiți de ea, au ajuns în buzunarul controlorilor, mai ales că nu a primit nici o dovadă de plată. Din păcate, fără nici o amendă, aceasta nu poate face contestație. Ea a fost, totuși, încurajată să apeleze la poliție, pe baza camerelor de filmat din autobuze.
Vârstnicii fără aplicații bancare sunt fără apărare
Un alt tânăr din Cluj, N.S. a povestit pentru Știri de Cluj că a pățit la fel ca prima tânără: i-au spus că nu apare în desfășurător. Totuși, cu el nu au insistat și au acceptat faptul că are istoricul tranzacției pe telefonul mobil.
„Am prins control pe linia 6, în 26 mai, la ora 11. Mi-am luat bilet cu cardul, le-am dat ultimele 4 cifre, dar au spus că nu le apare le desfășurător. Am insistat să le arăt dovadă plății pe telefon, în aplicație, dar au spus că e ok și m-au lăsat în pace”, a povestit N.S.
Cu toate acestea, o bătrânică nu a avut același noroc, povestește tânărul. Deoarece aceasta nu avea un smartphone cu aplicația bancară, nu avea nici o dovadă a plății biletului, coincidența face că nici plata femeii nu apărea în desfășurător, astfel că a fost dată jos de controlori și amendată.
„I-am spus să-și cumpere bilet pentru că aparatul nu mai dă chitanță, însă ea a spus „Dă-le pace”. Când a venit controlul, nici ea nu apărea pe desfășurător, însă nu le putea dovedi plata. Au dat-o jos”, a mai explicat N.S.
Clujenii sunt de părere că este aberant să plătească ceva și să nu primească bon fiscal, mai ales că se pot întâmpla astfel de lucruri. Nu condamnă nimeni controlorii, cum că ar rata intenționat unele tranzacții din desfășurător, însă dacă sistemul merge atât de prost, nu ar trebui să se găsească o altă soluție?
28 Comentarii
Exact asta zic si repet la infinit dar nimeni nu aude, clujenii ar trebui sa faca plangeri la protectia consumatorului si la politie pentru neregulile ctp, mai mult sa i actioneze in instanta deoarece sunt foarte multe incalcari incepand de la evaziune fiscala.
Daca un patron incaseaza banii pe un produs cu pos si nu da chitanta este amendat de… Citeste mai departe
Exact același lucru l am pățit și eu. Plus nici nu mi au arătat vreo hârtie că nu am platit cu cardul. Cică nu am platit. Am vrut să mă cobor la ultima statie ..și s au pus în fața ușii. M au amenințat cu poliția. Au insistat să le spun exact la care pos am platit...parca asta e grija mea când plătești. Cică sa tin minte exact pos îl că este obligația… Citeste mai departe
Trebuie sa salutam faptul ca putem valida un bilet asa de simplu, printr-o aplicatie fara sa consumam hartie. Poate se intampla si excese dar e pacat sa blamam sistemul.
@KH: da ok cu tine...daca este sa privim partea cu sa salvam copacii. Însă implicatiile legale sunt mai importante. Posibilitatea să fii abuzat e mare ...și nimeni nu va face plângere pentru 50 lei. E prea mare bătaie de cap și stress. Singurul lucru este sa se emită chitanță pos. Nu ar mai fii probleme.
Pt asta toata tara este de C4C4T
Asta, pe lângă că vineri, pe 35, la întoarcerea dinspre Gară spre Zorilor, nu au funcționat deloc aparatele pentru validarea cardurilor de transport și a biletelor. I-am zis șoferului nu merg aparatele, ca să confirme în caz că urcă boacterii. Au urcat la Opera, le-am zis că nu funcționează validatoarele, le-au verificat și ne-au dat pace. Dar ce ne… Citeste mai departe
Sfatul meu: fotografiați sau filmați cu telefonul aparatul atunci când afișează APROBAT și nu mai aveți parte de abuzuri ale controlorilor (că doar scrie data și ora pe ecran). Eu am pățit acum 2 ani să plătesc prin SMS și să mi se închidă telefonul când a venit controlorul să-mi ceară dovada. Mi-a scris PV de amendă și cu acela și cu telefonul am mers… Citeste mai departe
Serviciul TelVerde, Tasta 2, este destinat înregistrarii sesizărilor privind refuzul de eliberare a bonurilor fiscale de către comercianți.
Numărul de telefon 0800 800 085 poate fi apelat, gratuit, 24 de ore din 24.
Conţinutul mesajului înregistrat este compus din două părţi, după cum urmează:
„Aţi sunat la linia TelVerde a Ministerului… Citeste mai departe
Foarte bine ca nu se mai consuma hartie. Sper ca in viitorul apropiat sa se renunte si la bonul de casa. Lumea se plange ca se taie padurile, dar nu ar renunta la un cat de mic confort. Deci, se admite si dovada din aplicatia bancii. Cat despre varstnici, da, e neplacut pentru ei. Dar daca esti varstnic si senil, atunci iti iei bilet de la casierita… Citeste mai departe
Articol din categoria FAKE NEWS, care induc in eroare opinia publica!. Cum poti scrie un asemenea articol, generalizand, ca in Cluj se dau amenzi chiar daca ai bilet. Experienta acelei fete este una relatata de ea, nu dovedita! Daca asa s-a intamplat, e neplacut , dar e din vina ei, ca e NAIVA. Cum sa platesti amenda fara sa ceri chitanta... Ar fi… Citeste mai departe
@Ciprian:
@Ciprian: Good point!
@Ciprian: Mare dobitoc mai ești!
Nu stiu cui i-a venit ideea sa nu mai emita biletul. Probabil la BCR sau CTP, sa nu mai aiba cheltuieli cu hartia.
Atata vreme cat nu exista o procedura legala, unitara, la fel de a demonstra ca ai cumparat bilet, o sa fie abuzuri in continuare. Controlorul, ori de prost, ori de nesimtit, poate oricand sa nu accepte dovada din internet banking,… Citeste mai departe
@blabla: eu le am ararat in app banii si a fost OK Insa de multe ori este o latent a pana apare in app si atunci e mai nasol..
Acum cateva luni, am patit sa nu primesc chitanta la prima tranzactie, cu toate ca era aprobata asa ca am luat un al doilea bilet, la a doua am primit chitanta. Am patit de vreo 2-3 ori. Asa ca le-am scris celor de la CTP sa ii intreb daca se admite si aplicatia bancara la control, da, se admite, screenshot cu raspunsul aici: https://ibb.co/nbb8rf6.… Citeste mai departe
Bravo Emilut bravo CTP orasul poolii, daca nu ti-au dat chitanta pentru cei 50 de lei e evaziune fiscala sau banii au aterizat in buzunarul lor
ce bobor de PSBTHLIM, da cat mai suportati bataia de joc a clanului pocaitilor, au la el, nu da bon fiscal ca are hartie putina si se termina, serios???
sa patesc eu asa si garantat il dau in judecata atat pe bochter cat si ratucu pooli...e drept ca mai bine umblu cu masina sau pe jos decat cu ratucu sau mizerabilele de taxiuri.....
apropo...si… Citeste mai departe
@andi: era vorba doar de ultimele 4 cifre. ultimele 4 cifre se pot dezvalui lejer si inofensiv - dintre cele 4 : primele 3 sunt doar o parte din identificatorul cardului iar ultima este o cifra de control. dar tu ungur ocosh esti mai prost decat boborul PSBTHLIM pe care il tot hulesti. nu ti-ar strica un control psihiatric!
@Mongolia: tu poti sa dai si codul din spatele cardului, tot ultimele cifre....
@andi: ce texte de rahat ai ocoshule... glume expirate
Culmea ca le merge treaba numai cu copii, adolescenți, persoane în varsta sau persoane pe care le consideră vulnerabile și ușor de intimidat. La un bărbat mai bine făcut nu au asa tupeu. Controlorii lu pește
boc ,tise ,neag 5 stele aceeași mizerie!Oricum fata a fost pe langa subiect in această situație,mergeam cu ei de gat la dispecerat sau politie plus ca le-a dat bani fara chitanță k proces verbal.Din pacate in 2021 mai merga cu intimidarea la bochteri si mililtieni
Inca o realizare marca Boc. Lansata cu fanfara dar care nu functioneaza :) Sa traiti bine!
stirea asta o aparut cu un an mai tarziu decat trebuia. cu exceptia ca nu o mentionat ca aparatele nu merg jumatate din timp.
singuru lucru recent ii ca o gasit-o pe asta cu nu mai da hartie sa fie un beneficiu pt calatori ca sa nu trebuiasca sa recunoasca ca is incompetenti si la un lucru asa simplu ca plata cu cardu pentru a merge cu autobusu.
@Eu: Mare investigatie ati mai facut StiriDeCluj!! Nu poti cumpara al doilea bilet cu cardul in autobuz decat daca apesi un buton de pe aparat. Asadar, oricand se poate dovedi ca ai deja 1 bilet cumparat: reaproprii cardul de aparatul unde ai facut prima plata si acesta o sa iti afiseze un mesaj cum ca daca vrei al doilea bilet etc. Deci se subaintelege… Citeste mai departe
@Adriana: Acel lucru se intampla cand vrei sa iei bilet unul dupa celalalt. Daca de exemplu cumperi pentru tine si copil, ca in cazul in care pui din greseala de doua ori sa nu te taxeze de două ori, ca dupa tot tu faci scandal. Dar nu face la fel dupa 10 minute de la prima tranzactie
@Adriana: aia e pentru evitarea dublei taxari cand vrei de fapt un singur bilet. E ca si mesajul ala ce-ti apare cand faci plati online sa nu apesi ca fraiera pe refresh ca te taxeaza de mai multe ori.