La Cluj se doarme, în timp ce la Oradea se muncește dis-de-dimineață! Terminalul cargo de la Aeroportul Oradea, finalizat


În timp ce oficialitățile de la Cluj dorm neîncetat, la Oradea munca începe dis-de-dimineață și dacă nu era astfel, astăzi nu ar mai fi fost finalizat terminalul cargo de la Aeroportul Internațional Oradea. 

Un astfel de terminal la Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca ar fi putut dezvolta zona industrială dintre municipiu și Apahida, ba chiar ar fi determinat și o creștere a fluxului de mărfuri din județ sau regiune. Chiar și așa, oficilităților clujene nu pare să le pese prea mult de o dezvoltare în această direcție, tocmai de aceea, autoritățile bihorene au profitat de ocazie și au finalizat terminalul cargo de la Aeroportul Oradea, scrie apuseni.info

Săptămâna trecută s-a realizat recepția finală a lucrărilor de construcție a terminalului cargo de la Aeroportul Oradea, o investiție privată a companiei CTP România în valoare de peste 33 de milioane de euro.

Astfel, CTPark Oradea Cargo Terminal devine primul parc industrial din România cu terminal de marfă conectat direct la pista de aterizare/decolare. Parcul este desfășurat pe un teren de 14,5 hectare și cuprinde 3 hale cu spații de depozitare, logistice și de producție, în suprafață totală de 6,5 hectare. De asemenea, obiectivul de investiții mai include calea de rulare și platforma de garare a avioanelor.

Proiectul este rezultatul unui parteneriat public-privat, Consiliul Județean Bihor punând la dispoziție terenul în urma unei licitații de concesiune, iar CTP România realizând integral investiția.

Echipamente pentru controlul securității 

Ba chiar mai mult, Aeroportul Internațional Oradea a achiziționat echipamente pentru controlul de securitate al mărfurilor în valoare de 2,5 milioane de euro. Finanțarea a fost asigurată cu fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014 – 2020. Următoarea etapă prevede obținerea acreditărilor de la instituțiile abilitate și operaționalizarea terminalului cargo.

Conform planului de afaceri, Aeroportul își propune să înceapă operațiunile cargo cel târziu în cursul anului viitor și în 5 ani să fie stabilizată activitatea, la nivelul terminalelor cargo din celelalte aeroporturi din vecinătate. Cel mai târziu până la sfârșitul lunii iulie se vor obține acreditările necesare din partea instituțiilor competente, poliția de frontieră, SRI etc. Din luna august, terminalul cargo va fi operațional în totalitate.

Alături de celelalte terminale rutier-ferivoare, terminalul aerian completează infrastructura necesară pentru ca Oradea și județul Bihor să se dezvolte în anii următori ca hub logistic major”, a explicat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Pe când un terminal cargo și la Cluj? 

În proiectul de dezvoltare a Aeroportului Internaţional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, în perioada 2017-2030, se estima un trafic aerian de 7,2 milioane de pasageri în anul 2030 şi mai multe obiective care urmează să fie construite, printre care și un terminal cargo.

Planul de dezvoltare al Aeroportului Internaţional «Avram Iancu» Cluj pentru a atinge 7 milioane de pasageri până în anul 2030 prevede demararea proiectului intermodal, extinderea pistei la 3.500 de metri, extinderea unei platforme de staţionare, construirea unei căi de rulare paralelă cu pista, construirea unui terminal nou de pasageri cu 25 de porţi de îmbarcare, un terminal Cargo pentru transport marfă, cu o capacitate de 50 de tone. Noul terminal de pasageri ar putea fi finalizat în termen de 4 ani”, spunea directorul Aeroportului Internațional Cluj, David Ciceo, în 2017.

Între timp, la începutul lui iunie, noul terminal de plecări de la Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj a fost inaugurat și este funcțional, la eveniment participând autoritățile locale dar și cele centrale. De asemenea, la inaugurare David Ciceo, directorul general al Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj a mai precizat că se vrea construirea unui terminal cargo.

Așadar, până la noi hotărâri ale executivului aeroportului și județului, Oradea a luat, încă o dată, fața Clujului prin construcția și recepția terminalului cargo de la Aeroportul Oradea.

Comentarii Facebook