Vineri 22 Noiembrie

Lupta in justitie pentru crematoriu uman



Firma care a vrut sa construiasca un crematoriu uman in cartierul Manastur, nu se lasa si a dat Primaria Cluj Napoca in judecata. Societatea RDK Cremation SRL, a solicitat Tribunalului Cluj anularea hotararii Consiliului Local 1/2012 prin care s-a reziliat contractul incheiat de muncipalitate in anul 2011.

"Sa admiteti prezenta actiune; sa dispuneti anularea hotararii 1 din 19 ianuarie 2012, adopatata de de Consiliul Local Cluj Napoca, ca nelegala; sa dispuneti suspendarea HCL 1/2012; sa obligati parata la plata cheltuielilor de judecata", se arata in cererea RDK Cremation.


Potrivit reprezentantilor acestei firme, societatea a incheiat in anul 2011 un contract de asociere cu primaria Cluj Napoca, in baza caruia se obliga sa construiasca un crematoriu uman la capela de la Cimitirul Manastur. Contractul dintre primaria Cluj Napoca si RDK Cremation SRL a fost semnat in baza unei alte hotarari de consiliul local 415/2011. Prin aceasta hotarare, Primaria Cluj Napoca punea la dispozitia subsolul si parterul Capelei de la Cimitirul Manastur unde ar fi trebuit sa se construiasca crematoriul, in timp ce firma RDK Cremation se obliga sa plateasca, anual, suma de 15.000 de lei precum si o cota de asociere.

Consiliul local a anulat investitia.

Protestul  clujenilor la aflarea vestii ca un crematoriu uman va fi construit la cateva sute de metri de blocurile de pe strada Campului, Izlazului si Calea Manastur a fost unul vehement. In luna ianuarie, peste 500 de persoane au protestat, public, fata de decizia Primariei Cluj Napoca de a se asocia cu RDK Cremation pentru constructia crematoriului uman. Drept urmare, Consiliul Local a votat o alta hotarare prin care s-a decis rezilierea hotararii din 2011.


Dupa sase luni, RDK Cremation sustine ca o hotarare nu putea anula alta hotarare si ca decizia este una ilegala. Mai mult, cei de la RDK Cremation sustin ca au investit sume de bani in amenajarea spatiului. „Subscrisa am investit in amenajarera spatiului prin finantarea obiectului asocierii si acoperirii cheltuielilor care au necesitat pana la acest moment in vederea asigurarii pe viitor a desfasurarii actiunii in conditii optime”.

Comentarii Facebook