Vineri 22 Noiembrie

Licitația pentru modernizarea liniei de tren Cluj-Oradea a fost deblocată. Investițiile sunt mari, va fi oare și proiectul pe măsură?


Cea mai mare investiție pentru modernizarea căii ferate din România s-a făcut în proiectul pentru modernizarea liniei de tren Cluj-Oradea. Licitația proiectului a fost deblocată, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins contestația firmei de proiectare Metroul SA. 

Modernizarea și electrificarea liniei de la Cluj Napoca până la Episcopia Bihor (frontiera cu Ungaria) costă aproape 2 miliarde de euro, din care 1,3 miliarde de euro este finanțarea asigurată prin PNRR. Licitațiile pentru proiectarea și execuția celor 4 secțiuni cu o lungime de aprox. 160 de kilometri au fost lansate chiar în primele zile ale anului, dar la sfârșitul lunii ianuarie erau deja suspendate după ce, Metroul SA a depus două contestații solicitând acceptarea experienței similare în domeniul proiectării lucrărilor la metrou. Firma de specialitate a realizat proiectul pentru Magistrala M 5, Studiul de Fezabilitate pentru M 4 Gara de Nord- Progresu și este consultant pentru Podul peste Dunăre de la Brăila, potrivit economedia.ro

Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca și Oradea se află într-o stare generală de degradare, autoritățile promit modernizarea acesteia de mulți ani

Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca, Oradea şi vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice”, notează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a proiectului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici. 

Modernizarea şi electrificarea Magistralei 300 Cluj-Napoca – Oradea se face pentru creşterea vitezei la 120 km/h pentru trenurile de călători pe întregul traseu, respectiv 80 km/h pentru garniturile de marfă şi o viteză maximă de 160 km/h la cele de călători, de unde şi valoarea mare a proiectului, aproape 8 miliarde lei la care se adaugă încă două miliarde lei pentru exproprieri și situații neprevăzute”, a anunțat ministrul Sorin Grindeanu după aprobarea indicatorilor tehnico-economici în Guvern, act normativ emis la trei săptămâni de la lansarea licitației.

Comentarii Facebook